| کد مطلب: ۱۰۳۰۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

شناسایی ۹۳۷۸ ابتلای جدید کــــرونا
آرمان ملی: بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دوشنبه تا سه شنبه (پنجم بهمن) ۹هزار و ۳۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۳ بیمار نیز در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۵۹ نفر رسید و ۱۳۲ هزار و ۲۷۴ نفر جانشان را از دست دادند. در حال حاضر ۰ شهرستــان در وضعیت قرمــز، یک شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۴۰۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
کاهش دما تا ۶ درجه
آرمان ملی: رئیس مرکـــز ملی پیــش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نوار غربی کشور و دامنه جنوبی البرز طی امروز (۶ بهمن‌ماه) خبر داد. با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران در ( ۶ بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار محلی، در بعضی ساعت‌ها غبارآلود، از بعداز ظهر به‌تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه ( ۷ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران، گاهی بارش برف و در بعد از ظهر ورش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ثبت‌نام کودکان بی‌شناسنامه
ایلنا: مشاور امور زنان در وزارت آموزش و پرورش از تلاش این وزارتخانه برای ثبت‌نام دانش آموزان بدون شناسنامه در مدارس خبر داد. زهرا پناهی روا درباره مذاکره برای دانش آموزان ایرانی که بی‌شناسنامه هستند و همچنین دانش آموزان اتباع که به علت نداشتن مدارک هویتی از تحصیل بازمانده‌اند، گفت: چند دستگاه اجرایی مثل وزارت کشور و سازمان ثبت احوال و… باید به این حوزه وارد شوند. رسیدگی و توجه به این دانش آموزان در دست اقدام است و ان‌شاا... در آینده نزدیک این پیگیری‌ها برای دانش آموزان بی‌شناسنامه مثمرثمر باشد.
تعهد عراقی‌‌ها برای
بیماران کرونایی
آرمان ملی:‌ وزیر بهداشـــت عراق در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر تاکیــد کرد که عراق بنا به درخواست ایران، نظارت بر نحوه صدور برگه تست پی‌سی‌آر در فرودگاه بغداد و نجف را برای مسافران خروجی از عراق به مقصد ایران افزایش داده است. هانی العقابی افزود: نظارت‌های ما با همکاری سازمان امنیت داخلی و وزارت کشور عراق باعث شد متوجه این تخلف شویم و با هزینه وزارت بهداشت عراق از همه آن مسافران تست پی‌سی‌آر معتبر گرفته شد و در حال حاضر عراق توانسته آزمایشگاه‌های متقلب را پلمب کند. ما بنا به درخواست و پیگیری ایران تمام تلاش خود را برای نظارت دقیق بر این موضوع به کار گرفتیم. این تقلب اکنون کاهش چشمگیری یافته، ولی نمی‌توان با اطمینان گفت که تست تقلبی پی‌سی‌آر برای مسافران در دو سوی مرز‌های ایران و عراق به صفر رسیده است.
جزئیات ثبت‌نام کنکور
آرمان ملی: ثبت نام برای شـــرکت در کنکور سال ۱۴۰۱ یکشنبه دهم بهمن جاری آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد. سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کردبرای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه مورخ دهم بهمن ماه‌ ۱۴۰۰ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز و در روز یکشنبه هفدهم این‌ماه پایان می‌پذیرد.
افزایش کارانه پرستاران
ایسنا: رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به‌طور میانگین حدود سه میلیون تومان به کارانه پرستاران اضافه می‌شود و از ابتدای دی ماه کارانه پرستاران بر اساس این قانون محاسبه و پرداخت می‌شود. محمد میرزابیگی افزود: اجرای قانون تعرفه گذاری هیچ ربطی به حقوق، اضافه کار و سایر مزایای رفاهی پرستاران ندارد و فقط به ساماندهی کارانه و افزایش آن منجر می‌شود. اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری دو دستاورد مبارک برای پرستاران خواهد داشت که یکی ارتقای جایگاه، هویت و منزلت حرفه‌ای و دیگری بهبود وضعیت معیشت پرستاران است.
وجود ۸۰۰ معتاد متجاهر زن
آرمان ملی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: ۸ تا ۱۰ درصد معتادان خانم‌های جوان هستند. در ایران مصرف مواد سنتی در بین مردان ۷۰ درصد است و مصرف مواد صنعتی و روانگردان ۳۰ درصد است، اما مصرف مواد صنعتی در بین خانم‌ها ۵۰ درصد است. به گفته هادی زاده نوع اعتیاد خانم‌ها با آقایان متفاوت است مردان ابتدا از مواد سبک مانند سیگار استفاده می‌کنند اما زنان از همان اول سراغ مواد سنگین می‌روند. او گفت: به لحاظ شرایط جسمی آثار مواد محرک روی مردان در عرض ۳ سال عمیق می‌شود اما این عدد در زنان ۲ سال است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار