| کد مطلب: ۱۰۳۰۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

توفیق یک برنامه، در تداوم آن است

امیـــر علــی نبویـــان، هنرمنـــدی کـــه اهالی تئاتر او را با نمایش‌هایی مثل «تناسخ ۳ تا ۳۵ تومن» که روی صحنه برده، اهالی رادیو او را با برنامه «رادیوهفت»، طرفداران کتاب او را با «قصه‌های امیرعلی» و بیندگان تلویزیون این هنرمند را با اجراهای متنوع تلویزیونی به‌خاطر می‌آورند. هنرمندی که این روزها فصل سوم برنامه «خنداننده‌شو» را اجرا می‌کند و به‌زودی هم قرار است یک نمایش را روی صحنه ببرد. «خبرآنلاین» با امیرعلی نبویان گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.
شما مجری فصـل سوم «خنداننده‌شو» هستید، فکر می‌کنید اجــراها تا چه اندازه رضایت‌بخش بودند؟
درباره «خنداننده‌شو3» باید بگویم، در دور مقدماتی توقعم از اجراها بالاتر بود، من به‌جز شش اجرا که اتفاقا یکی از آنها هم حذف شد، خیلی رای اول دیگری نداشتم و به‌نظرم باقی افراد در یک سطح بودند. این دوره استرس بچه‌ها نسبت به صحنه از بین رفته و قاعده بازی را یاد گرفته‌اند و اجراها بهتر است.
یکی از کارهـــایی که به جذب مخاطب برای فصل هشتم «خنــدوانه» کمک کرد، شروع فصل سوم «خنداننــده‌شو» بود اما یک نگاهی بیندازیم بــه فصـــل هفتم «خندوانه» که همراه با انتقاد بـــود، فکر می‌کنید، راه‌اندازی«خنداننده‌شـــو» به بازگشت مخاطبان کمک کرد؟
من خـــودم جزو مخاطب‌های همــیشگی «خندوانه» هستم و به‌دلیل اینکه، خودم را بخشی از «خندوانه» می‌دانم، شاید قضاوتی که انجام می‌دهم خیلی منصفانه نباشد اما باید به تیم سازنده برنامه‌ای که با تماشاگر داخل استودیو سرپاست حق بدهیم. تماشاگر است که انرژی برنامه را بالا نگه می‌دارد، در شرایط کرونایی که تماشاگران باید با فاصله بیش‌تر می‌نشستند، تعدادشان کمتر بود، واکسیناسیون به‌صورت گسترده انجام نشده بود و همه نگران بودند، طبیعی بود که سطح انرژی برنامه کاهش پیدا کند، هرقدر هم که رامبد و تیم سازنده جلوی دوربین و پشت دوربین تلاش کنند، بازهم خواسته‌ای که ما از «خندوانه» داشتیم نمی‌توانست به‌صورت ۱۰۰درصد برآورده شود، بنابراین انتقادها از فصل هفتم «خندوانه»، اگرچه به‌جا بود اما با در نظرنگرفتن چنین مسائلی انجام می‌شد. حالا شرایط بهترشده، تماشاگران واکسینه شدند، ماسک‌های خاصی طراحی شده است. البته این را هم فراموش نکنیم که «خنداننده‌شو» قرار بود در فصل قبلی اجرا شود و به‌خاطر کرونا به فصل هشتم افتاد، یعنی برنامه‌ریزی تیم سازنده به هم ریخت.
باتوجه به حواشی و بازخوردها، به‌نظر می‌رسد که چند فصل ابتدایی برنامه، نسب به فصل‌های آخر، کیفیت ضعیف‌تری داشته و با استقبال عمومی کمتری مواجه شده است. موافق این موضوع هستید؟
شما زمانی می‌توانید این مقایسه را انجام دهید که یک برنامه از فصل یک را پخش کنید و با یک قسمت از فصل هشت مقایسه کنید و درباره آن نظر دهید. تلاش تیم سازنده واقعا قابل ستایش است تا با بازی‌های متنوع این تازگی را به برنامه تزریق کند. تاکنون بیش از ۸۰۰ قسمت از برنامه «خندوانه» ساخته شده است، یک برنامه چند مهمان می‌تواند دعوت کند؟ سازنده چاره‌ای جز اینکه مهمان‌ها را دوباره جلوی دوربین بیاورد، ندارد. ممکن است این تکرار گاهی در ذوق مخاطب بزند اما ناگزیر است که این موضوع را بپذیرد. چون این برنامه قشرهای مختلفی از مهمانان را دعوت کرده است. نمی‌توانم بگویم با صحبت‌های شما مخالفم، اما از طرفی هم تلاش تیم سازنده را نگاه می‌کنم و می‌بینم که همه توانشان را روی تولید محتوای با کیفیت گذاشته‌اند.
شما برنامه «جوکر» را دیدید؟
بله دیدم.
فکر می‌کنید فصل هشتم «خندوانه» در خنداندن مردم موفق‌تر بوده یا برنامه «جــوکر»؟ هرچند که قالب‌های نمایش این دواثر متفاوت است اما از لحاظ کیفیتی، کدام یک عملکرد بهتری داشته است؟
من فکر می‌کنم یک نظرسنجی بهتر بتواند تکلیف این موضوع را مشخص کند. اما یک چیز را باید در نظر داشته باشید، اینکه توفیق یک برنامه، در تدوام آن است و اگر قضاوت به‌صورت مقطعی انجام شود، منصفانه و فنی نیست. شاید فرضا شما بتوانید «خندوانه» را با فصل‌های اولیه«دورهمی» که به شکل دیگر اجرا می‌شد مقایسه کنید. من «جوکر» را می‌بینم، از طرفدارنش هم هستم اما به‌نظرم این قضاوت، عادلانه نیست. برای حضور در برنامه«جوکر» دوستان به من محبت کردند و من را به برنامه دعوت کردند، اما جنس من، جنس حضور در برنامه «جوکر» نیست چون این موضوع را درباره خودم می‌دانم. اگر در برنامه «جوکر» شرکت می‌کردم، تبدیل به یک آدم نچسب می‌شدم و از چشم مردم می‌افتادم. درباره برنامه «خندوانه» هم همین است، من حالاحالاها نمی‌توانم به این موضوع فکر کنم که به‌عنوان استندآپ کمدین در برنامه حاضر شوم. به‌خاطر اینکه جنس کمدی و طنزی که من دارم، متناسب با «خندوانه» و «جوکر» نیست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار