| کد مطلب: ۱۰۳۰۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد

6 شرط برای درج آگهی فروش خودرو

آرمان‌ملی: رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده داده که با ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو، ثبت آگهی صوری تا حد زیادی کاهش یافته و قیمت بازار نیز ثبات بیشتری را تجربه خواهد کرد. درواقع تاثیر انتشار آگهی‌های صوری در سایت‌ها و سامانه‌ای فروش خودرو بر بازار موضوع تازه‌ای نیست و از سال 98 پس از آنکه تنش‌ها در بازار معاملات خودرو به اوج خود رسید دولت یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت‌های بی‌ضابطه را درج آگهی‌های صوری در سایت‌ها عنوان کرد که به‌عنوان پایه قیمت‌گذاری مورد استفاده در معاملات قرار می‌گیرند. حال با افزایش مجدد تنش‌ها در این بازار و رشد بی‌ضابطه قیمت‌ها بازهم وزارت صمت به فکر ساماندهای این نوع آگهی‌ها افتاده است و براساس آن قرار است دارندگان این سایت‌ها با اعمال 6 شرط در سایت‌ها و سکوهای درج آگهی دایره فعالیت آگهی‌دهندگان کاذب را تنگ‌تر کنند. براساس این گزارش در آبانماه امسال قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد. براساس این دستورالعمل سکوهای درج آگهی خودرو موظف شدند روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وبسایت و نرم‌افزار موبایل، 6 قابلیت مهم شامل: احراز هویت آگهی‌دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب‌وکاری آگهی‌دهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع‌رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب‌سازی و فیلترکردن، نمایش مجموع تعداد آگهی‌های منتشر شده توسط یک آگهی‌دهنده و اعلام روش نظارت و قیمت آگهی‌های خودرو را ایجاد کنند. در این راستای روزگذشته علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک، در نشست خبری با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو در سال ۱۳۹۸ و ایجاد فضای ذهنی، آگهی‌های صوری در پلتفرم‌های انتشار آگهی اینترنتی بود، اظهارکرد: مثلا یک نفر بدون احراز هویت ۱۰۰ آگهی برای یک خودرو منتشر و در آن قیمت‌ها را بالا می‌برد. این شرایط باعث افزایش قیمت حداقل ۴ درصدی در یک هفته می‌شد. این در حالی بود که همه آگهی‌ها مربوط به یک نفر بود و اصلاً خودرویی که در بیشتر آنها آگهی شده بود، در واقعیت وجود نداشت. وی با بیان اینکه با تدابیر اتخاذشده و روش‌های نظارت بر قیمت که به اطلاع سازمان حمایت نیز خواهد رسید، کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از درج قیمت‌های غیرواقعی خودروها در دستور کار قرار گرفته، افزود: استعلام خسارت وارده به خودروها که سابقه پرداخت بیمه داشته باشند نیز در دسترس خواهد بود که احتمالا برای خریداران جذاب است. در ادامه این نشست یکی از فعالان حوزه فروش خودرو درباره چگونگی محاسبه و کنترل قیمت‌ها اظهارداشت: قیمت خودرو از جاهای مختلف از جمله قیمت کارخانه‌ای روز، مراکز تعویض پلاک و نمایشگاه‌داران دارای مجوز گرفته می‌شود و کارشناسان رسمی دادگستری بر آن نظارت دارند. در این پلتفرم‌ها همچنین صفحاتی برای تعیین قیمت خودروهای کارکرده وجود دارد که بر مبنای واردکردن برخی اطلاعات، قیمت‌ها را در سه حد بالا، استاندارد و پایین در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار