| کد مطلب: ۱۰۳۰۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد

محسن بیاتی‌نیا:

صعود به جام‌جهانی باید عادت شود!

تیم‌ملی در آستانه صعود به جام‌جهانی است. در رابطه با مسائل گوناگون تیم‌ملی محسن بیاتی‌نیا بازیکن سابق این تیم پاسخگوی سوالات بود.
چه دیدگاهی در مورد بازی یوزهای ایرانی با عراق دارید؟
عراق فوتبالی نزدیک به تیم‌ملی کشورمان انجام می‌دهد و از لحاظ تکنیکی و سبک فوتبال خیلی از ما شجاع‌تر بازی می‌کند ولی از نظر شخصیت تیمی و جایگاه در فوتبال آسیا ایران بالاتر از عراق است. با شکست این حریف عربی افتخار بزرگ سریع‌ترین صعود در قیاس با ادوار گذشته نصیب فوتبال ملی ایران می‌شود. کافی است برای آنکه این جشن باشکوه برگزار شود مقابل عراق غفلت نکنیم و با ارائه یک بازی هدفمند برنده از زمین خارج شویم. 2 پیروزی اخیر مقابل عراق در رویارویی‌های اخیر گویای کیفیت بالاتر تیم‌ملی ایران است و با رعایت تمامی جوانب ۳ امتیاز دیگر در انتظار شاگردان اسکوچیچ خواهد بود.
نظرتان درباره حضور 4 بازیکن از لیگ‌برتر در فهرست تیم‌ملی چیست؟
در این چند ساله لژیونرهای فوتبال ایران خیلی خوب توانستند در تیم‌های خارجی پیشرفت کنند. آنها با انتخاب‌های صحیح تبدیل به مهره‌هایی باکیفیت شده‌اند و عملکرد خوب‌شان در تیم‌های باشگاهی به تیم‌ملی هم کمک کرده است. کیفیت لیگ‌برتر ما سال‌به‌سال و روز‌به‌روز دچار افت بیشتری می‌شود. بازیکنان با استعداد نمی‌توانند به سطح اول برسند.
به‌نظرتان تیم اسکوچیچ می‌تواند قفل صعود از گروهش را در جام‌جهانی بشکند؟
اولین کار این است که ما از رویای صعود به جام‌جهانی خارج شویم. وقتی که سه دوره متوالی است به جام‌جهانی صعود کرده‌ایم، چنین صعودی باید تبدیل به عادت شود و پس از آن در اندیشه راهیابی به مرحله بعدی باشیم. تیم‌ملی باید پروسه آماده‌سازی را به بهترین شکل پیش ببرد. جام‌جهانی جای بهترین تیم‌هاست و در صورت رفع ایرادهای متوالی متعدد می‌توانیم از گروه‌مان به مرحله حذفی راه پیدا کنیم. تیم‌های ملی کره‌جنوبی و ژاپن این موضوع را اثبات کرده‌اند که آسیایی‌ها توانایی صعود را دارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار