| کد مطلب: ۱۰۳۰۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

پرداخت وام صد میلیونی به سربازان
ایسنا: مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح از ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان ماهر پس از پایان خدمت خبر داد. سردار موسی کمالی افزود: در همین راستا نیز قرارگاه مهارت آموزی سربازان پیگیری‌هایی را برای پرداخت وام‌های اشتغالزایی به سربازان ماهر پس از پایان خدمت آغاز کرد. مبلغ وام یک میلیارد ریال است که باید طی هفت سال بازگردانده شود. وی از سربازان منقضی خدمت که دارای شرایط گفته شده هستند خواست تا به دبیرخانه کارگروه «مهارت تا اشتغال» در استانداری‌ها مراجعه کنند.

لزوم توجه به ظرفیت دختران دانش‌آموز
آرمان ملی: وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز داریم که حدود نیمی از آنها دخترند و باید به این ظرفیت‌ها بیش از پیش توجه شود. یوسف نوری افزود: از ۸۰۰ هزار تا یک میلیون همکار شاغل در آموزش و پرورش حدود نیمی، زنان هستند. زنان کارها را با جدیت بیشتری پیگیری می‌کنند. همچنین آنها به دلیل برخورداری از طبعی لطیف، امور را با ظرافت‌های خاص خود در مدارس پیش می‌برند. بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز نیز داریم که حدود نیمی از آنها دختراند و باید به این ظرفیت‌ها بیش از یپش توجه شود.

نگرانی از آلودگی آب سد ماملو
آرمان ملی: رئیس فراکسیون محیط زیست گفت: سد ماملو باید رصد شود، چون درگیری آلودگی آب در محدوده این سد بالاست. سمیه رفیعی با اشاره به اینکه آلودگی‌های محیط زیستی برخی اثرات مستقیم دارند و بسیاری اثرات غیر مستقیم دارند، گفت: چون اثرات غیر مستقیم و تبعات آن به عدد رقم تبدیل نمی‌شود، نمی‌توان به برخی مسئولان آنرا منتقل کنیم. رفیعی اهتمام مجموعه شهرداری در حوزه آلودگی آب را تاثیر‌گذار دانست و گفت: نیاز است که از سد ماملو بازدیدی داشته باشیم چون درگیری آلودگی آب بالاست.

ورود سامانه بارشی به کشور
آرمان ملی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا سه روز آینده از ورود سامانه بارشی به کشور طی چهارشنبه (۶ به‌همن ماه) خبرداد. صاق ضیاییان اظهارکرد: از بعدازظهر چهارشنبه (۶ به‌همن ماه) با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف و وزش باد انتظار می‌رود. جمعه (۸ به‌همن ماه) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، نواحی شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب کشور بارش ادامه دارد.

زلزله تبریز خسارت نداشت
ایسنا: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد زلزله‌ ۴. ۳ ریشتری که در تبریز رخ داد، خسارتی نداشته است. علی بختیاری افزود: برابر گزارش موسسه ژئوفیزیک، در ساعت ۶: ۱۸ صبح روز دوشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۴. ۳ ریشتر ۹ کیلومتری باسمنج، ۱۰ کیلومتری تبریز و ۲۰ کیلومتری سرد رود در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. زلزله‌ای که در شرق تبریز رخ داد اما در مناطق مختلفی از این کلانشهر نیز احساس شد.

ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی
آرمان ملی: استاندار تهران درباره اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: در حال حاضر طرح شهید سلیمانی در این مرحله بیشتر متمرکز بر موضوع واکسیناسیون است. محسن منصوری ادامه داد: برخی از فعالیت‌ها در طرح شهید سلیمانی معطوف به پیشگیری بوده است. در این مرحله از طرح شهید سلیمانی، بیشتر فعالیت‌ها معطوف به کمک به مراکز تجمیعی تزریق واکسیناسیون است و در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وضعیت بحرانی یوزپلنگ آسیایی
آرمان ملی: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به آخرین وضعیت برخی از مهم‌ترین گونه‌های در خطر انقراض کشورگفت: در مورد برخی از گونه‌ها مثل یوزپلنگ آسیایی و میش‌مرغ وضعیت ما حادتر است. این گونه‌ها به دلیل تغییراتی که در زیستگاهشان اتفاق افتاده، وضعیتی بحرانی دارند. حسن اکبری افزود: در گذشته یوزپلنگ در کشورهای اطراف ما و در اغلب مناطق ایران مرکزی و شرق کشور وجود داشت اما در حال حاضر این گونه جانوری در کشورهای همسایه ایران به‌طور کلی منقرض و در ایران هم به بخش‌هایی از استان‌های یزد، خراسان جنوبی، کرمان و سمنان محدود شده است که البته جمعیت آن در سه استان یزد، خراسان جنوبی و کرمان بسیار ناچیز است اما در استان سمنان چند خانواده از این یوز زندگی می‌کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار