| کد مطلب: ۱۰۳۰۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد

ضرورت تاسیس وزارتخانه همسایگان

وزیر کشور با اطلاع از اینکه دولت و مجلس به دنبال اضافه شدن وزارتخانه‌های جدید نیستند؛ گفت: به دلیل اهمیت و ضرورت راهبردی برای توسعه روابط همه جانبه با همسایگان تشکیل وزارتخانه همسایگان ضروری به نظر می‌رسد که باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد. احمد وحیدی تصریح کرد: اگر امکان تشکیل وزارتخانه نبود می‌توان به تشکیل سازمان اقتصادی در این عرصه فکر کرد. وی با تاکید بر اینکه نیازمند توسعه ادبیات همسایگی در داخل کشور هستیم، گفت: نفس برگزاری همایش‌ها می‌تواند به تولید و غنی شدن ادبیات و گفتمان همسایگی کمک کند. در توسعه مناسبات همسایگی باید به این مقوله مهم توجه داشته باشیم که بستر تحقق این رویکرد یک طرفه نیست و باید یک ذهنیت و ادبیات و گفتمان مشترک در میان همسایگان برای تقویت تعاملات با محوریت ثبات و رفاه مشترک ایجاد شود.


وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: درجلسه ستاد اقتصادی دولت اتفاق نظر وجود داشت که بیشترین حمایت‌ها و ارفاق‌ها نسبت به مادران نسبت به تعداد فرزندان آنها صورت بگیرد. حجت‌ا... عبدالملکی افزود: وزارت تعاون علاوه بر جمعیتی از همکاران خانم توفیق خدمتگزاری به جمعیت گسترده‌ای از بانوان تحت پوشش و مخاطب را دارد. وی ‌شأن و منزلت رنان را از جنس مرد بالاتر دانست و اظهار کرد: به دلیل اینکه هیچ مرد تاریخ سازی را نداریم که نشانی از یک زن و مادر تاریخ ساز نداشته باشد. در وزارتخانه و همه زیر مجموعه‌ها تاکید بر حفظ جایگاه بانوان داریم، تاکید شده تا در حوزه انتصابات از خواهران انقلابی متعهد و متخصص همکار استفاده شود. در جلسه ستاد اقتصادی دولت که اخیرا برگزار شد اتفاق نظر وجود داشت که بیش‌ترین حمایت‌ها و ارفاق‌ها نسبت به مادران و نسبت به تعداد فرزندان آنها صورت بگیرد.


مدیربخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تجربه ژاپن برای مهار فرونشست زمین، گفت: این در حالی است که همه کشور درگیر پدیده فرونشست است. علی بیت اللهی با تاکید بر اینکه هر چه ضخامت لایه خاک بیشتر باشد، فرونشست در آن منطقه بیشتر خواهد بود، اظهار کرد: شرط فرونشست زمین علاوه بر افت آب‌های زیر زمینی، ریز دانه بودن خاک است؛ به این معنا که هر چه آبخوان دارای خاک ریز دانه باشد، نشست بیشتر رخ می‌دهد. وی با اشاره به رخداد فرونشست در دشت‌های مختلف کشور، به فرونشست جاده طاهر آباد- یزدل در کاشان اشاره کرد که دارای ۷۰ سانتی‌متر فرونشست است و ادامه داد: علاوه بر آن دشت‌های اشتهارد، دشت مهیار، دشت و ورامین از جمله دشت‌های بحرانی کشور از نظر فرونشست هستند. به گفته این محقق حوزه مخاطرات زمین، تهران، اصفهان، سمنان، خوزستان، یزد، مازندران، کرمان و خراسان رضوی از جمله استان‌هایی هستند که با بیش‌ترین میزان مخاطره فرونشست مواجهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار