| کد مطلب: ۱۰۳۰۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد

عوامل تشدیدکننده «میگرن»

سردرد میگرنی ارتباط مستقیم با مصرف برخی از موادغذایی دارد، گلوتامات ماده‌ای است که در محصولات آماده شده وجود دارد و باید این ماده را حذف کرد. «تیرامین» هم در پنیر‌ها، میوه‌ها و سبزی‌های کال و فاسد، مخمرها، انواع آجیل، ماهی‌شور، کنسرو شاه‌ماهی، خامه‌ترش، آووکادو، سوسیس‌های تخمیری و... وجود دارد. «فنیل‌اتیل‌آمین» نیز در کاکائو، شکلات، پنیر یافت می‌شود. مس هم از دیگر عوامل تشدیدکننده میگرن است که در آجیل‌ها، شکلات و جوانه گندم وجود دارد‏؛ مرکبات از جمله پرتقال، گریپ‌فروت و نارنگی نیز باید از رژیم غذایی حذف شود.

نتایج یک تحقیق نشان داد: مصرف کلسیم نه‌تنها برای سلامت استخوان‌ها بلکه برای سلامت قلب نیز ضروری است. متخصصان نشان دادند که یک جهش ناشناخته قبلی می‌تواند منجر به بیماری به‌نام کاردیومیوپاتی متسع شود. عارضه کاردیومیوپاتی متسع با گشادشدن حفره‌های قلب و اختلال در پمپاژ مشخص می‌شود. ژن BAG۵ برای جابه‌جایی کلسیم در سلول‌های عضله قلب مهم است و کلسیم برای ریتم منظم و سلامت قلب ضروری است و توضیح می‌دهد که چرا ازدست‌دادن BAG۵ منجر به کاردیومیوپاتی می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که پیروی از رژیم غذایی سالم در صورت ابتلا به آرتریت، کمک بزرگی به بیماران می‌کند. یکی از رایج‌ترین انواع آرتریت؛ آرتریت‌روماتوئید است که در این نوع از آرتریت، سیستم‌ ایمنی فرد درگیر می‌شود. نوع دیگر آرتریت، آرتروز است که غضروف فرد تحلیل می‌رود. در این بین کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و گلوتن هر 2 بسیار التهاب‌زا هستند و می‌توانند باعث پیشرفت این بیماری شوند. استفاده از این رژیم‌‌غذایی درد را نیز تشدید می‌کند. «ماهی» منبع اصلی امگا۳ است و استفاده منظم ماهی غنی از امگا۳ به کاهش تورم مفاصل در آرتریت کمک می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار