| کد مطلب: ۱۰۳۰۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد

سلامتی در سرما با انواع میوه‌های زمستانی

اینفوگرافیک : آرمان ملی / موسی بالازاده / زمستان نیز به مانند دیگر فصل‌های سال میوه‌ها و سبزیجات بسیاری را با خود به‌همراه می‌آورد. با وجود انواع میوه‌ها و سبزیجات فصلی در زمستان، باید بدانید که کدامیک از میوه‌ها برای سلامتی شما مفید هستند.

گریپ‌فروت یکی از میوه‌های زمستانی عالی برای دریافت ویتامین C است. گرچه این باور طولانی مدت که این ماده مغذی می‌تواند از بیماری جلوگیری کند واقعا درست نیست، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است طول بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی را کوتاه کند.


کیوی هم جزو میوه‌های زمستان است. یک عدد کیوی با داشتن ویتامین C بیشتر از یک پرتقال و پتاسیم بیشتر از یک موز، می‌تواند حال شما را خوب کند. اگرچه می‌توانید از کیوی برای تهیه مربا استفاده کنید، اما طعم آن بهتر است خام بماند.


یکی از این میوه‌هایی که دز‌های قابل‌توجهی ویتامین C و A، به‌علاوه ۶ گرم فیبر در خود دارد، خرمالو است. این خبر خوبی برای هر کسی است که می‌خواهد وزن کم کند، زیرا یک مطالعه اخیر نشان داده است که مصرف آن می‌تواند منجر به کاهش‌وزن شود.


پرتقال و لیموشیرین شاید رایج‌ترین میوه‌های زمستانی در ایران باشد. این میوه‌ها منبع خوبی از ویتامین C هستند که برای سالم‌ماندن در زمستان‎ها کاملا ضروری هستند. مطالعات نشان داده است که پرتقال بی‌سروصدا، در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار