| کد مطلب: ۱۰۳۰۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

مرزهای جنوبی «بلاروس» پرتنش است
رئیس‌جمهوری بلاروس اعلام کرد، وضعیت در مرزهای جنوبی کشورش هر لحظه در حال پیچیده‌ترشدن است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندرلوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس گفت: وضعیت در مرزهای جنوبی کشور هر لحظه در حال پیچیده‌ترشدن است. بلاروس از جنوب با اوکراین هم‌مرز است. کمیته دولتی مرزی بلاروس نیز گفته است که امنیت مرزی به‌دلیل نظامی‌شدن کشورهای همجوار و تلاش‌های گروه‌های افراطی به منظور ورود غیرقانونی به کشور در خطر دائم قرار دارد.

روسیه در نشست اسلو شرکت نمی‌کند
نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت که کشورش در نشست اسلو برای افغانستان شرکت نمی‌کند. «ضمیرکابلوف» افزود: مسکو در نشست اسلو برای افغانستان حتی به‌عنوان ناظر شرکت نمی‌کند. هیاتی از طالبان به ریاست متقی، برای انجام مذاکره‌ سه روزه با نمایندگان کشورهای غربی و فعالان جامعه مدنی افغانستان به اٌسلو، پایتخت نروژ سفر کرده است. این هیات با فعالان حقوق بشر و نمایندگان زنان معترض دیدار داشته است.

تشکیل جلسات دولت لبنان ‌
رئیس‌جمهور لبنان جلسه کابینه را که از مدت‌ها پیش جلسات آن متوقف شده بود، افتتاح کرد. میشل‌عون، رئیس‌جمهور لبنان گفت: توقف جلسات دولت تاثیر منفی بر نظم و عملکرد دستگاه‌های اجرایی داشته و باعث افزایش پیامدهای منفی در وضعیت کلی کشور شده است. وی افزود: من قبلا نیز بر احترام به اصل جدایی دستگاه‌ها تاکید کردم. آنچه طی ماه‌های گذشته رخ داد براساس این قاعده در قانون اساسی نبود و همین مساله تاثیر منفی بر وضعیت شهروندان گذاشت.

چین: مردم بسته‌‌ پستی را ضدعفونی کنند
مقامات بهداشتی چین اولین راهنمای چگونگی استفاده از بسته‌های پستی بین‌المللی و اقدامات پیشگیرانه را برای افراد در میانه همه‌گیری کرونا منتشر کردند. مقامات بهداشتی چین با ترغیب مردم به آزمایش و ضدعفونی‌کردن بسته‌های پستی و رصد کارکنان اداره‌های پست جهت اقدامات پیشگیرانه نخستین راهنمای استفاده از بسته‌های پستی بین‌المللی را در دوران همه‌گیری کرونا منتشر کردند. پکن با انتشار راهنمای فنی ضدهمه‌گیری کرونا برای استفاده از بسته‌های پستی، از مردم خواست تا بسته‌های پستی که از خارج به‌دست‌شان می‌رسد را خارج از منازل و با استفاده از ماسک و دستکش باز کنند. بدین‌ترتیب به مردم پیشنهاد شده است تا قسمت‌های خارجی بسته‌های پستی را ضدعفونی کرده و در صورت بروز تب یا سرفه طی ۱۴ روز پس از لمس بسته‌های پستی، به‌صورت داوطلبانه تست شناسایی کرونا را انجام دهند. براساس این راهنما، نیاز است بخش رصد کرونا تمامی بسته‌های پستی را در طول روند جابه‌جایی، انتقال و ارسال از مرزها ضدعفونی‌کرده و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار