| کد مطلب: ۱۰۳۰۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

حضور ایران در نشست جده
خبرگزاری فرانسه به نقل از مسئولان سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که دیپلمات‌های ایرانی روز یکشنبه برای اولین بار پس از قطع روابط تهران و ریاض در سال ۲۰۱۶ در نشست‌های سازمان همکاری اسلامی در جده حضور یافتند. در این گزارش آمده است که دیپلمات‌های ایرانی هفته گذشته وارد شهر جده عربستان شده‌اند تا به عنوان نماینده تهران در سازمان همکاری اسلامی فعالیت خود را آغاز کنند. یک مسئول در سازمان همکاری اسلامی که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است تاکید کرد: دیپلمات‌های ایرانی در پیش نشست اجلاس سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان که قرار است در ۲۲ مارس در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برگزار شود در کنار مسئولان عالی‌رتبه سازمان همکاری اسلامی حضور یافتند. این اولین حضور دیپلمات‌های ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی پس از بازگشت‌شان به جده است. یک مسئول دیگر در سازمان همکاری اسلامی نیز مشارکت دیپلمات‌های ایرانی را تایید کرده است.

احتمال افزایش یارانه نقدی
در سال آینده
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از احتمال افزایش میزان یارانه نقدی در سال آینده خبر داد و گفت که میزان یارانه نقدی و معیشتی در بودجه ۱۴۰۱ مشخص خواهد شد. رحیم زارع درباره میزان افزایش یارانه نقدی در سال آینده گفت: هنوز کمیسیون تلفیق وارد بخش هزینه‌ای هدفمندی یارانه‌ها نشده است، ولی با این وجود حتما یارانه نقدی افزایش پیدا می‌کند، البته هنوز مبلغ و میزان آن مشخص نیست. وی افزود: صد در صد میزان یارانه نقدی از ۴۵ هزار تومان بیشتر خواهد شد و در نهایت میزان یارانه نقدی و یارانه معیشتی در لایحه بودجه مشخص می‌شود. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ درباره زمان تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت برای بررسی حذف ارز ترجیحی گفت: طی چند روز آینده این جلسات تشکیل خواهد شد و احتمالا از مجلس، هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و از دولت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد حضور خواهند داشت.

رفع کدورت با بعضی از همسایگان
وزیر کشور گفت: بعضی از کدورت‌هایی که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است و الان روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم. احمد وحیدی با اشاره به نقش وزارت کشور در تعمیق روابط همسایگی، اظهار کرد: همسایگان برای ما جایگاه بسیار مهمی دارند و در سیاست‌های بالادستی و هم سیاست کلی ابلاغی به عنوان محور اصلی سیاست‌های خارجی شناخته شده‌اند. وزیر کشور ادامه داد: امروز در توسعه روابط با کشورهای همسایه تلاش خوبی صورت می‌گیرد. در استان‌های مرزی تلاش جدی برای توسعه روابط در حال انجام است، علاوه بر اینکه در وزارتخانه‌های ذیربط تلاش زیادی برای توسعه روابط صورت می‌گیرد. وحیدی افزود: سیاست برخورد با زمین‌خواری از موضوعات مورد توجه ماست و وزارت کشور از طریق استانداری‌ها با این مساله برخورد می‌کند و مواردی که خلاف باشد باید طرف شود. وزیر کشور تاکید کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال به ریاست آقای اژه‌ای تشکیل و تصمیمات لازم گرفته شد. اما باید همه دستگاه‌ها باید برای مقابله با هرگونه زمین‌خواری و ساحل‌خواری بسیج شوند.

دیدار سفیر فلسطین با وزیرخارجه
سلام الزواوی، سفیر جدید فلسطین در تهران بعد از ظهر روز دوشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز زن در تالار وحدت با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کوتاهی داشت. سلام الزواوی به تازگی جانشین پدرش صلاح الزواوی شده است و قرار است به عنوان سفیر جدید فلسطین در تهران مشغول به کار شود. ماموریت صلاح الزواوی حدود دو هفته پیش پس از چهار دهه حضور در سفارت در تهران به پایان رسید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار