| کد مطلب: ۱۰۳۰۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

پناه در سنـگر حمـله به همتی!

آرمان ملی - مطهره شفیعی: تصور می‌کردند که اگر در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاورد خانه‌نشین خواهد شد و فعالیتی نخواهد داشت که تصور اشتباهی بود. عبدالناصر همتی فعال ماند و همین موضوع سبب نگرانی دلواپسان شده است به نحوی که به بهانه‌های مختلف به او هجمه می‌کنند مانند دیروز که جهان نیوز مدعی شد: «یار غار عبدالناصر همتی که با تلاش وی به ریاست یک بانک خصوصی در دولت روحانی گمارده شد، اکنون با حامیان اسرائیل روابط اقتصادی برقرار کرده است.» این سایت دلواپس به همراه مشرق نیوز در ادامه آورده‌اند: «همتی در ماه‌ها و هفته‌های اخیر تلاش کرده با حمله به دولت و دستاوردهای آنکه بدون توجه به نتیجه مذاکرات برجامی و معطل گذاشتن کشور، حاصل شده است، دود کردن سرمایه‌های مردم در بورس، بانک و بازار توسط دولت سابق را کمرنگ کند. ضمن آنکه نقیض‌گویی‌های او قبل و بعد از نامزدی انتخابات امسال درباره طیفی از موضوعات و از جمله بورس، یارانه، FATF و...، موجی از انتقادها در رسانه‌های طیف‌های مختلف را برانگیخته بود.» جالب اینجاست که برای تایید ادعای خودش به آنچه پیش از این به نقل از سایت دلواپس رجانیوز منتشر کرده، استناد شده که در آن آمده بود: «عبدالناصر همتی در حکمی محمدعلی ایزدی رئیس هیات‌مدیره بانک اقتصاد نوین را به عنوان نماینده خود در امور انتخابات به وزارت کشور معرفی کرده است. او پیش از این هم فاطمی‌امین عضو هیات‌مدیره بانک ملی و فطانت مدیرعامل بانک آینده را به عنوان اعضای کلیدی ستاد انتخاباتی خود منصوب کرده بود.» این خبر با تیتر ««حلقه بانکداران» در کدام ستاد مستقر است؟» در 21 خرداد منتشر شده است یعنی یک هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری!! این دلواپسان در حالی مشغول تخریب انتخاباتی همتی بودند که در همان زمان مدعی شدند: «حالا به نظر می‌رسد حلقه جدیدی از بانکداران در ستاد انتخاباتی همتی مستقر شده که با وجود اینکه امیدی به پیروزی ندارد ولی به شدت مشغول سازماندهی عملیات‌های خاص علیه کاندیداهای جریان انقلاب است.» این جریان در تداوم تخریب‌هایش دیروز با انتشار مجدد ادعاهای انتخاباتیش آورد: «یکی از تخلفات کمتر مطرح شده رئیس سابق بانک مرکزی که با حمایت مسئولان ارشد دولت سابق انجام شد، انتصاب افرادی با رفت و آمد مکرر به لندن در سیستم بانکی بود که از جمله آنها محمد فطانت دوست و یار نزدیک همتی است که با اصرار...


و واسطه‌گری این مقام ارشد دولت روحانی، توانست مدیریت یکی از بانک‌های خصوصی را با دخالت بانک مرکزی بر عهده بگیرد. اما اکنون اعتراض و بررسی‌های نمایندگان مجلس نشان می‌دهد این فرد، حداقل نیمی از سال را حتی در ایام اوج کرونا، در کشور انگلستان به سر برده و حتی اقدام به راه‌اندازی و مدیریت یک شرکت بازاریابی و فروش اطلاعات در آن کشور کرده است. بررسی‌ها حاکی از آن است، شرکت مذکور که بیش از ۶ سال از تأسیس آن می‌گذرد، از دلایل لندن‌نشینی دوست نزدیک و اسپانسر همتی در دوران انتخابات است.»
سوءاستفاده برای تایید ادعا
در گزارش روز گذشته سایت‌های دلواپس آمده است: «محمد حسن آصفری نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کثیرالتردّد بودن مدیرعامل بانک آینده به انگلیس و سکونت خانواده وی در لندن گفت: متأسفانه خانواده برخی از مدیران ارشد کشور در خارج زندگی کرده و در آنجا سکونت دارند، این در حالی است که این اقدام آنها از لحاظ امنیتی به صلاح نیست و بی‌احترامی به ملت ایران محسوب می‌شود.» که بخش کثیرالتردد بودن مدیرعامل بانک آینده پررنگ شده است اما این ادعا از سوی خبرنگار فارس و نه آصفری است هر چند این نماینده دلواپس ظاهرا انتقادی به پررنگ شدن بخشی از مصاحبه ندارد که از زبان وی بیان نشده است.
تلاش برای پوشاندن تخلفات خودی‌ها
ظاهرا دلواپسان دل پری از همتی دارند یا میزان تخلفات نزدیکانشان آن اندازه زیاد است که مجبور به سندسازی شده است. جهان نیوز دیروز مدعی شد: «نکته مهم در خصوص این فعالیت اقتصادی پنهانی آن است که فطانت، شرکت تحت مدیریت خود را از یک مجموعه اقتصادی به نام بتا خریداری کرده که این کمپانی، چندین شرکت دیگر در لندن داشته و هنوز هم در ساختمانی مشترک با این مسئول سابق بورس در دولت روحانی، فعالیت می‌کنند. نگاهی به سوابق و فعالیت‌های این فروشنده به ظاهر لهستانی حاکی از آن است که کمپانی مذکور، مدیریت انجمنی را بر عهده دارد که وظیفه خود را جذب دانش‌آموزان جهان برای خدمت به رژیم جعلی اسراییل اعلام می‌کند. با این اوصاف، عملاً سود ناشی از خرید شرکت OXFORD توسط مشاور آقای همتی، به جیب یک کارتل در خدمت صهیونیست‌ها رفته و این فرد مقیم انگلستان که هنوز هم به اطلاعات حساس پولی و بانکی کشور دسترسی مستقیم دارد، توجهی به چنین موضوع مهمی نداشته است. هرچند انتقادات به مسئولان فعلی بانک مرکزی وارد است که چرا با وجود اتمام دوره ۲ ساله مدیریت و انتقادات و شبهاتی که غیبت‌های طولانی‌مدت این فرد به همراه دارد، همچنان در انتخاب سرپرست برای انجام امور جاری بانک یادشده تعلل می‌کنند اما ذکر این مثال از آن جهت بود که رئیس سابق بانک مرکزی بداند با کدام سابقه و کارنامه، اکنون به یاد انتقاد از دولت پرتلاش و کارآمد فعلی افتاده است.»
اتهام زنی چرا؟
به هر حال آنچه مشخص است تاکید قوه قضائیه در برخورد با متخلفان اقتصادی است و اگر همتی و نزدیکان او تخلفی داشتند، به طور حتم از سوی قوه قضائیه با آنها برخورد می‌شد و مهمتراز آن برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 تایید صلاحیت نمی‌شد. آنچه سایت‌های دلواپس در تخریب همتی انجام می‌دهند اگرچه به‌زعم خودشان راهی برای پنهان کردن رفقایشان است اما در حقیقت اتهام زنی به شورای نگهبان و قوه قضائیه است چرا که مدعی هستند همتی و اطرافیانش خلاف می‌کنند اما در عین حال تایید صلاحیت می‌شود!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار