| کد مطلب: ۱۰۳۰۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

بازگشت دراماتیک تیم ملی هندبال برابر کویت در ثانیه‌های پایانی

«هندبال» ایران جهانی شد

آرمان‌ملی: تیم هندبال ایران در دومین دیدار خود در دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا مقابل کویت در ثانیه‌ پایانی به برتری رسید و با صعود به نیمه‌نهایی، به مسابقات جهانی راه پیدا کرد.
برتری مقابل کویت
تیم‌ملی هندبال کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله دوم مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی لهستان از ساعت 14و30 به مصاف کویت رفت و در لحظه آخر با نتیجه 27 بر 26 به برتری رسید و با صعود به دور نیمه‌نهایی، حضورش را در مسابقات جهانی 2023 که در دو کشور سوئد و لهستان برگزار می‌شود، قطعی کرد. در دقایق ابتدایی بازی برای دو تیم پایاپای پیش رفت. سیاوشی در این دیدار نیز موفق ظاهر شد و چندین فرصت گلزنی را از حریف گرفت. شاگردان مانویل در دقیقه 17 و پس از اخراج دو دقیقه‌ای بازیکن کویتی موفق شدند اختلاف گل را با کویت به دو‌ گل برسانند. بازیکنان کویت پس از آن تلاش کردند تا بازی را به‌لحاظ روانی وارد حاشیه و با ایجاد تنش در تلاش بودند تا روحیه بازیکنان ایران را تضعیف کنند. بازیکنان کویت با ادامه این روند باعث شدند سجاد استکی که یکی از بازیکنان موثر ایران بود، دو‌ دقیقه از زمین اخراج شود. در دقیقه 25 و با وجود اینکه سیاوشی چندین بار دروازه ایران را بسته نگه داشت اما در نهایت کویتی‌ها بازی را به تساوی 8 بر 8 کشاندند. در دقیقه 28 بازیکن کویت به‌دلیل انجام خطای خطرناک روی پویا نوروزیان دو دقیقه اخراج شد. ثانیه‌ای بعد دومین بازیکن کویت نیز اخراج شد. در نهایت این نیمه با تساوی 11 بر 11 به پایان رسید. کویتی‌ها نیمه‌دوم را در شرایطی آغاز کردند که 2 ‌گل از ایران پیش افتادند؛ اما در ادامه شاگردان فرناندز ابتدا بازی را به تساوی کشاندند و سپس یک گل از حریف پیش افتادند. این نیمه در ادامه با رقابت پایاپای دو تیم و با تساوی و یا اختلاف حداقل یک گل بین دو تیم پیش رفت. در دقیقه 15 مجتبی‌ حیدرپور بعد از خطا روی بازیکن کویت دو دقیقه از زمین اخراج شد. در این شرایط کویتی‌ها موفق شدند اختلاف گل خود را با ایران به عدد دو برسانند. دقایقی بعد بازیکنان ایران فرصت به تساوی‌کشیدن این دیدار را داشتند اما با ازدست‌دادن فرصت‌ها کار به دقیقه 20 رسید و باردیگر دو تیم این‌بار در گل بیستم به تساوی رسیدند. درخشش محمد سیاوشی در دروازه ایران ادامه داشت اما بازیکنان ایران فرصت گلزنی را از دست دادند و کویتی‌ها دوباره اختلاف خود را به دو گل رساندند. در دقیقه 25 بازیکن کویت پس از خطا روی پویا نوروزی‌نژاد دو دقیقه از زمین اخراج شد و ثانیه‌ای بعد دومین بازیکن کویت نیز به همین سرنوشت دچار شد. این فرصت مناسبی برای شاگردان فرناندز بود تا در دقیقه 26 دوباره کار به تساوی کشیده شد. به‌نظر می‌رسید اخراج پویا نوروزی‌نژاد در دقایق پایانی کار را برای ایران سخت کند اما در همین زمان شاگردان فرناندز از حریف پیش افتادند. بازی تا دو ثانیه به پایان بازی با تساوی 26- 26 در جریان بود تا اینکه سجاد استکی با شوتی سرکش موفق شد گل برتری ایران را بزند. این شوت حکم صعود ایران به مرحله نیمه‌نهایی و مسابقات جهانی 2023 را امضا کرد.
صحبت‌های سرمربی
به گزارش سایت رسمی فدراسیون هندبال، مانوئل‌.مونتایا.فرناندز سرمربی تیم‌ملی هندبال کشورمان پس از پیروزی مقابل کویت و قطعی‌شدن کسب جواز حضور در مسابقات جهانی و راهیابی به جمع چهار تیم برتر بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا اظهارداشت: مسابقه با کویت سخت و مانند یک فینال بود. وی افزود: به تیم کویت تبریک می‌گویم که تا ثانیه‌های آخر جنگید تا جایی‌که نتیجه‌ بازی در ثانیه‌های آخر مشخص شد. ما در نهایت با اختلاف یک شوت و یک گل بردیم و همین شوت بود که سرنوشت بازی را مشخص کرد. سرمربی تیم‌ملی هندبال خاطرنشان کرد: بازی بعدی ما مقابل بحرین است. هدف اول ما جهانی شدن بود، اما ما اینجا هستیم تا برای رسیدن به فینال بجنگیم و کارمان تمام نشده ‌است. فرناندز خاطرنشان کرد: به‌نظر من این مسابقات نمونه‌ای از رقابت‌های جام‌جهانی بود‌‌ و آسیا نشان داد که لیاقت داشتن 5 سهمیه را دارد. ما نیز در جام‌جهانی نشان خواهیم داد که فقط یک تیم آسیایی نیستیم، بلکه یک تیم در سطح جهانی هستیم.
نظر کارشناسی
کارشناس هندبال گفت: جوانانی که از سال‌های قبل در نوجوانان و جوانان کار خود را شروع کردند امروز در تیم‌ملی خوش درخشیدند. علیرضا حبیبی در خصوص برتری ایران برابر کویت و صعود به مسابقات جهانی هندبال اظهارداشت: مسابقات انتخابی جهانی همواره از مهم‌ترین رقابت‌هاست. این دوره مسابقات انتخابی جهان در عربستان است و تیم‌ملی ما نیز از قبل اردو‌ها و برنامه‌های خود را آغاز کرد. به‌خاطر مشکلاتی که بود لژیونرها یا در اردو حضور نداشتند و یا کلا نتوانستند در مسابقات همراه تیم باشند. کادرفنی و بازیکنان با ظرفیت و پتانسیل موجود هندبال کار را شروع کردند. در نهایت هم سه نفر از لژیونرها به تیم اضافه شدند که دو نفر آنها را در بازی‌های ابتدایی نداشتیم. وی در ادامه افزود: ایران در مرحله مقدماتی بازی‌های خوبی را برابر استرالیا، هند و عربستان داشت و به‌عنوان سرگروه صعود کرد که خیلی مهم بود و شرایط خوبی را ایجاد کرد و در دوم با کویت، بحرین و عراق همگروه شدیم. بچه‌ها تلاش کردند و در یک بازی نزدیک با عراق داشتیم. دیدار با کویت هم غیر قابل پیش‌بینی در جریان بود و در شرایطی که به‌نظر می‌رسید نهایتا بازی با تساوی تمام شود و کار به اماواگر‌ها و نتیجه دیدار با بحرین و تفاضل گل کشیده بود، خداراشکر با شوت شگفت‌انگیز سجاد استکی در ثانیه پایانی بردیم و به جمع 4 تیم نهایی صعود کردیم و جهانی شدیم. ‌وی ادامه داد: جوانانی که از سال‌های قبل در نوجوانان و جوانان کار خود را شروع کردند امروز در تیم‌ملی خوش درخشیدند. باید بگوییم جوانان در تیم‌ملی خوب عمل کردند و تجربه بازیکنان با تجربه نیز این خوبی را تکمیل کرد. حبیبی در پایان تاکیدکرد: ما عملکرد خوبی داشتیم و حتی شانس کسب سکو در این مسابقات را داریم و امیدوارم این موفقیت با کسب مدال تکمیل شود. همچنین امیدوارم این روزها را برای هندبال نوجوانان، جوانان و بانوان هم داشته باشیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار