| کد مطلب: ۱۰۳۰۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

استعفای «ذوالفقارنسب» و انتقاد از وضعیت پرسپولیس

آرمان‌ملی: بیژن ذوالفقارنسب، مشاور وزیر ورزش‌وجوانان که به‌تازگی عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس شده بود پس از حاشیه‌هایی که داشت، استعفای خود را به دفتر وزیر فرستاد و البته از وضعیت موجود انتقاد کرد!
اشتباهات
بیژن ذوالفقارنسب از زمانی‌که به‌عنوان عضو هیات‌مدیره پرسپولیس انتخاب شد اشتباهاتی داشت که باعث شد انتقاداتی علیه وی صورت بگیرد. ذوالفقارنسب قبل از برگزاری قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان آسیا در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد پرسپولیس و استقلال با احتمال بالای ۹۹ درصد به آسیا برمی‌گردند! دکتر حتی نمی‌دانست که پرسپولیس در پرونده یحیی گل‌محمدی بدهکار است و تاکید داشت که تسویه‌حساب مالی در شرح وظایف او نمی‌گنجد. وی البته در حالی‌که عضو هیات‌مدیره پرسپولیس بود در برنامه تلویزیونی به‌عنوان کارشناس حاضر شد! او درباره اینکه در برنامه‌ای تلویزیونی از بازگشت صددرصدی پرسپولیس و استقلال به لیگ‌قهرمانان آسیا خبر داده بود اما این اتفاق رخ نداد و قرعه‌کشی لیگ‌قهرمانان آسیا نیز انجام شد، اظهارداشت: شنیدم که 3 تیم ایرانی بخشیده شده‌اند و در لیگ‌قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند، اما ظاهرا این موضوع درست نبود. براساس شنیده‌هایم گفتم به احتمال 99 یا صددرصد پرسپولیس و استقلال در لیگ‌قهرمانان شرکت خواهند کرد، اما نمی‌دانم کسی‌که این حرف را زده بود از چه منبعی آن را گرفته بود و متاسفانه اشتباه بود. وی درباره حضورش در شبکه «شما» و کارشناسی دیدار مس‌کرمان و فولاد که همزمان با دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن بود و با انتقادها و حاشیه‌های زیادی همراه شده بود، عنوان کرد: این موضوع چه ایرادی دارد؟ قرار نبود با پرسپولیس به اصفهان بروم. از من درخواست کردند تا در تلویزیون حاضر شوم. حضورم در این برنامه چه ایرادی دارد؟ بازی پرسپولیس را هم از تلویزیون دیدم.
استعفا
بیژن ذوالفقارنسب که به‌واسطه عملکردش در یک هفته اخیر یکی از چهره‌های خبرساز فوتبال ایران لقب گرفت و به‌شدت مورد اعتراض اهالی فوتبال به‌ویژه هواداران پرسپولیس قرار گرفت متن استعفای خود را به دفتر وزیر فرستاد تا به این ترتیب قید یکی از چهار شغل خود را بزند، اما هنوز وزیر ورزش‌وجوانان در خصوص این استعفا هیچ واکنشی نشان نداده و به‌نظر می‌رسد فعلا خبری از واکنش وزیر نباشد، چون بدون تردید حمید سجادی این استرس را با خود به‌همراه دارد که نفر جایگزین هم گرفتار سرنوشت ذوالفقارنسب شود. در این میان عده‌ای در تلاشند افراد شکست‌خورده و بدون کارنامه را به‌عنوان جایگزین ذوالفقارنسب به وزیر ورزش‌وجوانان معرفی کنند تا گزینه مورد نظر آنها هدایت هیات‌مدیره پرسپولیس را برعهده بگیرد، اما باید دید آیا وزیر ورزش‌وجوانان باردیگر مرتکب اشتباهی استراتژیک خواهد شد یا این‌بار با تأمل بیشتری به‌فکر انتخاب رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس خواهد افتاد. «میزان» نوشت: افشاگری حبیب کاشانی در خصوص چگونگـــی انتخاب مدیـــران پرسپولیس در دولت سیزدهم جنجال بسیار زیادی به‌راه انداخت تا حدی که حالا همه منتظر پاسخگوی صریح و شفاف رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس هستند تا متوجه شوند واقعا او وعده ۲۰۰ میلیارد پول را به وزیر ورزش‌وجوانان داده است یا اینکه همچنان قرار است باشگاه پرسپولیس با کابوس بی‌پولی و مشکلات اقتصادی مسیر پیش‌رو را ادامه دهد. بسته‌شدن مجدد پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه، شکایت رادوشوویچ و درخواست غرامت سنگین و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و احتمال اعتصاب آنها در روز‌های پیش‌رو نشان‌دهنده این واقعیت است که تیم مدیریتی جدید وزیر ورزش‌وجوانان نیز در برطرف‌کردن مشکلات این باشگاه موفق نبوده و حالا با استعفای بیژن ذوالفقارنسب باید منتظر تغییر معادلات باشیم، معادلاتی که ممکن است باشگاه پرسپولیس را به‌سمت بحرانی به مراتب بزرگ‌تر سوق دهد، به‌ویژه آنکه در برهه کنونی شنیده می‌شود باشگاه پدیده نیز اعلام کرده کل مبلغ طلبش از پرسپولیس را می‌خواهد در غیر اینصورت موضوع را از طریق حقوقی و قضائی از طریق ارکان قضائی فدراسیون فوتبال دنبال خواهد کرد.
دلیل استعفا
بیژن ذوالفقارنسب درباره علت استعفای خود از ریاست هیات‌مدیره پرسپولیس، اظهارکرد: من انتظار دیگری از هیات‌رئیسه و فعالیت‌های آن و حتی هیات‌رئیسه‌های قبلی باشگاه پرسپولیس داشتم. این باشگاه به ظاهر حرفه‌ای است و مبادلات مالی زیادی در سال با این تیم انجام می‌شود؛ اما همه‌چیز فقط در یک ورقه کاغذ خلاصه می‌شود. در حقیقت موجودیت این باشگاه را یک ورقه کاغذ می‌پندارم. وی گفت: باشگاه پرسپولیس کجاست؟ براساس اصول حرفه‌ای، باشگاه پرسپولیس کجاست؟ یک باشگاه حرفه‌ای باید ساختار مشخص، زمین مناسب، سالن تمرین اختصاصی، رستوران، خوابگاه مناسب و یک ساختمان اختصاصی داشته باشد، در حالی‌که این باشگاه از یک ساختمان ۲۰۰ متر اجاره‌ای که نصف آن هم زیرزمین هست، برخوردار است. در هیچ جای دنیا فوتبال حرفه‌ای به این شکل نیست که درآمد مشخصی نداشته باشد و همیشه به بازیکنان داخلی، خارجی و مربیان خود بدهکار باشد. ذوالفقارنسب اضافه کرد: من با این شرایط واقعا نمی‌توانستم به باشگاه پرسپولیس کمک کنم، کمک فکری من ۱۰ برابر به اندازه کمک مالی می‌توانست تاثیرگذار باشد، در این باشگاه اگر من چند روز هم حضور نداشتم کسی متوجه غیبت من نمی‌شد و توجهی به آن نمی‌کرد، باشگاهی که تا این حد بی‌تفاوت عمل می‌کند، شاید اگر حضور نداشته باشم راحت‌تر بتوانند کار کنند. وی تاکیدکرد: من کمتر از ۲ هفته در این باشگاه حضور داشتم و تلاشم بر این بود که نگاه جامع‌تر به زیرساخت‌ها و فوتبال پایه داشته باشم، وضعیت این باشگاه به‌گونه‌ای است که حتی مدرسه فوتبال ندارد و فوتبالیست تربیت نمی‌کند. اگر بخواهیم باشگاه‌های حاضر در کشور را رتبه‌بندی کنیم، به اعتقاد من این باشگاه حق حضور در لیگ‌های معتبر جهانی را ندارد. حتی به‌نظر می‌رسد این باشگاه استانداردهای لازم برای شرکت در لیگ‌قهرمانان آسیا را نیز نداشته باشد. ذوالفقارنسب خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در بین باشگاه‌های حاضر در کشور از نظر امکانات، تجهیزات و ساختار به پرسپولیس نمره بدهیم، از صفر تا ۲۰، نمره این باشگاه در حد ۵ است و فولادخوزستان به‌خاطر داشتن امکانات و ساختار درست نمره آن ۱۹ است. وی در پایان گفت: موجودیت باشگاه پرسپولیس فقط در چند نفر کادرفنی و ۲۵ بازیکن خوب خلاصه می‌شود. اگر فیفا بخواهد ارزیابی نسبت به این تیم داشته باشد، از بین ۱۸ تیم برتر در کشور، پرسپولیس جزو ۱۰ تیم برتر نیز به‌حساب نمی‌آید چون از شخصیت حرفه‌ای دور است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار