| کد مطلب: ۱۰۳۰۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

تولد 5. 1 میلیاردی در میان برف!
آرمان ملی: طی روزهای اخیر با توجه به بارش برف و افزایش سرعت باد کولاک و بوران کوهرنگ را در برگرفت و مسیـــر ۱۵۰ روستا و سه گردنه مهم در این شهرستان مسدود شد. در این زمان مادر ۲۸ ساله سرآقا سیدی درد زایمانش آغاز شد که تیم‌های امدادی و پزشکی با تلاش راهداران، خود را برای کمک به این مادر باردار به منطقه رساندند. مادر باردار با تلاش چند ساعته به بیمارستـــان لرستان منتقل و نوزاد دختر که فرزند پنجم این مادر است به دنیا آمد که به عنوان «دختر برفی» شهرت یافــت. این زایمان بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای دولت هزینه در بر داشته است.
توضیح درباره فیلم وزیر
آرمان ملی: روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز درباره فیلــم منتشر شــده از وزیر آموزش و پرورش در مدارس سیــل‌زده کرمان اعلام کرد: وزیر آموزش و پرورش در حال بازدید از مدرسه ابتدایی شهید عیسی بادگیر قلعه‌گنج است که در محوطه مدرسه آب باران جمع شده و کلاس‌های درس عاری از هرگونه آب و مشکلات ناشی از باران است. میثم حاجی‌پور خاطرنشان کرد: در فیلم منتشر شده کاملاً مشخص است که کنار دیوارهای مدرسه هیچ‌گونه آبی وجود ندارد و با مقداری برنامه‌ریزی امکان ایجاد شرایط برای حضور دانش‌آموزان فراهم می‌شود.
عربده‌کش‌ها، محارب هستند!
ایسنا: دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با هشدار جدی به عربده‌کشان، گفت: مجازات محارب و افسادفی‌الارض در انتظار این افراد است. شهرام کرمی بااشاره به حادثه چند شب پیش در یکی از خیابان‌های کرمانشاه، اظهار کرد: در این حادثه تعدادی اراذل و اوباش با عربده کشی و استفاده از سلاح سرد مبادرت به ایجاد اختلال در امنیت شهروندان کردند. به هشت ماشین خساراتی را وارد کردند. همچنین یک بانوی باردار که در صحنه حاضر بود به علت شوک وارده از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شد. برای این دسته از افراد حکم محارب و افساد فی الارض و اشد مجازات صادر خواهد شد.
اسکان مردم زلزله‌زده
در منازل اقوام
آرمان ملی: بارش‌ها موجب مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستاهای صعب‌العبور در شهرستان کوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری شد. اما در این بین قطعا ساکنان روستاهای زلزله‌زده کوهرنگ مشکلاتشان بیش‌تر از گذشته خواهد شد، دمای هوا در این منطقه به زیر ۲۰ درجه رسیده است و در این شرایط ساخت و ساز مناطق زلزله‌زده با مشکل مواجه خواهد شد. مرتضی زمانپور، افزود: باتوجه به برودت شدید هوا امکان اسکان زلزله‌زدگان در چادر وجود ندارد، بنابراین زلزله‌زدگان به‌طور موقت در منازل اقوام و خانه‌های استیجاری اسکان داده شده‌اند.
۱۲۰ روستای آذربایجان در محاصره برف
آرمان ملی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: برف و کولاک راه ۱۲۰ روستا را در استان بسته است. اروجعلی علیزاده اظهار کرد: با توجه به تداوم بارش‌ها، عوامل راهداری در تلاش برای بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی و بزرگراه‌ها بودند. با بهبود شرایط این محورها، بازگشایی راه‌های روستایی در دستورکار قرار گرفت و در این راستا راه ۳۰۰ روستا بازگشایی شد.
هشدار به ۳ کلانشهر
آرمان ملی: سازمان هواشناســــی از بارش پراکنده برف، باران و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق تا آخر هفته خبر داد و برای ۳ کلانشهر کشــور هشدار صادر کرد. دوشنبه و سه‌شنبه در ارتفـــاعات آذربایجان غربی بارش پراکنده پیش‌بینــی شده است. بعدازظهر چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از غرب کشور، بارش‌های پراکنده در نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینــی می‌شود. افزایش غلظت آلاینده‌های جـــوی و کاهش کیفیت هوا برای تهران، کرج و اصفهان تا روز سه شنبه قابل پیش بینی است.
واکنش پلیس فتا
به پرونده گل‌گهر
باشگاه خبرنگاران: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: ما تمام اطلاعات درخواستی فدراسیون فوتبال را در اختیار این سازمان قرار دادیم و خود فدراسیون موظف به اطلاع‌رسانی است. سرهنگ پاشایی افزود: چون فدراسیون فوتبال خواهان بود، اطلاع‌رسانی آن نیز با همین سازمان است و ما هیچ اطلاعاتی به نهاد یا فرد دیگری از جمله طرفداران استقلال و گل گهر نداده‌ایم. اینکه فدراسیون تمام اطلاعات را دارد و اطلاع‌رسانی انجام نمی‌دهد مربوط به ما نمی‌شود و خودشان باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار