| کد مطلب: ۱۰۳۰۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد

شکست سنگین سپاهان؛ برد پرسپولیس

آرمان‌ملی: نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ‌برتر دیروز با انجام دو دیدار آغاز شد. تیم سپاهان در اولین دیدار این هفته به مصاف مس‌رفسنجان رفت و تیم‌های پرسپولیس و فولاد دیگر دیدار را برگزار کردند.
باخت مدعی
در آغاز نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر دیدار مس و سپاهان در حالی آغاز شد که در همان ابتدای بازی و تنها چند ثانیه بعداز سوت آغاز، این سپاهان بود که روی اشتباه مدافع مس و فرصت‌طلبی مغانلو به گل رسید. این گل زود هنگام می‌توانست کار سپاهان را در این دیدار راحت کند و با کنترل بازی و یک دفاع منسجم پیروزی برای زردپوشان حفظ شود؛ اما اینگونه نشد و تیم سازمان‌یافته و هجومی مس قبل از پایان نیمه اول به بازی برگشت و با 2 گل منشأ از شکست، پیروزی ساخت. مس که کاملا در تحت فشارگذاشتن دفاع سپاهان و فرصت‌سازی بعداز خوردن گل موفق عمل کرد بعداز زدن 2 گل در دفاع و کنترل بازی نیز موفق بود و اجازه موقعیت‌سازی به سپاهان نداد. سپاهان به‌غیر از زمانی‌که روی اشتباه مدافع حریف به گل رسید، در سایر دقایق بازی کاملا در بازیسازی و خلق موقعیت ناکام بود و در حالی‌که ضعیف‌ترین بازی فصل خود را به نمایش می‌گذاشت روی یک حمله سریع از سوی مسی‌ها، گل سوم را هم دریافت کرد تا یک بازنده تمام عیار در سرچشمه کرمان لقب بگیرد. بدین‌ترتیب و با این شکست سنگین در ابتدای نیم‌فصل دوم سپاهان تقریبا امیدهای قهرمانی در لیگ را هم از دست داد تا از حالا به بعد رقابت سپاهان در لیگ تنها برای کسب سهمیه آسیایی باشد.
صحبت‌های محرم
محرم نویدکیا پس از شکست 3 بر یک مس‌رفسنجان مقابل سپاهان اصفهان گفت: یک نیمه اول بسیار بد داشتیم. با وجود اینکه دقیقه یک گل زدیم و باید شرایط‌مان بهتر می‌شد و با اعتمادبه‌نفس بازی می‌کردیم، نمی‌دانم چرا نیمه اول را اینگونه از دست دادیم. وی افزود: روی اشتباهات خیلی بچه‌گانه‌ به حریف موقعیت دادیم و خیلی هم نتوانستیم موقعیت‌سازی کنیم. در نیمه‌دوم به نسبت بهتر بودیم، اما آن بازی که همیشه از ما انتظار می‌رفت، نبود. باید به تیم مس تبریک گفت، آنها لیاقت بردن و کسب سه امتیاز را داشتند. خیلی خوب بازی کردند و با تمام وجود برای تیم‌شان جنگیدند. بازی خوبی انجام ندادیم که بخواهم اینجا دفاع کنم و باید این واقعیت را بگویم که خودم، کادرفنی، مدیریت و بازیکنان از باخت‌های اخیر واقعا ناراحت هستیم. سرمربی سپاهان خاطرنشان کرد: آمده بودم اینجا که به تیمم کمک کنم، اما شرایط خوب خیلی پیش نمی‌رود. از سال گذشته تا الان سعی کردیم برنامه‌ریزی بهتر و سازماندهی خوب باشد و کارهای تمرینی، روحی، روانی و آنالیز و... را خیلی دقیق انجام می‌دهیم، اما آن بازدهی‌ای که باید باشد حاصل نشده است. باید بهتر از این باشیم و شرمنده هواداران هستیم. در سپاهان بازی‌کردن و مربی‌بودن، لیاقت می‌خواهد و باید واقعا برای آن تلاش کرد، از جان مایه گذاشت. در این چند روز تعطیلی تصمیماتی می‌گیریم که به‌صلاح باشگاه و تیم باشد تا هواداران را بیش از این ناراحت نکنیم.
پرسپولیس
در چارچوب رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۸ تیم‌های پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نیمه دوم با نتیجه یک بر صفر به سود قرمزهای پایتخت به پایان رسید. در نیمه اول دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و این تیم فولاد بود که موقعیتهای زیادی را روی دروازه پرسپولیس خلق کرد.آنها در چند موقعیت می توانستند دروازه لک را باز کنند اما بی دقتی بازیکنان فولاد باعث شده توپ به بیرون برود. در ادامه پرسپولیس رفته رفته توپ و میدان را در اختیار گرفت و موقعیتهای متعدد روی دروازه شاگردان نکونام ایجاد کرد و حتی در یکی از آنها ترابی از روی یک کاشته توپ را به تیر فولاد زد اما در نهایت این دیدار با نتیجه بدون گل در نیمه اول به پایان رسید. در نیمه دوم قرمز پوشان توانستند با تغییرات در چینش نفرات حملات بیشتری را روی دروازه فولاد خلق کنند و در یکی از این حملات پرسپولیس توانست توپ را وارد دروازه فولاد کرده و برنده این دیدار باشد. در یکی دو صحنه مشکوک قرمزها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور چنین نظری را نداشت و با اینکه این دیدار موقعیتهای زیادی داشت اما با همان تک گل عبدی پایان یافت. یحیی گل‌محمدی بعد از دیدار پرسپولیس مقابل فولاد اظهارداشت: بازی زیبایی بود، شروع بدی داشتیم، فولاد در 15 دقیقه ما را تحت فشار گذاشت و حتی می‌توانست به گل برسد. رفته رفته خودمان را پیدا کردیم و در نیمه دوم فقط چند ضربه ایستگاهی به ما شدند. بازیکنان ما واقعا زحمت کشیدند چون فولاد تیم خوب و سازمان یافته‌ای است.
رقابت‌های امروز
رقابت‌های هفته شانزدهم امروز هم پیگیری می‌شود. آلومینیوم اراک به مصاف پدیده می‌رود. نفت در مسجدسلیمان میزبان پیکان است. ذوب‌آهن هم در فولادشهر به مصاف صنعت‌نفت می‌رود. در دیگر دیدار امروز، تیم فوتبال تراکتور در نخستین بازی نیم‌فصل دوم خود به مصاف تیم گل‌گهرسیرجان می‌رود. سرخپوشان تبریزی در مرحله انتقال مالکیت باشگاه از زنوزی به شرکت مس‌سونگون هستند. با توجه به نتایج ضعیف تراکتور، سولدو سرمربی سرخپوشان جایگاه متزلزلی دارد و اگر تیمش نتواند برابر تیم گل‌گهرسیرجان به برتری برسد شاید از سمتش برکنار شود. البته گفته می‌شود تا زمانی‌که مالکیت باشگاه تراکتور انتقال پیدا نکند تغییر و تحولات در کادرفنی این تیم تبریزی رخ نمی‌دهد. در آن طرف، تیم فوتبال گل‌گهر با رتبه هشتم نیم‌فصل اول را به پایان برد. همچنین این تیم با شکست برابر تیم نساجی از گردونه رقابت‌های جام‌حذفی کنار رفت. شاگردان قلعه‌نویی تمرکز خود را معطوف به بازی‌های نیم‌فصل دوم کردند تا در این رقابت‌ها رتبه خوبی کسب کنند. بازی رفت این ۲ تیم با نتیجه ۴ بر یک به نفع تیم گل‌گهر به پایان رسید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار