| کد مطلب: ۱۰۳۰۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

وزیرخارجه انگلیس به مسکو می‌رود
گفته می‌شود که دولت روسیه به درخواست وزیرخارجه انگلیس برای سفر به مسکو برای ماه آتی میلادی، پاسخ مثبت داده است. به گزارش مهر به نقل از ایتارتاس، منابع دیپلماتیک می‌گویند «لیزتراس» وزیرخارجه انگلیس درخواست سفر به مسکو را به منظور دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس مطرح کرده است. همچنین گفته می‌شود که مسکو با انجام این دیدار در ماه میلادی فوریه موافقت کرده است. پیش‌تر در اواسط ماه ژانویه، روزنامه «تایمز» انگلیس هم از قصد لیز تراس برای انجام چنین سفری خبر داده بود. از دسامبر ۲۰۱۷ که بوریس جانسون وزیرخارجه وقت انگلیس، سفری به مسکو انجام داد، سایر وزرای خارجه این کشور هیچ گونه سفری به روسیه نداشته‌اند تراس مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه باید پیش از انجام یک خطای راهبردی فاحش، از مرز اوکراین عقب‌نشینی کند. ادعاهای وزیر خارجه انگلیس درحالی مطرح می‌شود که روسیه بارها هرگونه تدارک برای حمله به اوکراین را رد کرده اما هشدار می‌دهد که عضویت این کشور در ناتو را هم برنمی تابد.
ژاپن هدیه سالِ نو «کره» را نپذیرفت
سفارت ژاپن در سئـــول از پذیرفتن هدیه رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به مناسبت آغاز سالِ نو قمری در این کشور خودداری کرد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» کره‌جنوبی، سفارت ژاپن در سئول از پذیرش هدیه «مون‌جائی‌این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به مناسبت آغاز سال نو قمری به‌دلیل وجود تصویری از جزیره «دوکدو» واقع در شرقی‌ترین قسمت کره‌جنوبی بر روی آن امتناع کرد. دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی به رسم سنت‌های پیشین هدایایی به سفارت ژاپن برای آغاز سال نو که در ماه فوریه آغاز می‌شود ارسال کرده بود که با خودداری سفیر این کشور از دریافت آن روبه‌رو شد. در پی عدم پذیرش این هدایا، سفارت ژاپن همچنین در اعتراضی ادعا کرد این جزیره به این کشور تعلق دارد. دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است. چنین به‌نظر می‌رسد تصویر طلوع خورشید از شرقی‌ترین جزیره کره‌جنوبی به‌عنوان نمادی برای پایان همه‌گیری کرونا در سال جدید طراحی شده بوده است.
مردم ادلب به خیابان آمدند
ساکنان شهرکی در استـــان ادلب در اعتراض به بازداشت‌ مردم محلی به دست تروریست‌های جبهة النصره علیه دولت خودخوانده این گروهک تظاهرات کردند. به گزارش فارس، شهرک «دیرحسان» در شمال استان ادلب شاهد اعتراضات ساکنین علیه گروهک تروریستی «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) بود. معترضان با در دست‌داشتن پلاکاردها و تصاویر بستگان و آشنایان خود که به‌دست تروریست‌ها بازداشت شده‌اند، خواستار آزادی آنها شدند. بازداشت خودسرانه افراد پیش از این در شهرهای مختلف نیز موجب اعتراضات مردمی علیه تروریست‌ها شده بود. در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ نیز اهالی ادلب ضمن تظاهرات با تروریست‌ها درگیر شده و ۲ نفر در این میان کشته شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار