| کد مطلب: ۱۰۳۰۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

لزوم تحکیم روابط با آسیایی‌ها
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به روسیه وهمزمانی آن با رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین، گفت: این رویدادها پیام‌آور تحولات مهمی در آینده منطقه و جهان است. از نظر بسیاری از کارشناسان هزاره سوم متعلق به قاره آسیا است. قاره آسیا با داشتن بیش‌ترین جمعیت از یک ویژگی مهم برخوردار است زیرا نقش جمعیت در تحولات آینده بسیار مهم است. سازمان ملل پیش بینی کرده است که در آینده جمعیت مسلمانان از سایر ادیان پیشی می‌گیرد. حجت‌الاسلام ابوترابی فرد افزود: از سوی دیگر آسیا مهد تولد ادیان الهی بوده است و از همین‌رو این قاره را به عنوان مهد اخلاق و معنویت می‌شناسند. امروز قاره آسیا به عنوان قطب تولید کننده انرژی در جهان جایگاه تعیین کننده‌ای دارد. سهم آسیا در تولید ناخالص داخلی دنیا بر مبنای برابری قدرت خرید در سال 2000 میلادی برابر با 32 درصد بوده است که این میزان در سال 2017 به 42 درصد افزایش پیاده کرده است و انتظار می‌رود تا سال 2040 از مرز 52 درصد نیز فراتر رود. در حوزه مصرف برای اقتصاد نیز آسیا در سال 2017، 27 درصد از سهم مصرف جهانی را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می‌شود تا 2040 این میزان به 40 درصد افزایش یابد.
آثار برجام در سفره‌های مردم
نایب‌رئیس مجلس اظهار کرد: ویژگی ممتاز بودجه سال آینده عدم وابستگی منابع درآمدی کشور به موضوع برجام است هر چند که در صورت تحقق برجام آثار آن در سفره‌های مردم نمایان خواهد شد ولی به هیچ وجه اقتصاد کشور با برجام در لایحه بودجه سال 1401 گره نخورده است. علی نیکزاد در مورد افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه تصریح کرد: دولت باید متوسط افزایش حقوق را از 10 درصد تا 30 درصد به صورت پلکانی لحاظ کند تا کارمندی که حقوق کمتر می‌گیرد با افزایش بیشتری روبه‌رو شده و آنهایی که حقوق بالایی می‌گیرند، افزایش کمتری را داشته باشند. وی گفت: بالاتر از افزایش حقوق، کارکنان انتظار دارند تا دولت قدرت خرید آنها را حفظ کند تا آنها توان خرید مایحتاج خانوارهای خود را داشته باشند.
تغییر حقوق کارکنان قوه قضائیه
خبر خوش معاون اول قوه قضائیه در مورد حقوق کارکنان، اوایل هفته آینده محقق می‌شود. حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه در حاشیه همایش «ارتقای کارآمدی و اثربخشی نظارت و بازرسی در دوره تحول و تعالی» در سازمان بازرسی کل کشور پیرامون اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات معیشتی کارکنان دستگاه قضا و ترمیم حقوق آن‌ها، اظهار کرد: ریاست محترم قوه قضائیه برای این موضوع تلاش‌های شبانه روزی داشته و پیگیری‌های مستمری انجام داده‌اند. وی با قدردانی از دستور صریح رئیس‌جمهور برای ترمیم حقوق کارکنان دستگاه قضائی گفت: در حاشیه جلسه‌ با معاون اول رئیس‌جمهور در شب گذشته این موضوع پیگیری شد و ان‌شاءالله اوایل هفته آینده اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد تا خبر خوشی برای همکاران داشته باشیم.
روسیه نیازمند به کمک ایران اسلامی
امام‌جمعه قم وجود منافع مشترک میان ایران و روسیه را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: با روسیه مسائل مشترکی ازجمله دریای خزر، قفقاز، سوریه و عراق راداریم و تهدیدهایی ازجمله تحریم‌های آمریکا ازجمله تهدیدات مشترکمان است، روسیه به کمک ایران اسلامی نیازمند است. سید محمد سعیدی عنوان کرد: اقامه نماز اول وقت آیت‌ا... رئیسی در کاخ کرملین مهم بود و با این نماز نشان داد سخن گفتن با پروردگار در موعد خود مقدم بر هر مذاکره است، نماز اول وقت رئیس‌جمهور نشان داد که مسئولان با التزام عملی به اسلام نماز را درهرحال ستون دین می‌دانند.
واکنش ایران به حادثه تروریستی «لاهور»
سخنگوی وزارت امور خارجه حادثه تروریستی به وقوع پیوسته در لاهور که موجب کشته و زخمی شدن شهروندان پاکستانی گردید را محکوم کرد. سعید خطیب‌زاده ضمن ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان، خانواده‌های ایشان و دولت دوست و برادر پاکستان تاکید کرد: اینگونه اقدامات تروریستی بار دیگر ضرورت مبارزه با گروه‌های تروریستی را برای برقراری صلح و آرامش در منطقه، آشکارتر می‌سازد.
رضایت ۶۵ درصدی به دستگاه قضائی
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به فعال شدن سامانه نظرسنجی از مراجعه کنندگان به دستگاه قضائی گفت: برای هر ارباب رجوع چندین پیامک نظرسنجی پیرامون رفتار و عملکرد قاضی پرونده و برخورد با او در مجموعه‌ای که مراجعه کرده، ارسال می‌شود که پاسخ می‌دهند. طبق اطلاعات این سامانه حدود ۶۵ درصد افراد مراجعه کننده به دادگستری و در برخی از استان‌ها ۷۰ درصد مراجعه کنندگان، رضایتمندی خود را اعلام کرده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور امروز به عنوان یکی از نهادهای نظارتی کشور و عالی‌ترین مرجع ناظر بر نظام اداری و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اجرایی شناخته می‌شود، تصریح کرد: بازرسان چشم بینای حاکمیت هستند و مبارزه با فساد جزو وظایف ذاتی سازمان بازرسی کل کشور است و در هر کجا فسادی وجود داشت، باید سازمان بازرسی گزارش دهد. معاون اول قوه قضائیه از تقویت مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: ۶ شعبه در این مجتمع وجود دارد و اخیرا با تزریق ۵ قاضی مجرب، این مجتمع تقویت شده است.
رایزنی سفیر ایران با وزیر خارجه عمان
سفیر ایران در مسقط با وزیر امور خارجه عمان دیدار و رایزنی کرد. در دیدار علی نجفی سفیر ایران در مسقط با «سید بدر البوسعیدی»وزیر خارجه عمان دو طرف در خصوص گسترش همکاری‌های دوکشور در حوزه‌های مختلف رایزنی و گفت‌وگو کردند. براساس این گزارش حدود دوهفته پیش نیز وزیر امور خارجه کشورمان به عمان سفر کرده و با همتای عمانی خود دیدار و رایزنی کرده بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار