| کد مطلب: ۱۰۳۰۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

سطح کیفی بازی‌ها خیلی جالب نبود

کیفیت نیم‌فصل اول لیگ‌برتر در سطح مورد انتظار در قیاس با فصول گذشته نبوده است. فرزاد آشوبی، بازیکن سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس در این خصوص صحبت کرد.
کیفیت نیم‌فصل لیگ‌برتر را چگونه دیدید؟
سطح کیفی بازی‌ها خیلی جالب و جذاب نبود. البته باید این موضوع را در نظر بگیریم که بازی‌های تیم‌هایی مانند پرسپولیس، سپاهان و مس‌رفسنجان جدا از این قاعده بود و نمایش بهتری را نظاره‌گر بودیم. توجه بیش از حد تیم‌ها به نتیجه‌گرایی باعث افت کیفی مسابقات شده است. البته که فقدان بازیکنان شاخص که با بازی‌های خود جذابیت مسابقات را افزایش می‌دهند را باید در رده‌های پایه جست‌وجو کنیم. مسیر رشد و پرورش استعدادها دارای ایراد است و با استانداردهای جهانی همخوانی ندارد. تا زمانی‌که نتوانیم مهره‌هایی با قابلیت‌های فنی بالا به فوتبال ایران اضافه نکنیم و خون تازه‌ای تزریق نشود انتظار زیادی نباید داشت.
برخی کارشناسان معتقدند بازیکنانی که چهره می‌شوند در صورتی‌که لژیونر نشوند دچار افت خواهند شد.
طبیعی است بازیکنی که بتواند لژیونر شود به‌خصوص اگر در اروپا بازی کند به‌واسطه حضور در سطح بالاتر در شرایط کیفی و فنی بالاتری بازی می‌کند. چون در ایران دارای ایرادهای مختلفی در چرخه فوتبال هستیم بازیکنان نمی‌توانند در رقابت‌های داخلی پیشرفت مورد انتظار را داشته باشند. البته که ریزشدن در مشکلات امری مفید است ولی به شرطی که بتوان موانع مقابل پیشرفت را برطرف کرد. در مجموع باید به این واقعیت اشاره کرد بازیکنانی که در سطح داخلی باقی می‌مانند مسیر رشد مورد انتظار را نمی‌توانند پشت‌سر بگذارند.
آیا می‌توان بیشترین بخت قهرمانی را برای پرسپولیس دانست؟
پرسپولیس به‌واسطه کادرهای فنی که استارت آن از زمان برانکوایوانکوویچ به بعد در این تیم زده شده به کیفیت مطلوبی دست یافته است. به‌رغم مشکلات فراوان و فقدان مدیرعامل که به‌تازگی با انتصاب رضا درویش برطرف شده، این تیم توانسته کماکان مدعی جدی قهرمانی باشد. دیگر تیم‌های لیگ‌برتر مانند استقلال، سپاهان، مس‌رفسنجان و گل‌گهر سیرجان هم اگر انتخاب‌های فنی، درست و منطقی داشته باشند قطعا می‌توانند رقبای جدی پرسپولیس محسوب شوند و حتی در پایان فصل به‌عنوان قهرمانی دست یابند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار