| کد مطلب: ۱۰۳۰۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد

با این کیفیت فنی لیگ باید نگران آینده باشیم

کارشناس فوتبال ایران با انتقاد از کیفیت فنی لیگ بیست‌ویکم گفت: جایگاه متزلزل مربیان باعث شده آنها صرفا نتیجه‌گرا باشند.
نیم فصل اول
مجید جلالی درباره ارزیابی‌اش از نیم‌فصل نخست لیگ اظهارکرد: به‌هم‌خوردن تقویم بازی‌ها تا حدی روی کیفیت تیم‌ها تاثیر گذاشت. استراحت بین دو فصل کوتاه شد و بازیکنان نتوانستند خوب استراحت کنند. همین‌طور دوره آماده‌سازی قبل از فصل تیم‌ها به‌خوبی طی نشد. از طرفی دیگر بازی‌ها گاهی تعطیل می‌شد و گاهی تیم‌ها پنج روز یک‌بار بازی می‌کردند. اینگونه برنامه‌ها کار مربیان را برای برنامه‌ریزی سخت می‌کند. روشن‌ترین بازخورد این شرایط این است که ما کیفیت خوبی از بازی‌ها نمی‌بینیم. اگر به آمار گل‌ها در بازی‌ها نگاه کنید به‌طور میانگین در هر بازی ۱.7 گل‌زده شده است یا پرگل‌ترین هفته، هفته دوم بوده که ۲۰ گل زده شده و یا در هفته هفتم فقط ۹ گل زده شده است. بهترین گل‌زن لیگ هم بیش‌تر گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. همه اینها بیانگر این است که بازی‌ها کیفیت فنی خوبی نداشته است.
مربیان
او افزود: مربیان به‌خاطر رسیدن به نتیجه از راحت‌ترین راه‌ها استفاده می‌کنند که این یک مقدار نگران‌کننده است. من فکر می‌کنم در این زمینه رسانه‌ها هم نقش مهمی دارند. درست است که یک تیم قهرمان نیم فصل شده اما به‌طور کلی باید عملکرد تیم‌ها بررسی و تیمی که بازی خوبی ارائه می‌دهد هم معرفی شود. یعنی براساس آمار یک تیم را فارغ از جایگاه جدول به‌عنوان تیم خوب معرفی کنند چون این مساله باعث می‌شود تیم‌ها به سمت انجام بازی‌های خوب بروند. جلالی در ادامه با بیان اینکه عملکرد مربیان را باید در یک چارچوب مشخص بررسی کرد، گفت: متاسفانه کمیته آموزش در پروسه ساختن مربیان خیلی تاثیرگذار نیست. آنها سرفصل‌هایی را دنبال می‌کنند اما به‌طورکلی خیلی به‌دنبال تاثیرگذاری نیستند.
شرایط لیگ
او در پاسخ به این سوال که با این شرایط باید نگران آینده باشیم یا خیر؟ بیان داشت: قطعا همین‌طور است و باید نگران باشیم. اگر دقت کنید در اکثر بازی‌ها شاهد یک بازی درگیرانه و فیزیکی هستیم. بازیکنان شجاعانه روی توپ درگیر می‌شوند. ما با همین شیوه بازی در لیگ‌قهرمانان آسیا وقتی با تیم‌های غرب آسیا بازی می‌کنیم تقریبا می‌توانیم موفق باشیم ولی وقتی به تیم‌های شرق آسیا برخورد می‌کنیم حریف‌شان نیستیم چون در آن بازی‌ها شما دیگر نمی‌توانید از طریق این سبک بازی به نتیجه برسید. تیم‌ها بازی حریف را تخریب می‌کنند و به‌دنبال این هستند که گل نخورند. به همین خاطر است که تیم‌ها وقتی توپ در اختیار دارند عملا کاری برای انجام ندارند. با این شرایط آینده هم می‌تواند نگران‌کننده باشد.
حذف سرخابی‌ها
جلالی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ‌قهرمانان آسیا و و تاثیر این موضوع روی روحیه بازیکنان افزود: یکی از مسائلی که باعث پیشرفت بازیکنان می‌شود مسائل انگیزشی است. یعنی بازیکن باید از نظر قدرت ذهنی و شرایط انگیزشی در وضعیت خوبی باشد. الان شاید بازیکنان استقلال انگیزه‌ای برای قهرمانی در لیگ داشته باشند چون چند سال است این تیم قهرمان نشده است اما همین‌ها بعدها اگر به این نتیجه برسند که نمی‌توانند در لیگ‌قهرمانان آسیا بازی کنند انگیزه‌های‌شان فروکش می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار