| کد مطلب: ۱۰۳۰۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

هادی ساعی؛ رئیس بدون حکم

آرمان‌ملی: در حالی‌که حدود 15 روز از برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو می‌گذرد حکم ریاست «هادی ساعی» توسط وزیر ورزش امضا نشده است. این در حالی است که پولادگر، رئیس سابق این فدراسیون که حالا معاون وزیر ورزش و جوانان شده 2 بار معارفه شد!
پیروزی در مجمع
مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو روز 15 دیماه به‌ریاست بنیامین شکوه‌فر معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش‌وجوانان و با حضور علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش‌وجوانان، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، خسروی مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، فرامرز کیانی سرپرست فدراسیون تکواندو و مجید نیری دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو در آمادمی ملی المپیک برگزار شد. این مجمع با حضور 57 عضو برگزار شد و سیدمحمد پولادگر، سیروس رضایی، هادی جمشیدی، حسین حسین‌زاده و حسین جمشیدی کاندیدای ریاست فدراسیون تکواندو بودند که حسین‌زاده و جمشیدی از حضور در مجمع انصراف دادند و سیروس رضایی به‌نفع پولادگر کنار کشید. انتخابات در نهایت با حضور دو کاندیدا برگزار شد و هادی ساعی با 29 رأی از 56 رأی ماخوذه برای 4 سال ریاست فدراسیون تکواندو را به‌عهده گرفت. محمد پولادگر نیز 27 رأی کسب کرد.
شروع حواشی با پولادگر؟
پس از اعلام پیروزی ساعی در انتخابات، محمد پولادگر خواستار بازشماری آرا شد اما وی بنا به‌دلایل نامعلوم از درخواست خود صرف‌نظر کرد. به‌دنبال پیروزی ساعی در انتخابات، صحبت‌های مختلفی درباره غیرقانونی‌بودن انتخاب هادی ساعی به‌عنوان رئیس فدراسیون تکواندو مطرح شد؛ این افراد معتقد بودند هر چند رئیس مجمع از دادن رأی خودداری کرده اما این موضوع نمی‌تواند باعث کاهش تعداد حاضران مجمع و آرا از ۵۷ به ۵۶ نفر شود و با این اوصاف ساعی برای انتخاب به‌عنوان رئیس فدراسیون باید به‌جای ۲۹ رای حداقل ۳۰ رأی کسب کند. حال با وجود گذشت 15 روز از انتخاب ساعی به‌عنوان رئیس فدراسیون تکواندو، وزیر ورزش‌وجوانان هنوز حکم ریاست وی بر فدراسیون تکواندو را ابلاغ نکرده است.
استعلام از ریاست‌جمهوری
علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش‌وجوانان در خصوص وضعیت انتخابات تکواندو تصریح کرد: در اساسنامه ابلاغ شده، چندین نوع اکثریت اعلام وجود دارد. اکثریت مطلق، نصف‌به‌علاوه یک و نسبی. تفسیر آن بر عهده مرجعی است که اساسنامه را صادر کرده است. براساس برداشت اولیه پنجاه درصد به‌علاوه یک‌، یعنی رأی اعضای حاضر ملاک بوده که بر این اساس ساعی یک رأی کم دارد. تفسیر دیگر ممکن است متفاوت باشد. چون این مسآله ابهام حقوقی داشت از معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری استعلام کردیم‌ و هر پاسخی دهند مبنای ما خواهد بود. وی در خصوص اینکه می‌توان گفت این اتفاق مربوط به ریاست مجمع بوده است، گفت: در هر حال می‌تواند اشتباهی باشد و کتمان نمی‌کنم و من خودم هم در مجمع بودم‌. در ماده ۱۵ اساسنامه دو سه اکثریت تعریف شده است. آرا باید از اعضای حاضر شمرده شود که معنای آن این است که چه اعضا رأی بدهند و چه اغضایی رأی ندهند، چون حاضرند رسید رأی را دریافت می‌کنند، پس حساب می‌شوند. ما منتظر پاسخ استعلام هستیم و نخواستیم خودمان قضاوت کنیم یا برداشت خودمان را اجرا کنیم‌. رغبتی در مورد اینکه عملا وزارت ورزش نمی‌تواند نقشی در ابطال انتخابات‌ها داشته باشد، بیان داشت: ابطلال انتخابات قبلا هم دست وزارت نبود. هر مجمع اگر شرایط آن باشد، رسمیت پیدا می‌کند و این رسمیت منجر به تصمیمات می‌شود ممکن است در مجمعی موارد به‌هر دلیل رعایت نشود و از اعتبار ساقط شود و ربطی به وزارت ورزش و... ندارد. در سال ۹۸ در دوومیدانی هم این اتفاق افتاد و مجمع ساقط بود. اینکه سال‌ها خود را درگیر مراجع دادگاهی و قضائی کنیم در حالی‌که می‌دانیم از اول اشتباه است، درست نیست. در مورد وزنه‌برداری هم یک پرونده باز در مورد آرای علی مرادی وجود دارد.
درخواست قهرمان جهان
رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون تکواندو و عضو مجمع انتخاباتی این فدراسیون، گفت: همان‌گونه که در ۵ دوره گذشته خانواده تکواندو با وجود مشکلات متعدد، رأی اعضای مجمع را به رسمیت شناخته و اعتراضی نداشتند، انتظار می‌رود در این دوره نیز شاهد چنین رفتاری باشیم. مسعود حجی زواره درباره برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو که با انتخاب هادی ساعی به‌عنوان رئیس این فدراسیون همراه بود، اظهارکرد: ۱۵ دیماه شاهد برگزاری یک مجمع عادلانه و بدون مشکل بودیم که در پی آن هادی ساعی با اخذ ۲۹ رأی از سوی مجمع به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. ما به‌عنوان اعضای مجمع باید به این انتخاب احترام بگذاریم چرا که معتقدم این حق‌الناس است و ساعی به نوعی منتخب جامعه تکواندو بود. عضو مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه حواشی اخیر توسط چند نفر معدود ایجاد شده است، افزود: نفراتی که شرایط فعلی به سود آنها نیست و منافع خود را از دست داده‌اند، تکواندو را به چالش می‌کشند. آقایی که قول ریاست اداره کل ورزش‌وجوانان استان خود را گرفته، بدون دلیل و مدرک قانونی از ابطال انتخابات سخن می‌گوید. این در حالیست که دود این حواشی به چشم خانواده بزرگ تکواندو خواهد رفت. تکواندو برنامه‌های فشرده‌ای پیش‌رو دارد، از تورنمنت‌های بین‌المللی کیش گرفته تا قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان و این بلاتکلیفی ضربه سنگینی برای تکواندوی ایران خواهد بود. دارنده مدال طلای جهان، ادامه داد: در شرایط فعلی، تکواندوکاران اروپایی با سرعت برنامه‌های خود را پیش می‌برند ولی در ایران ما هنوز درگیر تعیین تکلیف مدیریت فدراسیونی هستیم که رئیس ندارد و برخی افراد حاشیه‌ساز نیز رأی به حق مجمع را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند. به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران از دکتر سجادی، وزیر ورزشی که خود قهرمان بوده و شرایط را بیش از هر کسی درک می‌کند درخواست دارم حکم هادی ساعی را به‌عنوان رئیس فدراسیون تکواندو صادر کند تا وی بتواند با خیالی آسوده برنامه‌های متنوع خود را که به اعضای مجمع ارائه داده بود، را اجرایی کند.
داستان پولادگر
3 روز بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو وزیر ورزش‌وجوانان طی حکمی سیدمحمد پولادگر را به‌عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌وجوانان منصوب کرد. روز هجدهم دیماه مراسم معارفه پولادگر برگزار شد در شرایطی که حمید سجادی در آن حضور نداشت! این اتفاق باعث شد برخی شایعات پیرامون اختلاف سجادی و پولادگر و معرفی‌شدن معاون قهرمانی برخلاف نظر وزیرورزش مطرح شود. با این حال در جلسه شورای معاونان، سجادی در کنار پولادگر حاضر شد و حکم او را شخصا اهدا کرد تا به نوعی معارفه پولادگر دو بار صورت گرفته باشد!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار