| کد مطلب: ۱۰۳۰۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

درب خانه‌تان را به‌روی مامور برق باز نکنید!

«به بهانه اینکه مصرف برق شما بالاست و باید با وسیله‌ای مانند طلا مصرف آن را پایین بیاورم، طلاهای زنان را می‌گرفتم و در فرصتی مناسب فرار می‌کردم.» این گفته‌های مجرم سابقه‌داری است که خود را مامور اداره برق معرفی می‌کرد و وارد خانه‌ها می‌شد تا نقشه سرقت‌هایش را عملی کند. به گزارش «همشهری‌آنلاین»، او یکی از مجرمانی است که در طرح کاشف پلیس دستگیر شده و طبق تحقیقات پلیس، دست‌کم از ۲۰۰زن در تهران سرقت کرده است.
با چه ترفندی سرقت می‌کردی؟
خودم را مامور برق جا می‌زدم و یک فازمتر هم دستم می‌گرفتم. به مقابل خانه‌ها یا آرایشگاه‌های زنانه در مناطق مختلف تهران می‌رفتم و زنگ در را می‌زدم. وقتی زنی در را باز می‌کرد، می‌گفتم مامور برق هستم و به‌علت بدهی باید برق خانه یا آرایشگاه را قطع کنم. حتی نقش بازی می‌کردم و می‌گفتم باید وسایل برقی را خاموش کنید تا کدی را وارد کنم و میزان مصرف آنها را بسنجم. زنان اصرار می‌کردند برق را قطع نکنم و من می‌گفتم برای جلوگیری از قطعی برق باید فلزی مانند طلا یا برنج یا مس در اختیارم قرار دهند که آن را داخل کنتور برق قرار دهم و مصرف آن را کم و بدهی را صفر کنم. زنانی که فریب می‌خوردند طلاهایشان را در اختیارم قرار می‌دادند و من پس از سرقت فراری می‌شدم.
همدست هم داشتی؟
همسرم همدستم بود. گاهی برخی زنان به من مشکوک می‌شدند و می‌گفتند باید با اداره برق تماس بگیرند. من هم با همسرم تماس می‌گرفتم و او نقش بازی می‌کرد و تلفنی تایید می‌کرد که من مامور اداره برق منطقه هستم.
سابقه‌داری؟
سابقه سرقت گوشی موبایل دارم و این شگرد را در زندان یاد گرفتم. یکسال قبل آزاد شدم و حدود ۲۰۰مورد سرقت انجام دادم.
تا به‌حال پیش آمده بود که شخصی همکاری نکند؟
بارها پیش آمده بود. برخی از زنان حاضر نمی‌شدند طلاهایشان را در اختیارم قرار دهند و می‌گفتند باید روز بعد که همسرشان در خانه است به آنجا مراجعه کنم و من هم دیگر بی‌خیال می‌شدم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار