| کد مطلب: ۱۰۳۰۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

شناسایی ۴۰۶۰ بیمار جدید کرونا
آرمان ملی: بنابر اعلام وزارت بهداشت، از سه شنبه تا چهارشنبه ۴هزار و ۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۹ بیمار نیز در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند. ۳۳۰ نفــر از بیماران بستری شدند. مجموع بیمــاران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۰۹ نفر رسید. مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۱۳۲ نفر رسید. یک هزار و ۲۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
ورود محموله واکسن آسترازنکا
ایسنا: سرپرســـت روابط عمومـــی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفـــت: محموله اهدایی واکسن آسترازنکا از کشـور اسپانیا به میزان ۲ میلیــون و ۲۰۴ هـــزار دُز وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و در گمرک فرودگاه تحویــل وزارت بهداشت گردید. محمد هاشمــی با اعلام این خبر بیان کرد: هدف اصلی اهدای این محموله، واکسیناسیون اتباع افغــان در ایران است. البته لازم بذکر است که جمهوری اسلامی ایران واکسیناسیون اتباع افغان را از مدت‌ها قبل شروع کرده است. تاکنون در ایران نزدیک به ۴ میلیون دز واکسن به اتباع افغان تزریق شده است.
میانگین بارش‌ها «نرمال» شد
آرمان ملی: رئیــس مرکـز ملی اقلیــم و مدیریت بحـــران خشکسالی سازمــان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه‌های بارشی اخیر سبب شد تا برای نخستین بار از ابتدای سال آبی وضعیت میانگین بارندگی در کشــور به حالت نرمال برسد. احد وظیفه افزود: تا پیش از شروع زمستان مجموع بارش دریافتی کشور کمتر از ۴۰ میلی متر بود اما بارندگی‌های دی ماه سبب شد تا میانگین ارتفاع نزولات جوی ما به بیش از ۹۲. ۵ میلی متر برسد.
بازگشایی جاده
کرج‌- چالوس
آرمان ملی: کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البـــرز اعلام کـــرد کـــه جاده کرج‌- ‌چالوس در محدوده این استان به طور کامل بازگشایی شده است. سروان مسعود خانجانی، کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز گفت: جاده کرج- چالوس که در پی بارش برف و کولاک شدید در حوزه استان مازندران ازدیروز بسته شده بود، با تلاش ماموران راهداری پاکسازی و بازگشایی شد. به همین علت از مسیر میدان امیرکبیر کرج تا آزادراه تهران - شمال در حوزه استان البرز بسته شد و تردد وسایل نقلیه در این محور فقط به صورت دسترسی محلی و افراد بومی انجام می‌شد که اکنون به طور کامل باز است.
اختلالات اسکلتی
در دانش‌آموزان
فارس: رئیس انجمــن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: به دلیل استفاده بیش از حد از موبایل، کلاس‌های مجازی و کم تحرکی، ۱۵ تا ۲۰ درصد دانش‌آموزان با اختلالات اسکلتی و عضلانی دچار هستند. احمد موذن زاده، افزود: یکی دیگر از گروه‌هایی که دچار کم تحرکی شده‌اند سالمندان هستند که به دلیل کرونا و عدم حضورشان در اجتماع شیوع اختلالات اسکلتی و افزایش پوکی استخوان در این افراد بیشتر شده است.
سردترین روز تهران
آرمان ملی: بر اساس اعلام هواشناسی روز گذشته(۲۹ دی‌ ماه) سردترین روز پایتخت از ابتدای سال تاکنون ثبت شد و از بعداز ظهر امروز (۳۰ دی‌ماه) نیز بارش برف و باران برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود. پیش از این آخرین باری که تهران یخبندان را تجربه کرده بود به روز ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۹ برمی گردد که کمینه دما به
۱ - درجه سلسیوس رسیده بود. تا بعدازظهر پنجشنبه (۲۹ تا ۳۰ دی‌ماه) آسمان صاف و با افزایش پایداری جوی و افزایش موقتی آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.
انتشار بوی شدید گاز در قشم
رکنا: بوی شدید و آزاردهنده گاز که از بامداد روز گذشته (چهارشنبه) در مناطقی از شهر بندرعباس و قشم به‌وجود آمده به‌دلیل شکستگی خط لوله انتقال میعانات گازی در محدوده رودخانه کُل (شور) در منطقه گچین است. همچنین منابع محلی از گچین در غرب بندرعباس نیز خبر می‌دهند که اکیپ‌های مختلفی از حوزه وزارت نفت از صبح امروز در محل نشتی خط لوله انتقال میعانات نفتی حضور یافته‌اند و در حال رفع شکستگی هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار