| کد مطلب: ۱۰۳۰۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

سفر هیات رژیم‌صهیونیستی به خارطوم
به‌دنبال اذعان عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکم بر سودان به شرط واشنگتن برای رفع تحریم‌ها علیه این کشور با عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی، هیاتی از رژیم‌صهیونیستی وارد خارطوم شد. چندی پیش، البرهان رئیس شورای حاکم بر سودان گفت: برقراری روابط با اسرائیل بنا به درخواست آمریکا انجام گرفت و واشنگتن رفع تحریم‌ها علیه سودان را مشروط به این کار کرده بود. او در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العربیه» سعودی مدعی شد: برقراری روابط با اسرائیل برای بازگشت خارطوم به جامعه جهانی ضروری بود. سودان پس از امارات و بحرین سومین کشور عربی بود که پس از روابط سیاسی، روابط اقتصادی و تجاری خود را با رژیم صهیونیستی از سر گرفت.
اردوغان به اوکراین می‌رود
سخنگوی اردوغان، ریاست‌جمهوری ترکیه گفت: رئیس‌جمهوری این کشور قرار است در هفته‌های آتی به اوکراین برود. ابراهیم کالین افزود: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در هفته‌های آتی به اوکراین سفر می‌کند. سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه ادامه داد: اردوغان از روسای‌جمهوری اوکراین و روسیه دعوت کرد تا به آنکارا بروند و برای حل مشکلات و اختلافاتی که بین‌شان است، با یکدیگر نشستی داشته باشند. ترکیه آماده ایفای نقش است تا بتواند تنش‌ها بین کی‌یف و مسکو را کم کند.
روسیه به اوکراین حمله نمی‌کند
معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت: روسیه قصد ندارد به اوکراین حمله کند. ریابکوف، افزود: ما قصد نداریم هیچ اقدام تهاجمی انجام دهیم. ما به اوکراین حمله نخواهیم کرد. این دیپلمات روس تاکید کرد که ما فقط تمرینات و تحرکات منظم نیروها را در قلمرو خود انجام می‌دهیم. روسیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو از طریق ابزارهای دیپلماتیک انجام خواهد داد. ریابکوف در ادامه تصریح کرد: روسیه نیازی به تعلیق توسعه ناتو ندارد، اما به تضمین روشنی مبنی بر عدم پیوستن اوکراین و گرجستان به این ائتلاف باید باشد.
پوتین با «شی» دیدار می‌کند
رئیس‌جمهوری روسیه قرار است در آغاز المیپیک زمستانی پکن در یک نشست با همتای چینی خود دیدار کند. به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این دیدار میان ولادیمیر پوتین و شی جین‌‌پینگ، شامل گفت‌وگوهای مسکو با آمریکا و ناتو حول محور اوکراین نیز می‌شود. پسکوف همچنین گفت: این دیدار میان روسای‌جمهوری چین و روسیه در چهارم فوریه ۲۰۲۲ و در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی پکن صورت می‌گیرد و دو طرف بر تضمین‌های امنیتی پیشنهادی روسیه به ناتو تمرکز دارند. تاکنون هیچ هماهنگی درباره اقدامات مسکو و پکن در زمینه تضمین‌های امنیتی وجود نداشته است. وی ادامه داد: در عین حال، روسیه و چین در حال تبادل مداوم اطلاعات و دیدگاه‌ها در مورد مهم‌ترین موضوعات از جمله این موضوع هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار