| کد مطلب: ۱۰۳۰۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینما
سعید خانی، پخش‌کننده فیلم سینمایی «قهرمان» گفت: تا امروز پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران «قهرمان» بوده که نزدیک به ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته است. این تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما که پخش فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی را بر عهده دارد، بیان کرد: این نگرانی وجود داشت که فقط فیلم‌های کمدی ممکن است در این شرایط فروش داشته باشند، اما با آغاز اکران متوجه شدیم اگر فیلم اجتماعی خوب ساخته شود و حتی در شرایط کرونایی روی پرده سینما برود، می‌توانند مخاطب را به سینما بکشاند و از آن استقبال شود.
طعنه به صداوسیما: کاش پدر بودید!
محمدجواد شکوری‌مقدم، سرمایه‌گذار «جیران»، در توئیتی طعنه‌آمیز خطاب به صداوسیما، نسبت به صادرنشدن مجوز پخش این سریال در شبکه نمایش خانگی، واکنش نشان داد. سریال «جیران» در حالی‌که قرار بود جمعه گذشته (۲۴دی) در دسترس کاربران شبکه نمایش خانگی قرار بگیرد، در آخرین لحظات، با مخالفت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، وابسته به صداوسیما، مجوز پخش نگرفت. محمدجواد شکوری‌مقدم توئیت کرده: «ای‌کاش مسئولیتی که در توان‌تان نبود نمی‌پذیرفتید! کاش پدر بودید صرفا ملاحظات فرهنگی‌تان را توصیه کرده و بالغانه، مسئولیت محتوا را به ما واگذار می‌کردید. شما چه انگیزه‌ای در دفاع از یکسال زحمت شبانه‌روزی ۱۰۰۰ نفر دارید؟ جز ما چه کسی انگیزه قبول این مسئولیت را دارد؟»
معرفی نامزدهای جایزه «آل‌احمد»
داوران و نامزدهای چهار بخش داستان بلند و رمان، مجموعه داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری، در چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، معرفی شدند. در بخشی از این نشست، داوران و نامزدهای بخش‌های مختلف این دوره از جایزه ادبی جلال‌احمد، به شرح زیر معرفی شدند: داوری بخش داستان بلند و رمان را قاسمعلی فراست، اکبر صحرایی و منصور علیمرادی بر عهده داشتند. کتاب‌های «بی‌نام پدر» نوشته سیدمیثم موسویان (کتاب جمکران)، «پری‌کشی» اثر علیرضا حسن‌زاده (مروارید)، «پیامبر بی‌معجزه» به قلم محمدعلی رکنی (نشر صاد)، «سونات لال» نوشته میترا معینی (نیماژ) و «ماه غمگین، ماه سرخ» اثر رضا جولایی (نشر چشمه) به‌عنوان نامزدهای این بخش معرفی شدند. همچنین از زنده‌یاد اصغر عبداللهی، نویسنده اثر «هاملت در نم‌نم باران»، منتشرشده توسط نشر چشمه در بخش مجموعه داستان کوتاه تجلیل ویژه می‌شود.
درگذشت راوی «عصرهای کریسکان»
امیر سعیدزاده راوی کتاب «عصرهای کریسکان» در پی عوارض جانبازی دفاع مقدس، صبح روز چهارشنبه ۲۹ دیماه در بیمارستان ساسان به شهادت رسید. «عصرهای کریسکان» کتاب خاطرات این‌جانباز را از فعالیت‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌های دفاع مقدس تا رنج‌های اسارت در زندان‌های کومله و دموکرات در بر می‌گیرد که به قلم کیانوش گلزار راغب ثبت و تدوین و سال ۹۴ توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. این‌جانباز دفاع مقدس در پی عوارض جانبازی، به شهادت رسید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار