| کد مطلب: ۱۰۳۰۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگاران نبودند خیلی‌ها مربی نمی‌شدند!

آرمان‌ملی: حاشیه‌های صحبت‌های دراگان اسکوچیچ سرمـــربی تیم‌ملی کشورمان بعداز گذشت سه ماه هنوز ادامه دارد و حالا وی در این خصوص به خبرنگاران انتقاد کرده و معتقد است صحبت‌های وی اشتباه ترجمه شده است!
ماجرای مصاحبه
مهرمـــاه سالجاری اسکوچیچ سرمربـــی تیم‌ملی در مصاحبه با vecernji گفــت: «فوتبالیست‌های ایرانی به‌لحاظ تکنیکـــی و فیزیکی قدرتمند هستند، چیزی که آنهـــا فاقدش هستند و من در آن جای پیشرفت می‌بینم، توانایی تاکتیکـــی است. بازیکنان ایران هنوز در توانایی تاکتیکی ضعیف هستند ولی در بلندمدت می‌توان آن را آموخت. بیشتر اروپایی‌ها از نظر تاکتیکی منظم بوده‌اند و از آنجا که ایران بازیکنان بیشتری در باشگاه‌های اروپایی دارد، این امر به آرامی در حال تغییر است.» این صحبت سرمربی تیم‌ملی با انتقادات زیادی مواجه شد از جمله اینکه مهدی طارمی در توئیتی نوشت: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده‌باد ایران.» پاسخ مهدی طارمی باعث شد تا وی از لیست تیم‌ملی کشورمان برای دو دیدار خط بخورد.
ترجمه چلنگر
رضا چلنگر سال‌ها به‌عنوان مترجم بلاژوویچ، برانکو، وینگو، زنده‌یاد کرانچار و... در فوتبال ایران فعالیت کرده بود و او حتی ناسزاهای مرد کروات را هم آن زمان ترجمه می‌کرد. به‌نظر هیچ‌کس برای ترجمه دقیق گفته‌های سرمربی تیم‌ملی، صادق‌تر از رضا چلنگر نیست. سایت «طرفداری» در ادامه نوشت: از او خواستیم این بخش از حرف‌های اسکوچیچ را از سایت vecernj بدون پرده ترجمه کند که بدون کم و کاست آن را می‌خوانید: «فوتبالیست‌های ایرانی به شکل انفرادی، بازیکنان تکنیکی، جاافتاده و به‌لحاظ جسمانی مقاوم‌تری هستند و در سطح برجسته و قابل‌توجهی قرار دارند. آنچه تا حدوی دچار کمبودش هستند و می‌بینم که فضای زیادی برای پیشرفت در آن دارند، در خصوص توانایی تاکتیکی است. در زمینه تاکتیک‌پذیری هنوز آنقدر خوب نیستند ولی وقتی به یک برنامه درازمدت نگاه می‌کنیم، این را می‌توان به آنها آموزش داد و به این شکل سطح فوتبال ایران هم می‌تواند پیشرفت کند. اروپایی‌ها از دیرباز به لحاظ تاکتیکی جلوتر بودند و از آنجا که ایران بازیکنان زیادی در فوتبال اروپا دارد، آرام‌آرام این مساله هم در حال تغییر است.»
انتقاد سرمربی
دراگان اسکوچیچ در برنامه فوتبال‌برتر مدعی شد رسانه‌ها صحبت‌های او را با رسانه پرتغالی اشتباه ترجمه کردند. او مدعی شد: من صحبتی را در رسانه‌ها مطرح می‌کنم و بعضی از رسانه‌ها در ایران حرف‌های من را طور دیگری مخابره کردند و فکر می‌کنم واکنش مهدی طارمی هم مربوط به چنین ماجرایی بود. واقعا تحت کنترل من نبود که چگونه در ایران این مصاحبه بازتاب پیدا می‌کند. در برنامه فوتبال برتر زمانی‌که ارتباط تصویری با مهدی طارمی برقرار شده بود، دراگان اسکوچیچ هم وارد استودیو شد و با ستاره ایرانی پورتو به‌صورت اینترنتی صحبت کرد. اسکوچیچ خطاب به طارمـــی گفت: تو بازیکن مهمی برای ما هستی و به تیم‌ملی دعوت شدی. حالا که به‌عنوان اولین بازیکن باخبرشدی، انتظار داریم بازی عراق را در بیاوری! طارمی هم در این مکالمه برای اسکوچیچ و خانواده‌اش آرزوی سلامتی کرد.
صحبت کرمانی‌مقدم
مرتضی کرمانی‌مقدم بازیکن اسبق تیم‌ملی فوتبال کشورمان درخصوص اظهارات دراگان اسکوچیچ در برنامه فوتبال برتر و اینکه وی رسانه‌ها را در ماجرای بازتاب صحبت‌هایش با رسانه کرواسی مقصر دانسته است، گفت: زیاد در جریان اختلاف اسکوچیچ با طارمی نیستم اما قطعا سرمربی تیم‌ملی حرفی زده که رسانه‌ها آن را نوشته‌اند. آنها بی‌دلیل حرفی را منتشر نمی‌کنند. شاید اسکوچیچ از مطرح‌کردن آن حرف‌ها نیتی نداشته باشد اما به‌هرحال مطلبی را گفته است. اکنون هم به‌دلیل دیدارهای مهم تیم‌ملی نباید دیگر به آن بحث بپردازیم. باید اجازه بدهیم اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم‌ملی در آرامش کار خود را انجام بدهند تا با کسب امتیازات لازم مقابل عراق و امارات صعود بدون دغدغه‌ای به جام‌جهانی را تجربه کند.
نظر دین‌محمدی
سیروس دین‌محمدی هم اظهارکرد: صحبت من این است، آقای اسکوچیچ، من می‌گویم زمانی‌که سوالی از شما می‌پرسند می‌توانید به آن سوال جواب ندهید. خیلی از خبرنگاران از من هم سوالاتی می‌پرسند ولی اگر پاسخ ندهم سوال بعدی می‌پرسند. فکر می‌کنم در این جواب یک جمله‌ای من خیلی حرف‌ها باشد. وی افزود: آقای اسکوچیچ همین رسانه‌ها شما را اسکوچیچ کردند. بعضی مواقع برخی گمنام می‌شوند ولی رسانه‌ها به آنها کمک می‌کنند. صادقانه می‌گویم برخی مربیـــان را همین رسانه‌ها بزرگ کردند. شاید اگر خبرنگاران و رسانه‌ها نبودند خیلی‌ها اصلا مربی نمی‌شدند. بازیکن اسبق تیم‌ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد: مثال می‌زنم، حمید علیدوستی، او کسی بود که اگر رسانه‌ها به او بیشتر می‌پرداختند شاید حالاحالاها در فوتبال ایران مربیگری می‌کرد ولی حمایتی از او صورت نگرفت. یکسری مربیان را رسانه‌ها کمک می‌کنند و در چشم هستند وگرنه خیلی زود از عرصه کنار می‌روند. دین‌محمدی تاکیدکرد: کسانی‌که در عرصه رسانه زحمت می‌کشند درواقع به خیلی‌ها لطف می‌کنند. این یک واقعیت است که باید به زبان آورد. امیدوارم رسانه‌ها در مورد خیلی‌ها واقعیت‌هایشان را بنویسند. مردم ما همیشه باهوش هستند، الان همه جا نرم‌افزار تلگرام و واتساپ وجود دارد. قدیم فقط شبکه یک بود و ورزش و مردم. مثلا بازیکن فلان تیم یک شوت می‌زند که از 10 متری تیر دروازه رد می‌شود اما در رسانه‌ها می‌نویسند بازیکن شوت خوبی زد. به‌نظرم باید انصاف را در مورد رسانه‌ها رعایت و گذشته را فراموش نکرد. وی در پاسخ به این سوال که در صورت صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی چه برنامه‌ای باید صورت بگیرد، افزود: باید برنامه‌ریزی مناسبی از همین حالا انجام شود. این بار در جام‌جهانی باید از گروه خودمان صعود کنیم. مردم دوست دارند تیمشان را در مرحله دوم ببینند چون چند دوره است که به جام‌جهانی می‌رویم و صعود نمی‌کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار