| کد مطلب: ۱۰۳۰۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

آمـوزش و پــرورش
دغدغه ملی شود
آرمان ملی: وزیر آموزش و پرورش گفت: آمورش و پرورش به دغدغه ملی تبدیل نشود به جایی نمی‌رسیم. یوسف نوری وزیر افزود: یکی از تغییراتی که باید در راستای تحول بنیادین انجام شود قطعا تغییر در کارکرد شوراهای آموزش و پرورش است. آمورش و پرورش به دغدغه ملی تبدیل نشود به جایی نمی‌رسیم نظام آموزش و پرورش ما به دلایل مختلف تک ساحتی است. در تمام کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش کرده‌اند در بیانات مقام معظم رهبری نیر آمده است که باید سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش صورت بگیرد چراکه یک دستگاه مولد و انسان ساز است.
به‌جای فرافکنی
خودروی ایمن بسازید
ایلنا: رئـــیس پلیس راهــور کشور به صحبت‌های بـرخی نمایندگان مجلس درباره شماره‌گــذاری خودروهای ناایمن واکنش نشان داد. سردار کمــال هادیانفر افزود: ما از این افراد انتظار داریم قبل از اینکه بخواهند صحبت کنند، از قوانین مطلع باشند، پلیس موظف است که اگر خودرویی تاییدیه‌های اصلی را داشته باشد آن را شماره‌گذاری کند‌، فرد متخلف کسی دیگر است نه پلیس. وی به اظهارات اخیر دبیر انجمن خودروسازان اشاره کرد و گفت: به جای اینکه دنبال فرافکنی باشید دنبال اصلاح امور باشید، قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت می‌کنید اما خودرو ناایمن و ارابه مرگ به دست آنها می‌دهید.
ارائه کیف پول شهروندی
آرمان ملی: شهردار تهران از ارائه کیف پول شهروندی به تهرانی‌ها با شارژ پایه ۲۰۰ هزار تومان خبر داد. علیرضا زاکانی، در جریان ارائه لایحه بودجه سال آینده شهرداری با اشاره به اینکه اولین بودجه این دوره مدیریت شهری را تقدیم می‌کنیم، گفت: بودجه سال قبل ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تنظیم شد که با اصلاحیه به ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد رسید. آنچه امروز از درآمدها حاصل شده ۳۲ هزار میلیارد تومان تا پایان سال محقق خواهد شد. ناظر به آسایش و رفاه شهروندان کیف پول شهروندی که اعتبار داشته باشد و مردم بتواند از خدمات استفاده کنند را در نظر گرفتیم. این کیف پول برای قشرهای خاص افزایش پیدا می‌کند اما ابتدا میزان حداقلی برای همه و معادل ۲۰۰ هزار تومان است.
داروی هموفیلی تامین شد
فارس: سرپرست مرکــز روابط عمومــی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با انتشار یک توئیت از تامین داروی بیماران مبتـــلا به هموفیلی خبر داد. محمد هاشمی در این پیام توئیتری نوشت: فاکتور ۹ به میــزان ۱۵۰۰۰ عدد وارد گردیده که مقدار مناسبی است و مشکلات کمبود را برطرف می‌کند. وی در ادامه آورده است: برنامه ریزی برای تامین بیشتر این دارو برای رفع دغدغه بیماران عزیز در حال انجام است.
افزایش ظرفیت‌ گرمخانه‌ها
آرمان ملی: سخنگـــوی شورای شهر تهران با اشاره به توجه مدیریت شهری بــرای افزایـش ظرفیت‌ گرمخانه‌هـــا در پایتخــت گفت: شهرداری تعهد داده است که برای 5 هزار معتاد متجاهر سرپناه ایجاد کند. علیرضا نادعلی پیرامون تفاوت پدیده‌ اتوبوس‌خوابی با معتادان، ابراز داشت: زمانی که افراد به گرمخانه و غیره وارد می‌شوند، شرایط خیلی متفاوت است و زیرساخت‌های متفاوتی احتیاج دارد اساسا پدیده‌ای که اخیرا درباره آن صحبت می‌شود که البته بیشتر جو رسانه‌ای درباره آن شکل گرفت، بحث اتوبوس‌خوابی است. اتوبوس‌خوابی پدیده‌اش با کارتن‌خوابی و معتادان متفاوت است. در روابط عمومی شورا دوستان ما در شب گزارشی را تهیه کردند و از نزدیک با این موضوع ارتباط برقرار کردیم.
گلایه معلمان
از پرداخت حقوق
تسنیم: نبود عدالــت بیرونی و درونی در وزارت آموزش و پـرورش منجر به ایجاد نارضایتی‌هایی در میان معلمان شده است. یکی از معلمان با تأکید بر اینکه با ۲۴ سال سابقه کار و مدرک کارشناسی زبان انگیسی در حکمم ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق درج شده است؛ نسبت به توزیع ناعادلانه منابع بودجه برای پرداخت حقوق گلایه‌هایی را مطرح کرد. او این پرسش را مطرح کرد: چرا کارمندان برخی وزارتخانه با مزایا و رفاهیاتی که دریافت می‌کنند باید حقوق بسیار بالاتری را دریافت کنند؟ به عنوان یک معلم بعد از ۲۴ سال کار کردن و داشتن دو فرزند هنوز نتوانسته‌ام یک خانه بخرم و بعد از مدرسه هم در اسنپ کار می‌کنم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار