| کد مطلب: ۱۰۳۰۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد

بیانیه «انصارا...» درباره جزئیات عملیات گردباد یمن

طبق اعلام منابع پزشکی و محلی در حمله ائتلاف سعودی به منطقه‌ای مسکـــونی در صنعا ۱۴ تن به شهادت رسیدند. ســاکنان استان صنعا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تاکید کردند: طبق برآوردهای اولیه در اثر حمله هوایی ائتلاف عربی ضد یمــن به این استان ۱۴ تن کشته شدند و ایـــن در حالی است که عملیات جست‌وجو و آواربرداری ادامه دارد. ائتلاف عربی ضد یمــن به رهبری عربستان پس از حمله انصارا... به یمن، با جنگنده‌های خود صنعا را هدف قرار داد. یک منبع پزشکی و نیز ساکنان استان صنعا اظهارکردند: در یکی از این حـــملات هوایی منزل یک مسئول نظامی سابق هدف قرار گرفت که در نتیجه، این چهره نظامی همراه با همسر و پسر ۲۵ ساله‌ و تعدادی دیگر از اعضای خانواده‌اش جان خود را از دست دادند. شبکه ماهواره‌ای المسیره وابسته به جنبش انصارا... نیز اعلام کرد: در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منطقه‌ای مسکونی در صنعا ۱۲ تن از جمله تعدادی زن و کودک جان خود را از دست داده و ۱۱ تن دیگر زخمی شده و پنج خانه نیز تخریب شدند. محمد البخیتی، از رهبران انصارا... نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین ضمن اشاره به اینکه امارات در حملات و تجاوزات خود به یمن پافشاری کرد، گفت: این عملیات تنها آغازی در عمق امارات است و به ابوظبی درباره استمرار حملات هشدار می‌دهیم. البخیتی اظهارکرد: از امارات انتظار می‌رفت پس از فرصتی که برای عقب‌نشینی تدریجی به آن دادیم، از خاک یمن خارج شود. این رهبر انصارا... ادامه داد: عربستان امارات را درگیر این حملات کرد و پس از آنکه از مقابله ناامید شد، برخی استان‌ها را به آن تحویل داد. او افزود: امارات قبل از عربستان و پس از آنکه یمن توانمندی‌های راکتی خود را توسعه داد، این درس را آموخت. لبخیتی افزود: در این حمله پایگاه‌های حساس یمن هدف قرار گرفتند اما ما اهداف حساس‌تر و مهم‌تری در امارات داریم و تمامی پایگاه‌های حساس امارات در حال حاضر در دسترس نیروهای راکتی و هوایی یمن هستند. او در پایان تاکیدکرد: دایره حملات یمن در امارات گسترش خواهد یافت و ما بانک اهداف نظامی خود در امارات را توسعه خواهیم داد.
بیانیه انصارا...
سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکیدکرد که پالایشگاه نفت منطقه المصفح و فرودگاه ابوظبی با چهار موشک هدف قرار گرفتند. یحیی سریع در بیانیه‌ای اعلام کرد: طی عملیات گردباد یمن ما پالایشگاه نفت منطقه المصفح و فرودگاه ابوظبی را با چهار موشک بالدار از نوع قدس۲ و فرودگاه دوبی را با موشک بالستیکی از نوع ذوالفقار هدف قرار دادیم. وی گفت: پهپادها نیز تعدادی از اهداف حساس و مهم را هدف قرار دادند. اهداف قبلی با پهپادهای صماد۳ هدف قرار گرفتند. روز دوشنبه انصارا... یمن در قالب عملیات نظامی موفقیت‌آمیز در عمق خاک امارات، پالایشگاه نفت منطقه المصفح و فرودگاه ابوظبی را هدفگیری کرد که به انفجار سه نفتکش شد. وزارتخارجه امارات هم در بیانیه‌ای تاکید کرد که ابوظبی حق پاسخ به این حملات را برای خود محفوظ می‌داند و این حمله هرگز بدون مجازات نخواهد ماند. از سوی دیگر آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای از حمله روز دوشنبه در امارات منتشر کرد.
درخواست امارات از آمریکا
به‌دنبال عملیات ویژه و موفق انصارا... یمن در قلب امارات، ابوظبی خواستار تروریستی خواندن مجدد این جنبش توسط آمریکا شد. عبدا... بن زاید آل نهیان، وزیرخارجه امارات خواستار بازگرداندن نام جنبش انصارا... یمن به فهرست تروریستی آمریکا شد. یک مقام اماراتی بلند پایه در این باره گفت که این درخواست در جریان تماس تلفنی عبدا... بن‌زاید با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود مطرح شد. این مقام اماراتی اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی درباره بازگرداندن نام انصارا... به فهرست تروریسم در پی حمله اخیر به امارات رایزنی کردند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار