| کد مطلب: ۱۰۳۰۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

سریال شهید «بروجردی» کلید می‌خورد
سریال «غربت»؛ گزارش روزگار و سوانح زندگی شهید محمد بروجردی به‌زودی مقابل دوربین می‌رود. «غربت» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، محصول جدید سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که این روزها آخرین مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کند. همزمان با تکمیل عوامل پشت دوربین، سازندگان قصد دارند برای نقش‌های اصلی از بازیگران کمتر دیده شده اما توانمند استفاده کنند. محمدحسین لطیفی می‌گوید:« همه وجود شهید بروجردی عشق است و در بحبوحه‌ جنگ هر اتفاقی می‌افتد، می‌تواند آرام باشد و درست فکر کند. شرایط امروز، بی‌شباهت به جنگ نیست. پس، با ساختن فیلم‌های خوب و الگودادن، می‌توانیم جامعه را واکسینه کنیم.»
«کاغذپاره‌ها» از بهمن‌ماه اکران می‌شود
اکران عمومی مستند انیمیشن «کاغذپاره‌ها» به کارگردانی بهزاد نعلبندی از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود. مستند انیمیشن «کاغذپاره‌ها» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهزاد نعلبندی از اول بهمن‌ماه اکران خود را در سینماهای «هنروتجربه» آغاز می‌کند. طراحی پوستر این فیلم برعهده بهزاد نعلبندی بوده است. «کاغذپاره‌ها» برای اولین‌بار در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد و نمایش بین‌المللی خود را در جشنواره مهم «ایدفا» آغاز کرد. همچنین این فیلم کاندیدای جایزه بهترین انیمیشن سال از آسیاپاسیفیک، کاندیدای بهترین فیلم بلند انیمیشن از جشنواره انیماتور لهستان و کاندید در جشنواره‌ استانبول بوده است. این مستند انیمیشن در جشنواره‌های مونیخ، کراکوف، ترانسیوانیا رومانی، دی‌ام‌زد کره‌جنوبی، ملاقات با دیوانگی کانادا و چندین جشنواره دیگر در دوران کرونا به‌صورت آنلاین به نمایش درآمده و در سیزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» نیز حضور موفقی داشته است. «کاغذپاره‌ها» برنده جایزه بهترین فیلم بلند جشن مستقل مستند خانه سینما نیز شده است. این فیلم با حضور فیلمساز در یک مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب و ضبط صدای تعدادی از آنها که قصه زندگی‌شان را روایت کرده‌اند، شکل گرفته است. پس از ضبط این صداها، تصاویر آن به‌صورت انیمیشن ساخته شده است.
سرپرست شبکه «شما» منصوب شد
محمدمهدی رحمتی معاون امور استان‌های صداوسیما در حکمی، محمدباقر اعلمی را به‌عنوان سرپرست شبکه «شما» منصوب کرد. در حکم سرپرست معاونت امور استان‌ها خطاب به اعلمی آمده است: «شبکه شما به‌عنوان شبکه مردم ایران و نماینده شبکه‌های استانی، باید تصویر تمام‌نمای ایران و ایرانی باشد تا موجب ارتقای سرمایه اجتماعی، وحدت، همگرایی و وفاع عمومی شود.» وی خطرنشان کرده است: توجه ویژه به بیانیه گام دوم و اسناد بالادستی سازمان، تهیه سند تحول شبکه با راهبرد گردشگری و رویکرد عدالت‌گستری و هویت‌محوری، بازطراحی جدول پخش حرفه‌ای، پخش فاخرترین تولیدات استان‌ها، توجه به رویکرد مطالبه‌گری، ایجاد رقابت سالم و هدفمند میان شبکه‌های استانی و پوشش رسانه‌ای رخدادهای مهم فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سیاسی و اقتصادی استان‌ها از جمله این وظایف به شمار می‌روند.» محمد باقر اعلمی تا پیش از این مدیریت تامین و آرشیو مرکز سیمای استان‌ها را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار