| کد مطلب: ۱۰۳۰۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

ضرورت رفع موانع توسعه پلتفرم‌های داخلی
در جلسه شورای عالی فضای مجازی بر توسعه پلتفرم‌های داخلی به‌ویژه در حوزه کسب و کار، اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای تاکید شد. جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر دیروز سه شنبه به ریاست سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد و در آن با توجه به نقش و اهمیت روزافزون فضای مجازی در زندگی و کسب و کار مردم، موضوع توسعه پلتفرم‌های داخلی و ضرورت رفع موانع موجود در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در این جلسه مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح اجرایی خود همراه با زمان‌بندی آن را برای برطرف کردن موانع موجود در مسیر توسعه پلتفرم‌های داخلی در حوزه‌های کسب و کار، اطلاع‌رسانی و رسانه‌‌ای به شورای عالی فضای مجازی ارائه دهد.
قالیباف اظهارنظری
درباره استیضاح نداشته
روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای نقل قول منتشر شده از رئیس مجلس درباره استیضاح وزرای دولت در برخی کانال‌های خبری را تکذیب کرد. روابط عمومی مجلس اعلام کرد: «روز دوشنبه برخی کانال‌های خبری تلگرام بی‌هویت و برخی حساب‌های توئیتری بی‌نام‌ونشان واقعی، مدعی شدند که رئیس مجلس استیضاح وزرا را به صلاح ندانسته و گفته که تا فرارسیدن سال جدید هیچ استیضاحی را اعلام وصول نمی‌کنم. روابط عمومی مجلس ضمن تکذیب چنین نقل قولی از آقای دکتر قالیباف به استحضار می‌رساند مواضع رسمی رئیس مجلس تنها از تریبون‌های عمومی و حساب‌های کاربری رسمی‌ ایشان، به اطلاع و سمع و نظر مردم می‌رسد. متاسفانه از آنجا که در چند هفته اخیر جریانی بی‌نام و نشان به صورت هدفدار مطالب جعلی را منتشر و آنها را منتسب به رئیس مجلس کرده؛ مجدداً از رسانه‌های محترم و خبرنگاران عزیز درخواست می‌کنیم تنها از طریق مراجع رسمی خبر‌ها و اظهار نظرهای مربوط به رئیس مجلس شورای اسلامی را پوشش بدهند.»
محور جلسات رئیس‌جمهور
در روسیه
سخنگوی دولت جزئیات جلسات و نشست‌های رئیس‌جمهوری در سفر به روسیه را اعلام کرد. علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏رئیس‌جمهور در سفر روسیه علاوه بر دیدار با آقای ولادیمیر پوتین، در مجلس دوما سخنرانی خواهند داشت. دیدار با فعالان اقتصادی و نفتی و حضور در دانشگاه از دیگر برنامه‌های ایشان در روسیه خواهد بود. محور مباحث و جلسات ‎توسعه صادرات به روسیه و تقویت ارتباطات تجاری و اقتصادی است.»
حل مشکل واردات فلفل دلمه
از ایران
وزیران امور خارجه ایران و روسیه در آستانه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به مسکو شنبه شب به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی و گفت‌وگو کردند. حسین امیرعبداللهیان در خصوص مشکل پیش آمده در زمینه صادرات یکی از اقلام کشاورزی ایران به روسیه که اکنون به دلیل برخی تشریفات اداری با مشکل مواجه شده، بر ضرورت تسریع در حل و فصل موضوع تاکید کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ، ضمن تصریح بر فنی بودن مشکل پیش آمده، اظهار کرد : موضوع از طریق نهادهای ذیربط در حال پیگیری و حل و فصل است. وی تاکید کرد که بر اساس توافقات موجود، واردات و صادرات اقلام کشاورزی میان دو کشور به صورت طبیعی جریان دارد و برای حل مشکل واردات فلفل دلمه از ایران نیز جهات ذیربط دو کشور در حال هماهنگی‌اند و به‌صورت وبیناری مباحث فنی را مطرح و حل و فصل خواهند کرد.
شهدای گمنام در دل مردم
جای دارند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهدای گمنام در دل مردم ما جای دارند، گفت: امیدواریم تدفین شهدای گمنام در دستگاه‌های کشور انجام شود. سیدمحمد حسینی در مراسم تدفین شهدای گمنام در وزارت کشور اظهار کرد: شهدا بهترین الگو هستند آنها بالاترین همت و غیرت را داشتند که از کشور دفاع کردند و امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند، قطعا ورزشکاران ما با آنها پیوند همیشگی خواهند داشت. امروز همه جمع شده‌اند تا با شهدا میثاق ببندند که راه آنها را ادامه دهند. وی ادامه داد: شهدای گمنام در دل مردم ما جای دارند. در جای جای کشور مزار شهدای گمنام را داریم. در دانشگاه‌ها در گذشته شهدای گمنام دفن شده‌اند. در وزارت ورزش هم این حرکت ارزشمند انجام شد و امیدواریم این اتفاق در دستگاه‌های دیگر هم انجام شود تا همه کارکنان دولت همواره به یاد شهدا باشند و نهایت تلاش خود را برای تعالی و پیشرفت کشور به کار گیرند.
ناوگروه ۷۹ ارتش در دریای سرخ
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش به‌طور مستمر در عرصه دریاها و آب‌های بین‌المللی به جهت تأمین خطوط مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارد و در راستای اهداف مورد نظر و تأمین منافع کشور گام برمی‌دارد. امیر دریادار کاویانی در خصوص مأموریت ناوگروه ۷۹ نیروی دریایی ارتش گفت: امروز ناوگروه ما متشکل از ناوبندر «مکران» و ناوشکن شهید «بایندر» در دریای سرخ حضور دارد و نفتکش‌های ایران را در مسیر تعیین شده اسکورت می‌کند. این روند همچنان ادامه دارد و نیروی دریایی افتخار می‌کند که در تداوم تأمین منافع کشور همواره در صحنه دریا حضور تأثیرگذار و راهبردی دارد. وی در خصوص آخرین وضعیت امنیتی خلیج‌فارس نیز عنوان کرد: با حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امنیت کامل در مرزهای آبی کشور، تنگه هرمز، سواحل مکران، شمال اقیانوس هند و دریای سرخ برقرار است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار