| کد مطلب: ۱۰۳۰۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد

در موفقیت تیم فقط مربی خارجی تاثیرگذار نیست

چندی پیش مربی ایتالیایــی برای هدایت تیم‌ملی والیبال بانوان کشورمان معــرفی شد. بهنام محمودی در این خصوص صحبت کرد.
وضعیت تیم‌ملی والیبال بانوان پس از جذب مربی ایتالیایی چگونه است؟
ما تجربه حضـــور مربیان خــارجی را برای مردان والیبال ایران داشتیــم و می‌دانیم این مسیر از کجا‌بهکجا می‌رسد و چه‌کارهایی باید انجام شود که با حضور سرمــربی خارجی در رأس یک تیم شرایط تغییر کند و در مسیر رشد قرار بگیریم. در بخش آقایـان همان‌طور که مربی خارجی جـــذب شد در کنـــار آن زیرساخت‌ها هم انجام شد و والیبال ایران به مرحله‌ای رسید که توانست در آسیا قهرمان شود و در جهان هم در رنکینگ جـــایگاهی خوبی کسب کند.
فقط با حضور مربی خارجی وضعیت تیم بهبود پیدا می‌کند؟
تجربه به ما نشان داد که در رأس یک تیـم علاوه بر جـــذب مربیان خارجی باید برخی کارهایی دیگر هم انجام دهیم و صـرف یک مربی خارجــی نمی‌تواند به موفقیــت تیم کمک کند. در بخش بانوان این شرایط تغییر می‌کند و باید برای این تیم به‌جــای ۱۰۰ درصد، ۱۵۰ درصد کار انجام شد. بـا توجه به محدودیت‌هایی که در بخش بانوان داریم به مراتب باید بیشتر کار کرد تا عقب‌ماندگی را جبران کنند. در بخش بانوان استعدادیابی در تمامی استان‌ها باید انجام شود؛ در کنار آن مربیان ما هم به‌روز شوند. در لیگ بانوان باید سرمایه‌گذاری صورت بگیرد. مجموعه این کارها باعث می‌شود والیبال در بخش بانوان پیشرفت کند. اما اگر تنها هدف این باشد که به‌صورت مقطعی یک سرمربی خارجی به ایران بیاید، پیشرفتی در کار صـورت نمی‌گیرد و اگر هم جواب بگیریم به‌صورت مقطعی خواهد بود. ما باید در بخش بانوان باید انگیزه ایجاد کنیم.
نظر شما در مورد مسابقات پیش‌روی والیبال در سال آینده چیست؟
سال آینده ســال سخت و شلوغی برای والیبال ایران اســـت؛ چهار رویداد پیش‌رو تیم‌ملی است بنابرایــن نیاز است که دو تیم تشکیل شود که یکی بـرای حضور در مسابقات جهانی و دیگری برای بازی‌های آسیایی هانگژو آماده شوند. تیم‌ملی هم تغییرات زیادی کرده و در رأس آن مربی ایران است و ستاره‌های والیبال هم خداحافظی کردند.
کیفیت مسابقات لیگ در نیم فصل دوم چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بازی‌ها در نیم‌فصــل دوم کیفیت لازم را ندارند؛ به این خاطر که مسابقات فشرده است و تیم‌ها فشار زیادی را متحمل می‌کنند. تا زمانی که در لیگ حرفه‌ای نباشیم نمی‌توانیم حرفه‌ای رفتار کنیم. من نمی‌دانم چرا اصرار به این دارند که مسابقات لیگ تا قبل از عید تمام شود. واقعا چرا نباید مسابقات در تعطیلات عید هم ادامه داشته باشد، مگر فوتبال تعطیل است که والیبال باید تعطیل باشد. تا زمانی که این مشکلات حل نشود ما نمی‌توانیم بگوییم لیگ حرفه‌ای داریم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار