| کد مطلب: ۱۰۳۰۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد

صعود راحت «پرسپولیس»؛ حذف «فولاد» و «سپاهان»

آرمان‌ملی: مسابقات روز اول رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی در حالی روزگذشته برگزار شد که تیم‌های فولاد و سپاهان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و از طرفی پرسپولیس با برتری قاطعانه راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شد.
حذف سپاهان
در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی، تیم‌های آلومینیوم و سپاهان در ورزشگاه امام‌خمینی‌(ره) اراک به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۴ بر ۳ آلومینیوم در ضربات پنالتی به پایان رسید. دیدار آلومینیوم و سپاهان در حالی آغاز شد که در همان دقایق ابتدایی بازی و روی اولین حمله، سپاهان توسط احمدزاده به گل رسید. پس از این گل اما شاگردان نویدکیا عقب نشستند و اجازه حمله به تیم میزبان دادند. آلومینیوم که بسیار جنگنده و پرقدرت بازی می‌کرد در اکثر نبردهای تک‌به‌تک برنده بود و پس از اینکه در اواسط نیمه‌نخست چندین‌بار روی دروازه سپاهان خطرساز شد، بالاخره روی یک ضربه ایستگاهی و به لطف اشتباه دیوار دفاعی و دروازه‌بان سپاهان توسط فخرالدینی به گل رسید تا در نیمه نخست همه‌چیز با نتیجه تساوی به پایان برسد. سپاهان که نیمه‌اول خوبی را پشت‌سر نگذاشته بود، نیمه‌دوم را خیلی بهتر آغاز کرد و از همان ابتدا تا اوسط نیمه بازی را در اختیار گرفت. آنها که در نبردهای یک‌به‌یک بهتر عمل می‌کردند در این فاصله چندین موقعیت بعضا خیلی خوب هم پیدا کردند اما توپ‌ها راهی به چارچوب پیدا نکرد. در یک‌ربع پایانی نیمه‌دوم بازی متعادل با برتری نسبی آلومینیوم همراه بود اما بازهم گلی به ثمر نرسید تا بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود. در 2 وقت ۱۵ دقیقه‌ای سپاهان یکی دو موقعیت خیلی خوب داشت تا گل بزند و این دیدار را در جریان بازی به اتمام برساند اما مهاجمان این تیم مثل شهباززاده قدر فرصت‌های خوب را نداشتند تا بازی به ضربات پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی پس از اینکه سپاهان 2 ضربه را توسط شهباززاده و اسماعیلی‌فر از دست داد، حجت صدقی، دروازه‌بان سپاهان که در آخرین دقیقه بازی به‌جای «کنت» به زمین آمده بود دو ضربه بازیکنان آلومینیوم را گرفت تا کار به ضربات تکی بکشد. در ضربه پنالتی ششم اما سروش رفیعی توپ را به تیر دروازه زد تا با گل‌شدن ضربه پنالتی ششم آلومینیوم، بازی با پیروزی این تیم به پایان برسد. بدین‌ترتیب خاطرات بد سپاهان از ۳ بازی در دیماه در شهر اراک با این شکست و حذف تلخ تکمیل شد، حالا تنها امید سپاهان به کسب جام، رقابت‌های لیگ‌برتر است که در آن هم ۶ امتیاز از استقلال صدرنشین عقب است.
پیروزی قاطع پرسپولیس
در دیگر دیدار دیروز ذوب‌آهن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی در ورزشگاه فولادشهر رودرروی پرسپولیس قرار گرفت که این دیدار در نیمه‌دوم با نتیجه 3 بر صفر به‌سود پرسپولیـــس تمام شد. بـــازی تا دقیقه ۱۰ بدون موقعیتی خطرناک از جانب دو تیم پیش رفت ولی سرعت مسابقه زیاد بود. پرسپولیس توپ و زمین را در اختیار داشت، یاران گل‌محمدی پاس‌کاری‌های متعددی انجام می‌دادند تا راهی نفوذ به دروازه ذوب‌آهن پیدا کنند. مسابقه تا دقیقه ۳۲ بدون گل پیش رفت، وحید امیری در دقیقه ۳۵ قفل دروازه ذوب‌آهن را شکست و پرسپولیس را یک گل پیش انداخت. رضا خالقی‌فر در دقیقه ۴۲ روی خطای بازیکن پرسپولیس اعتقاد به پنالتی داشت. بنیادی‌فر سوت پایان نیمه‌اول را بدون در نظرگرفتن وقت اضافه زد و این نیمه با پیروز یک بر صفر پرسپولیس تمام شد. تیم فوتبال ذوب‌آهن در نیمه دوم به‌دنبال زدن گل تساوی بود، پرسپولیس توپ و میدان را اختیار داشت، این تیم روی همکاری پهلوان و عبدی به گل دوم رسید. پرسپولیس بازی بهتری ارائه داد. داور چهار دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم در نظر گرفت و درنهایت این بازی با پیروزی سه بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.
دیگر نتایج
در دیگر دیدارها خیبر خرم‌آباد با نتیجه 5 بر یک صنعت‌نفت آبادان را شکست داد. مس‌کرمان هم بعد از تساوی یک‌بریک مقابل فولاد در وقت‌های قانونی و اضافی با نتیجه 5 بر 4 در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. بدین‌ترتیب فولاد مدافع عنوان قهرمانی مثل سپاهان در ضیافت پنالتی‌ها قربانی شد و از دور مسابقات کنار رفت.
کرونا در اردوی استقلال؟
کرونـــا به اردوی استقلالی‌ها رسوخ کرده و به همین دلیل برگزاری دیـــدار این تیم مقابل پیکان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در تست اولیه 10 نفر از بازیکنان استقلال با تست مثبت کرونا مواجه شده‌اند که تعدادی از اعضای کادر هم تست مثبت دارند. البته قرار است تمام اعضای تیــم باردیگر تست بدهند تا وضعیت‌شان پیش از دیدار با پیکان مشخص شود. هرچند این تعداد به‌صورت قطعی مشخص نیست و پس از تست مجدد نتیجه نهایی مشخص خواهد شد. با این حال طبق قانون دیدار استقلال مقابل پیکان در شرایطی لغو خواهد شد که این تیم کمتر از 5+11 بازیکن در لیست نفراتش داشته باشد. به این صورت استقلال که لیست بازیکنانش 30 نفره است، اگر 16 بازیکن با تست منفی کرونا داشته باشد، مشکلی برای رویارویی با پیکان در جام‌حذفی ندارد و این بازی باید برگزار شود. طبق قانون تعداد افراد مبتلا به کرونا در کادرفنی تیم هم منعی برای برگزاری بازی ایجاد نخواهد کرد. باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواهان لغو مسابقه این تیم با پیکان در مرحله یک‌هشتم جام‌حذفی شده است. تمرینات استقلال به‌خاطر شیوع گسترده کرونا در این تیم تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.
برنامه دیدار‌های امروز
سه‌شنبه ۲۸ دیماه
نساجی‌مازندران - گل‌گهر سیرجان - ساعت ۱4
مس‌رفسنجان - پدیده مشهد - ساعت ۱۴و۳۰
نفت مسجدسلیمان- خلیج‌فارس ماهشهر - ساعت ۱۴و۳۰
پیکان تهران - استقلال - ساعت ۱۵و۳۰

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار