| کد مطلب: ۱۰۳۰۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

تصادف پراید با «تراکتور»
معاون فرهنگـــی اجتماعی انتظامی استـــان مازندران از برخورد خودروی پراید و تراکتور در محـــور روستایی شهرستان نکا با یک کشته و 4 مصدوم خبر داد. ســرهنگ سیدجعفر ساداتی بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر اعلام یک فقره تصادف در محور روستای خیرآباد شهرستان نکا، بلافاصله کارشناسان پلیــس‌راه به‌همراه ماموران و عوامل امدادی جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد، راننـــده پراید که از نکا به‌سمت محل سکونت خود روستای چلمردی در حال تردد بود از مسیر خود منحرف و به یکدستگاه تراکتور برخورد کرد. معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: راننده 70 ساله خودروی پراید به‌علت شدت جراحت وارده در دم فوت و 4 سرنشین خودروی پراید که از اعضای خانواده وی بودند مصدوم شدند و توسط عوامل امدادی به بیمارستان انتقال یافتند.
اعتماد بی‌جا برداشت میلیونی را رقم زد
رئیس پلیس فتـــا کرمان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حســـاب شاکی به مبلغ 960 میلیون ریال خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌بانکی، اعتماد بی‌جا به دوستان و آشنایان است. سرهنگ امین یادگارنژاد افزود: در پی ارجاع شکوائیه‌ای به این پلیس مبنی بر برداشـت غیرمجاز 960 میلیون ریال از حساب بانکی یکی از هموطنان، موضوع جهت شناسایی و دستگیری عاملان جـــرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. وی ادامــه داد: با بررسی‌های فنی و شیوه شــگردهای خاص پلیسی متهــم به‌ هویت معلوم در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان کرمان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضائی‌، نامبرده دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد. این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه متهم منکر هرگونه بزه‌ارتکابی شد که پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود عنوان داشت، پس از دستیابی به اطلاعات حساب‌بانکی شاکی، اقدام به برداشت غیرمجاز در چندین مرحله از حساب شاکی نموده است. این مقام مسئول با بیان اینکه متهم از آشنایان شاکی بود و با سوء‌استفاده از اعتماد وی پس از دستیابی به اطلاعات حساب بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی کرده بود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی، اعتماد بی‌جا به دوستان و آشنایان است. سرهنگ یادگارنژاد با بیان اینکه ممکن است کلاهبرداری به روش‌های مختلفی صورت گیرد از شهروندان درخواست کرد: سرویس پیامک حساب بانکی‌‌شان را فعال ‌نمایند تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا سوءاستفاده احتمالى، سریعا از آن مطلع شوند.
بیعانه میلیاردی برای خودروی خیالی
رئـــیس پلیـــس فتا استان کرمانشاه از دستگیـــری کلاهبــردار اینترنتی که با درج آگهی کذب در سایت‌های واسط فــروشگاهی اقدام به دریافت بیش از 5 میلیارد ریال پیش‌پرداخت تحت‌عنوان بیعانه از شهروندان می‌کرد، خبر داد. سرهنگ علی عباسی‌کسانی، گفت: در پی مراجعه فردی با مرجوعه قضائى به پلیس فتا و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنی اینکه در سایت آگهی‌محور با آگهی فروش خودرو روبه‌رو شده است و با پرداخت مبلغ ودیعه جهت بیعانه پیش از بازدید خودرو، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام‌شده و اقدامات پلیسی صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس فتا استان مشخص شد متهم با انتشار آگهی جعلی فروش خودرو در سایت‌های واسط و با اخذ مبالغ بیعانه اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است. رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی تیمی از کارآگاهان زبده پلیس به استان محل سکونت متهم اعزام و توانستند متهم را در یک خودروی پژو شناسایی کنند، اما راننده با دیدن ماموران اقدام به فرار که در نهایت دستگیر شد. سرهنگ کسانی گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی ماموران ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری در سایت مذکور شد اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به بیش از ده مورد کلاهبرداری اعتراف کرد. این مقام انتظامی یادآور شد: با توجه به گسترده‌بودن فضای‌مجازی و گسترش سایت‌های خریدوفروش کالاهای نو و دست‌دوم، افراد سودجو با ترفندهای مختلف از اعتماد هم‌وطنان سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. لذا از هم‌وطنان خواستاریم تا هنگام خرید در فضای‌مجازی دقت بیشتری را داشت و مبلغی را به‌عنوان بیعانه واریز نکنند.
کلاهبرداری استاد قلابی
فرمانده انتظامی نوشهــر از دستگـــیری یک استــاد قلابی ارزدیجیتال به جــرم کلاهبــرداری 80 میلیاردی از شهروندان خبر داد. سرهنگ اکبر درویشـی اظهارداشت: در پی دریافت چند فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری، ماموران پلیس آگاهی شهرستان نوشهر موضوع را با انجام اقدامات فنی به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. وی از شناسایی کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی نوشهر ضمن بیان اعتراف متهم به کلاهبرداری 80 میلیارد ریالی در بازجویی‌های فنی ماموران پلیس آگاهی تصریح کرد: متهم به بهانه خرید ارزدیجیتال برای افراد و عدم آگاهی شهروندان اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کرد. سرهنگ درویشی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش علم و فناوري‌های نوین ارتباطی، شاهد استفاده روزافزون از این ابزارها در امور تجـــاری هستیم که به نوبه خود بسیاری از امور زندگی ما را تسهیل کرده‌اند اما یکسری زمینه‌های کجروی و سوءاستفاده نیز ایجاد شده و شاهد وقوع کلاهبرداری‌های مختلفی در این حوزه بوده‌ایم که گاهی حتی افراد تحصیل‌کرده و سطح بالای جامعه را نیز گرفتار خود کرده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار