| کد مطلب: ۱۰۳۰۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

دولت هزینه حضور در تهران
را بپردازد
میزان: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: واقعیت این است که ما برای اداره تهران نیاز به کمک همه دستگاه‌ها داریم. چون اگر ما حمایت دولت را نداشته باشیم در این صورت مشکلات اساســـی شهر تهران قابل حل نخواهد بود. مهدی عباسی در رابطه با سرانجام رایزنی با دولت و مجلس بر سر بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران افزود: توقع ما از دولت این است که هزینه اداره پایتخت را پرداخت بکند. چون حضور خود دولت در تهران باعث ایجاد این هزینه‌ها شده است. یعنی حداقل در زمینه تکالیف قانونی که بر عهده دولت گذاشته شده باید این پرداخت‌ها به انجام برسد.
تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران
ایسنا: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: پیگیر وضعیت استخدامی ایثارگران مجموعه وزارت بهداشت هستیم و تا پایان امسال تبدیل وضعیت این افراد انجام خواهد شد. بهروز رحیمی با بیان اینکه جمعیتی بیش از۵۰ هزار نفر از مجموعه وزارت بهداشت شامل این بخشنامه (تبدیل وضعیت ایثارگران) می‌شدند، افزود: در تلاش هستیم که ان‌شاءا... تا پایان سال افرادی که مشمول این بخشنامه می‌شوند تبدیل وضعیت شوند. همچنین مجموعه مدیریت منابع انسانی ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها نیز در قالب کارگروه‌های تخصصی به سرعت در حال انجام این امر هستند.
سوءتفاهم ۲۶ هزار نقطه ناامن؟!
آرمــــان ملی:‌ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهارنظر درباره شناسایی۲۶ هزار نقطه ناامن در تهران را سوءتفاهم دانست و گفت: تعریفی در بحث فضاهای بی‌دفاع شهری در مدیریت شهری داریم که شاید متفاوت از آن چیزی بود که مطرح شد و سوءتفاهم ایجاد کرد. نرگس معدنی پور افزود:‌ در برخی مکان‌ها کمبود روشنایی، فضاهای بی‌دفاع شهری را به وجود آورده است، در برخی نقاط ارتفاع شمشمادها فضای بی‌دفاعی ایجاد کرده که باید هرس شوند و مواردی اینچنینی فضاهای بی‌دفاعی را به وجود می‌آورد، چرا که فضای امنی را برای معتادین متجاهر به‌وجود می‌آورد.
شرط فعالیت شبانه اصناف
آرمان ملی: رئیس پلیس پایتخت ضمن تشریح فعالیت شبانه اصناف گفت: ترافیک صبح‌ها را ۱۰ درصد و بعدازظهرها را ۱۳ درصد کاهش دادیم و در مجموع ترافیک پایتخت ۵ درصد کاهش یافته است. سردار حسین رحیمی افزود: تهران شهر شب و روز است. تهران شهری نیست که شب‌های آن کامل خاموش باشد. ده‌ها خودروی گشتی تمام شب اتوبان‌ها و خیابان‌ها را کنترل می‌کند و ۹ فرمانده ما شب تا صبح در محل‌های مأموریتی خود تا صبح بیدار هستند. مشکلی با فعالیت برخی از مشاغل در شب‌ها ندارم اما باید بستر نظم و امنیت آن ایجاد شود.
دانشگاه‌ها حضوری شدند
آرمان ملی: معاون آموزشی وزارت علـــوم با ابلاغ بخشنامه‌ای دانشگاه‌ها را ملزم به ازسرگیری آموزش حضوری تمامی مقاطع تحصیلی از نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ کرد. در نامه علی خاکی صدیق آمده است: با توجه به مصوبه ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در تاریخ ۲۰ دی جاری در خصوص حضوری شدن آموزش در مقطع مختلف تحصیلی و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیز حاصل مذاکرات به عمل آمده لازم است هماهنگی لازم برای اقدامات مرتبط با در نظر گرفتن همه شرایط و الزامات اقتصادی آن دانشگاه و موسسه آموزش عالی در اجرای مصوبه انجام بگیرد.
فاضلاب پردیس در سد ماملو
رکنا: مدیرکل محیط زیست استان تهران از ورود فاضلاب فازهای جدید پردیس به رودخانه جاجرود خبر داد و گفت: فاضلاب تمام فازهای مسکن مهر و سایر فازهای جدید پردیس وارد رودخانه جاجرود یعنی بالادست منابع سد ماملو می شود و با وجود این که بارها از شرکت آب و فاضلاب استان تهران خواسته ایم که به وظیفه خود برای ایجاد تصفیه خانه در این منطقه عمل کند، این شرکت از عمل به وظیفه خود طفره می رود. سعید محمودی افزود: البته باید توجه داشت که برخی از این فازهای پردیس دارای سکنه هستند، اما برخی از فازها نیز فاقد سکنه هستند.
کارخانه‌ها اتوبوس فرسوده می‌‌گیرند!
آرمان ملی: رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: شرکت‌ها و کارخانه‌ها برای اینکه پول کمتری بابت سرویس ایاب و ذهاب کارگران بدهند و در هزینه‌های خودشان صرفه‌جویی کنند با صاحبان دستگاه‌های فرسوده قرارداد می‌بندند، در حالی که نباید این اتفاق بیفتد. سردار کمال هادیانفر افزود: در بحث سرویس کارخانجات یکی از مشکلاتی که در کشور داریم فرسودگی ناوگان حمل و نقل است، قاعدتا ۸۰ درصد از ناوگان ما فرسوده است و این موضوع خطرات جدی برای ما به همراه دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار