| کد مطلب: ۱۰۳۰۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

موفقیت راهبردی برای تهران
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ساله میان ایران و چین را موفقیتی راهبردی برای تهران دانست. علی شمخانی در توئیتی نوشت: آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله میان ایران و چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان آن هم در شرایطی که آمریکا همچنان با یکجانبه‌گرایی و تداوم فشار حداکثری به‌دنبال محروم کردن ایران از تعاملات اقتصادی با دنیاست، موفقیتی راهبردی برای تهران محسوب می‌شود.
افتتاح دفتر سازمان بازرسی
در عسلویه
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از افتتاح دفتر بازرسی در عسلویه در آینده‌ای نزدیک به عنوان یکی از دستاوردهای سفر استانی بوشهر خبر داد و گفت: این دفتر با هماهنگی دادگستری‌ کل و بازرسی‌ کل استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود. ذبیح‌ا... خدائیان در پایان سفر استانی بوشهر پیرامون دستاوردهای این سفر، به مأموریت چندی پیش رئیس قوه‌قضائیه به سازمان بازرسی برای ساماندهی انبارهای اموال تملیکی اشاره کرد و ارزیابی وضعیت این انبارها را یکی از اقدامات صورت گرفته در این سفر دانست. وی با اشاره به بازدید از گمرک بوشهر و مشاهده خودروهای توقیفی دپو شده در شرایط نامناسب، از صدور دستور و تاکیدات لازم به منظور تسریع در تعیین تکلیف این خودروها خبر داد. خدائیان تصریح کرد: ماشین‌آلات سنگین و کالاهای متروکه‌ای نیز در گمرک بوشهر وجود داشت که باید به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شود و در این سفر برای انجام هر چه سریع‌تر این اقدام، هماهنگی‌ها صورت گرفت.
کارت یارانه کالایی
یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که برنامه دولت برای حذف ارز ترجیحی در کمیته مشترکی با دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد. سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به ارائه برنامه مکتوب دولت برای حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: هنوز این برنامه رونمایی نشده است و قرار است آن را در کارگروه مشترکی با دولت به صورت دقیق بررسی کنیم. کمیته هدفمندی کمیسیون تلفیق آن را بررسی کرده و در نهایت گزارش به کمیسیون تلفیق برای تصمیم‌گیری ارائه می‌شود. وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که با حذف ارز ترجیحی، کارت یارانه کالایی و نه یارانه نقدی به مردم بدهیم. در همین باره محسن دهنوی نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت که برنامه اجرایی حذف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق و کارگروه مشترکی با دولت بررسی و اصلاح خواهد شد و در نهایت مجلس نظر نهایی خود را در راستای تقویت معیشت مردم و کمک به دولت اعلام خواهد کرد.
اجرای قانون جهش دانش‌بنیان
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری مدل توسعه نانو در کشور را یک مدل نمونه‌ای موفق در توسعه فناوری دانست و اظهار داشت: ما کشوری بودیم که با علم جدید نانو مواجه شدیم که نه فرهنگ و نه زیست‌بوم و نه نیروی انسانی داشتیم، ولی پس از ۲۰ سال این توسعه رخ داده است. ستاری با تاکید بر اینکه در اقتصاد دانش‌بنیان هیچ غول چراغ جادویی وجود ندارد که با یک حرکت همه چیز را درست کند، بلکه همه مشکلات می‌تواند در یک حرکت و سیاست درست به نتیجه برسد، اظهار کرد: در حوزه نانو سال قبل ۴ هزار میلیارد تومان و در سال جاری ۱۲ هزار میلیارد تومان فروش داشتیم و تا پایان سال می‌توان به فروش ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای شرکت‌ها فکر کرد. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تصریح کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس مصوب شده که با حمایت شورای نگهبان می‌توانیم اجرای آن را آغاز کنیم؛ این قانون طی سه سال تدوین شد و جزو یادگاری‌های ۱۵سال آینده خواهد بود، زیرا ظرفیت‌های قانونی دانش‌بنیان‌ها تاکنون محدود بوده است.
منتظر خبرهای خوب باشید
سخنگوی دولت گفت: با دستور رئیس‌جمهور نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان تغییر خواهد کرد تا مردم بتوانند تسهیلات خُرد را آسان دریافت کنند. علی بهادری جهرمی گفت: کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است طبیعتا می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند. وی همچنین پیش از این محور جلسه رئیس‌جمهوری با مدیران بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی را تغییر به نفع مردم دانست و در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ‏ ‌«تغییر به نفع مردم، محور جلسه امروز رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت با مدیران عامل کلیه بانک‌های دولتی و خصوصی است؛ منتظر خبرهای خوب باشید.»
برگرداندن
مهاجران غیرقانونی پاکستان
ایران مهاجران غیرقانونی پاکستانی را به کشورشان بازگرداند. مقامات ایرانی روز یکشنبه ۶۸ تبعه پاکستانی را در مرز تفتان به نیروهای پاکستانی تحویل دادند. منابع رسمی گفتند که این افراد به دلیل نداشتن مدارک معتبر مسافرتی در نقاط مختلف ایران دستگیر شدند. این منابع گفتند پاکستانی‌های دستگیر شده می‌خواستند از طریق ایران برای مشاغل بهتر به ترکیه و اروپا بروند.
جلسه برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
جلسه مشترک دولت و مجلس برای بررسی راهکارهای جبرانی حذف ارز ترجیحی در قالب یارانه نقدی و غیر نقدی برگزار می‌شود. این نشست مشترک با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. دولت برنامه اجرایی حذف ارز ترجیحی و شیوه جبران تاثیرات آن در معیشت مردم را امروز به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تقدیم کرد. به گفته زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق، این برنامه در کمیسیون تلفیق و در کارگروه مشترکی با دولت بررسی خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار