| کد مطلب: ۱۰۳۰۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

حمله موشکی به پایگاه آمریکا
منابع محلی از حمله موشکی به میدان نفتی العمر واقع در شرق سوریه که نیروهای آمریکایی از آن به‌عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کنند، خبر دادند. منابع محلی به خبرگزاری آناتولی گفتند که تعدادی موشک در نزدیکی شهرک مسکونی داخل میدان نفتی العمر سقوط کرد که منجر به آتش‌سوزی شد. این منابع خاطرنشان کردند که نیروهای آمریکایی مستقر در میدان، آتش را مهار کرده و با حملات موشکی مشابه پاسخ دادند. پهپادهای آمریکایی نیز پس از بمباران این میدان بر فراز آن به پرواز درآمدند. هیچ گزارشی از تلفات این حمله وجود ندارد.
واکنش کرزی به اظهارات عمران‌خان
حامد کرزی به اظهارات عمران‌خان درباره اعزام نیروهای خارجی به افغانستان واکنش نشان داد و گفت: کشورم نیازی به نیروهای خارجی ندارد. «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان گفته بود که همکاری‌های دوجانبه را با کشورهای همسایه به منظور اجتناب از بروز بحران بشری در افغانستان مورد رسیدگی قرار دهند که شامل اعزام نیروهای آموزش‌دیده و متناسب به‌ویژه در حوزه‌های پزشکی، فناوری اطلاعات، حسابداری و مالی است. حامد کرزی، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان اما به این اظهارات واکنش نشان داد و افزود: افغانستان کارشناسان آموزش‌دیده و متخصصی در همه حوزه‌ها دارد که شامل هزاران زن و مرد در داخل و خارج از کشور می‌شود. بنابراین، نیازی به حضور نیروهای آموزش‌دیده خارجی نیست. وی همچنین از دولت طالبان افغانستان خواست تا فرصت‌های شغلی و اشتغال کارشناسان جوان را تسهیل بخشیده و بازگشت آنها را از خارج مهیا کنند.
زخمی‌شدن سخنگوی دولت سومالی
پلیس سومالی از زخمی‌شدن سخنگوی دولت این کشور در نتیجه وقوع انفجاری انتحاری در موگادیشو خبر داد. پلیس سومالی اعلام کرد، خودروی حامل محمد ابراهیم معلمو سخنگوی دولت این کشور در جریان یک انفجار انتحاری در تقاطعی شلوغ در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری هدف قرار گرفته شد. در همین رابطه، عبدالفتاح عدن، سخنگوی پلیس سومالی تصریح کرد که «معلمو» زخمی شده است و در یکی از بیمارستان‌های پایتخت تحت معالجه و درمان قرار دارد. هنوز هیچ گزارشی در خصوص کشته و یا زخمی‌شدن سایر اشخاص در نتیجه این انفجار ارائه نشده است. این نخستین حمله نیست که معلمو را هدف قرار داده است.
سودان دفتر الجزیره را تعطیل کرد
مقامات سودانی مجوز شبکه ماهواره‌ای الجزیره را لغو کرده و دفتر این شبکه خبری در خارطوم را مسدود کردند. سودان این شبکه خبری را به پوشش غیرحرفه‌ای مسائل سودان و نقض شروط مجوز فعالیت متهم کرد. وزارت رسانه سودان در نامه‌ای خطاب به دفتر شبکه خبری الجزیره در خارطوم، از لغو مجوز فعالیت این شبکه و مجوز فعالیت محمد عمر و بدوی بشیر، خبرنگار و عکاس این شبکه به‌دلیل آسیب‌زدن به بافت اجتماعی کشور، انتشار محتوای خبری بر خلاف اخلاق، عرف، اصول حرفه‌ای و ادبیات مردم سودان خبر داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار