| کد مطلب: ۱۰۳۰۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

حواشی بی‌پایان انتصاب علی عسگری

آرمان ملی: ظاهـــرا حواشــــی انتصاب علی‌عسگری رئیــس ســــــابق صداوسیما به مدیریت هلدینگ خلیج‌فارس قصد پایان ندارد. دیروز ویدئوی کوتاهی از گفت‌وگوی عبدالعلی علی‌‌عسگری، رئیس پیشین سازمان صداوسیما و مدیرعامل فعلی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش کاربران مواجه شد. در این ویدئو خبرنگار از علی‌عسگری درباره برنامه‌هایش می‌پرسد و او پاسخی بی‌ربط و از سر رفع تکلیف می‌دهد. برخی از منابع آگاه معتقدند این انتصاب کاملا سیاسی بوده و بدون در نظر گرفتن تخصص رئیس پیشین سازمان صداوسیما انجام شده است. البته ناگفته نماند حرف و حدیث‌ها پیرامون انتصابات پرحاشیه در دولت سیزدهم کم نبوده ولی این مورد به دلیل اهمیت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و بی‌ارتباط بودن رزومه کاری علی‌عسگری به حوزه صنعت پتروشیمی، بیش از سایر موارد حاشیه‌ساز شده است. این در حالی‌است که حتی گفته می‌شود امکان استیضاح حجت‌ا... عبدالملکی، وزیر کار فعلی به دلیل انتصابات غیرمتعارف در چارچوب این وزارتخانه محوری به مراتب بیشتر از سایر اعضای کابینه است. هرچند در وزارتخانه‌های دیگری اعم از اقتصاد، صمت، بهداشت، نفت، راه و... نیز انتصابات پر حرف و حدیث کم نبوده است.
ورود سازمان بازرسی به یک انتصاب
خبرنگار تسنیم از ورود سازمان بازرسی به انتصاب علی‌عسگری خبر داد. مهدی بختیاری در توئیتی نوشت: ‌«شنیده شده؛ سازمان بازرسی پس از اطلاع از انتصاب علی‌عسگری به مدیرعاملی هلدینگ خلیج‌فارس، به موضوع ورود کرده و در گزارش هشداری به وزیر نفت، نسبت به این اقدام چند نکته را متذکر شده: اولین مسئله، عدم رعایت ترتیبات مربوط به برگزاری مجمع عمومی است ‌دوم: چون این هلدینگ یک شرکت بورسی هست، باید قبل از انتصاب مدیرعامل، تایید صلاحیت وی از سازمان بورس اخذ می‌شد. سوم این سوال که با توجه به اینکه علی‌عسگری در استخدام دولت است، چطور می‌تواند مدیرعامل این شرکت باشد؟»
ادعای پرداخت پول به رسانه‌ها
خبرآنلاین هم نوشت: «به دنبال انتشار خبر انتصاب عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس پیشین سازمان صداوسیما به عنوان مدیرعامل هلدینگ بزرگ خلیج‌فارس که گفته می‌شود به‌رغم دارا نبودن تخصص لازم از سوی رئیسی انجام شد. یک منبع آگاه در رابطه با همین انتصاب گفت که برخی از اطرافیان آقای علی‌عسگری با پیشنهاد مبالغی قابل توجه به رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی در پی توجیه این انتصاب در مرحله اول و همچنین بزرگنمایی از مدیریت علی‌عسگری طی ماه‌های آینده هستند. این منبع آگاه همچنین اضافه کرد که نحوه این سفید سازی به اینگونه است که رسانه‌ها در ازای دریافت مبالغی وظیفه پیدا می‌کنند که در گفت‌وگو با اقتصاددان‌ها و نمایندگان مجلس ضمن تمجید از شخصیت علی‌عسگری، مدیرعاملی او بر بزرگ‌ترین پتروشیمی خلیج‌فارس را امری ضروری و در جهت عملکرد انقلابی دولت سیزدهم معرفی نمایند. بنابر گزارش دیده‌بان ایران؛ رئیس سابق صداوسیما دارای کارشناسی مهندسی برق پلی‌تکنیک تهران و کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه تهران و دکترای مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت است. علی‌عسگری پس از آغاز به‌کارش در پتروشیمی خلیج فارس منتقدان خود را به نگرانی درباره قطع دست اندازی‌هایشان به این هلدینگ بزرگ متهم کرده بود. هادی بیگی‌نژاد یکی از نمایندگان مجلس یازدهم در واکنش به این انتصاب جنجالی به رسانه‌ها گفته بود که انتخاب علی‌عسگری به عنوان مدیرعامل پتروشیمی خلیج‌فارس نه به دستور وزیر نفت بلکه با توصیه و تاکید نهادهای بالاتر صورت گرفته است.
عذرخواهی باشگاه خبرنگاران
یکی از رسانه‌های منتشر کننده خبر استعفای علی‌عسگری از مدیریت هلدینگ خلیج‌فارس باشگاه خبرنگاران جوان بود. همین موضوع ابهامات زیادی ایجاد کرد به‌ویژه آن‌که خبر استعفا تکذیب شد. دیروز باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما با عذرخواهی از انتشار خبر استعفای علی‌عسگری نوشت که استعفای علی‌عسگری را منابع رسمی دولت گزارش کردند. این رسانه نوشته است: در پی گمانه‌زنی‌های مختلف درباره نحوه انتشار خبر خلاف واقع استعفای آقای علی‌عسگری از مدیرعاملی هلدینگ خلیج‌فارس، به اطلاع مخاطبان می‌رساند این خبر را مسئول رسمی اطلاع‌رسانی یک نهاد دولتی در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار داده بود. با توجه به مطمئن بودن منبع خبر، انتشار خبر از طریق عادی تحریریه و بدون دخالت مدیر باشگاه و مدیران خارج از باشگاه در سازمان صداوسیما بوده است. باشگاه خبرنگاران از آقای علی‌عسگری و مخاطبان برای انتشار این خبر خلاف واقع عذرخواهی می‌کند. امید است این عذرخواهی موجب از بین رفتن فرصت‌طلبی اختلاف‌افکنان در سایه شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار