چرا ارابه مرگ تولید میکنید؟
ادامه از صفحه اول| را هم به لحاظ عضویت وزیر اقتصاد در شورای رقابت در قبال تولید ارابه مرگ، مسئول دانست. نقش شورای رقابت در سال 99 به گفته کارشناسان صنعت خودرو باعث افزایش شدید قیمت خودرو در ایران شد. ایران از نظر جغرافیایی کشور وسیعی است. با 217هزار کیلومتر جاده، با داشتن 44 میلیون راننده دارای گواهینامه و 33 میلیون وسیله نقلیه در هزار و 47 شهر کشور. این آمارها را رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرده است. به گفته سردار حاجیانفرد، در حال حاضر 45 هزار کیلومتر جاده اصلی در کشور داریم که 56 درصد از تصادفات در 10 استان اتفاق میافتد. در حالی که 1585 نقطه حادثه خیز در کشور داریم که عامل 56 درصدی جانباختگان تصادفات را به خود اختصاص دادهاند. به این بخش از گفتههای حاجیانفرد توجه کنید: «امروزه سهم خودروسازان در میزان کشتهشدگان جادهای کم نیست. برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید میکنند. پراید و آردی نباید در جادههای کشور تردد کنند چراکه ایمنی لازم را ندارند.» همین بخش از سخنان سردار را شاهد مثال میگیرم و انگشت اشاره را به سوی آخرین نهاد مسئول که سهمی در وقوع حوادث جادهای دارد، نشانه میروم. چرا پلیس
ما با علم به اینکه ارابه مرگ تولید میشود و اعلام میکند در تولید، استانداردهای مورد لزوم رعایت نمیشود و مستقیما از دو محصول پراید و آردی یاد میکند، این اتومبیلها در طول سالیان گذشته تولید و نمرهگذاری شدهاند. میدانیم که ایران و کره جنوبی به طور همزمان وارد دنیای تولید اتومبیل شدند. عمر هیوندای کره جنوبی همسن و سال تولید پیکان برادران خیامی در ایران است. حالا نگاه کنید به برند هیوندا که از آغازین سالهای تولید زیر همین نام اما با واریانتهای مختلف تولید شد و جادههای پنج قاره را در تصرف و بعضا درانحصار خود دارد اما پیکان، خواهرخوانده هیوندای کره جنوبی در خانواده پرجمعیت ایران خودرو متولد و با بیبرنامگی مدیران ایران خودرو، دهها خواهر و برادر ناتنی از پدر یا مادرهای مختلف به عنوان فرزند ناقصالخلقه وارد جادههای کشور کرده. فرزندان ناقصالخلقهای که اگر به اسامی رنگارنگ آنها از بدو تولد تا این زمان نگاه کنیم، نتوانستند دورتر از جادههای ایران جای پایی پیدا کنند و در جادههای کشور هم به ارابه مرگ شهرت یافتند.
ارسال نظر