| کد مطلب: ۱۰۳۰۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

پوتین و رئیسی
در مسکو دیدار می‌کنند
یک رسانه روسی بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که دیدار روسای جمهور روسیه و ایران، هفته بعد در مسکو انجام خواهد شد. شبکه تلویزیونی روسیا- ۱ روسیه درباره دیدار روسای جمهور روسیه و ایران گزارش داد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هفته بعد برای مذاکره در مسکو، میزبان سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران است. این شبکه روسی زمان دقیق دیدار میان دو رئیس‌جمهور و موضوعاتی را که مورد بحث قرار خواهند داد، اعلام نکرد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز جمعه درخصوص سفر آتی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به مسکو گفت: این سفر کوتاه اما مهم است. زمان آن رسیده است که تعاملات که عموما نزدیک و منظم است و قربانی ویروس کرونا شده است در بالاترین سطح ازسرگرفته شوند. وی افزود: اهمیت این بازدید در وهله اول لزوم برآورد دستورکار کلی با توجه به تغییرات انجام گرفته در ریاست‌جمهوری ایران است.
پیگیری قضائی بازنشدن
ایربگ خودروها
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم پیگیری قضائی باز نشدن ایربگ خودروهای تصادف تلخ بهبهان را ممکن دانست و گفت: با جلب نظر کارشناسی این حق برای خریداران محفوظ است که از خودروسازان شکایت حقوقی کنند. فرهاد طهماسبی در مورد تصادف زنجیره‌ای بهبهان و باز نشدن ایربگ خودروهای ایرانی اظهار کرد: کیفیت و ایمنی خودرو از تعهدات خودروسازان است. امروز آنها به تکنولوژی دسترسی دارند و برای فراهم کردن بی‌نقص امکانات مکلف هستند. نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس یازدهم گفت: ایربگ یکی از امکانات خودروهای ایرانی عرضه شده به بازار است. اگر نظر کارشناسی بر این باشد که نقص فنی خودروها باعث تصادف شده است یا حتی میزان خسارات وارد شده به مردم را تشدید کرده است، خودروسازان مسئولند تا پاسخگوی خسارات مادی و معنوی باشند.
صادرات عسل و میگو به چین
معاون اقتصادی وزیر خارجه با اشاره به اجرایی شدن قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین گفت: با هماهنگی و همت وزارت کشاورزی می‌توانیم به خصوص در آبزیان به صادرات قابل توجهی برسیم و طرف چینی اعلام کرده به زودی مجوز صادرات عسل و میگو صادر می‌شود. مهدی صفری با اشاره به برگزاری جلسه دیروز ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع مناطق آزاد گفت: امروز به بررسی سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و بررسی مشکلات و اینکه چگونه می‌توان به رفع چالش‌ها کمک کرد نشستی را با آقای سعید محمد رئیس مناطق آزاد کشور برگزار کردیم. صفری افزود: مناطق آزاد می‌تواند برای ما یک منبع ارزی بالایی برای صادرات و تولید و صدور خدمات مهندسی به شمار رود و آقای محمد رئیس مناطق آزاد کشور گزارشی را از سرمایه‌گذاری و موانع و چالش‌ها و همچنین امتیازاتی که این مناطق دارد را ارائه دادند و ارگان‌های مختلف نیز نقطه نظرات خود را اعلام کردند.
حذف ارز ترجیحی
بدون آلترناتیو تبعات دارد
رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ بودجه عجیب و غریبی است، گفت: البته همه ما درک می‌کنیم که بودجه در ۱۴۰۱ باید قدری انقباضی باشد، اما در برخی حوزه‌ها مثل حوزه آسیب‌ها جفا می‌شود. احمد نادری افزود: بودجه ۱۴۰۱ بودجه عجیب و غریبی است. البته همه ما درک می‌کنیم که بودجه در ۱۴۰۱ باید قدری انقباضی باشد، مسائل زیاد و پول کم است و همه این‌ها را می‌فهمیم. اما در برخی حوزه‌ها مثل حوزه آسیب‌ها جفا می‌شود. وی اظهارکرد: دولت رویکرد خاصی دارد. برای اولین بار است که دولت رسما به زیرمجموعه‌هایش نامه زده که حق ندارید با مجلس مذاکره کنید که بودجه دستگاه‌تان را افزایش دهند. این چیزی است که تاکنون به این معنا در این چند دهه وجود نداشته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار