| کد مطلب: ۱۰۳۰۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

حمل 149 کیلو موادمخدر با سمند
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان از كشف 91 کیلو و 500 گرم شیشه و 58 کیلو تریاک از یکدستگاه سمند در ایستگاه بازرسی مرصاد خبر داد. سرهنگ علیرضا سوری اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر مستقر در ایستگاه بازرسی مرصاد هنگام کنترل خودروهای عبوری محور بم- کرمان به یکدستگاه سمند که به‌صورت خلاف جهت در حرکت بود و قصد دورزدن ایست و بازرسی را داشت، مشکوک و به آن دستور ایست دادند. وی با اشاره به اینکه متهمان به محض رویت ماموران اقدام به فرار کردند، افزود: با سرعت عمل و هوشیاری پلیس خودرو متوقف و در بازرسی از آن 91 کیلو و500 گرم شیشه و 58 کیلو تریاک کشف شد ولی متهمان با استفاده از پوشش گیاهی منطقه متواری شدند. رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان بیان داشت: تلاش برای دستگیری متهمان متواری در منطقه ادامه دارد.
اعتراف به 50 فقره سرقت كابل
فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگيري 2 سارق کابل و سیم برق و اعتراف آنها به 50 فقره سرقت در شهرستان آزادشهر خبر داد. سردار سعيد دادگر اظهارداشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کابل برق در سطح شهر آزادشهر، رسیدگی به موضوع و دستگيري عاملان سرقت به‌صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت. وي افزود: ماموران انتظامي پس از انجام تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 سارق سابقه‌دار شدند و با هماهنگی مرجع قضائی در اقدامي به موقع و غافلگیرانه متهمان را دستگير کردند. فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به توقيف يكدستگاه خودرو پرايد و يكدستگاه موتورسیكلت و همچنين كشف مقاديري كابل برق سرقتي و آلات و ادوات سرقت، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به 50 فقره سرقت کابل و سیم برق در شهرستان آزادشهر اعتراف کردند. سردار دادگر گفت: متهمان پس از تشكيل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
باند جرائم سازمان‌یافته متلاشی شد
فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند جرائم سازمان‌یافته اقتصادی در استان خبر داد که با جعل اسناد و وعده تسهیلات کلان ۵۰ هزار میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری می‌کردند. سردار مرتضی میرزایی گفت: در راستای مقابله با اخلالگران نظام اقتصادی و درپی کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه و سازمان‌یافته یک شرکت جعلی اقتصادی، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات ماموران مشخص شد، اعضای این باند کلاهبرداری در پوشش یک شرکت فنی و مهندسی با تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن با اسناد جعلی، اقدام به فروش آن و کلاهبرداری می‌کنند. فرمانده انتظامی مازندران گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد این افراد با اخلال در حوزه مالی و اقتصادی از طریق فریب افکارعمومی و ایجاد سازوکار پرداخت تسهیلات کلان و معرفی شرکت به‌عنوان سرمایه‌گذار اقدام به اخذ رشوه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند. وی افزود: اعضای این باند سازمان‌یافته در بخشی دیگر از اقدامات مجرمانه خود با جست‌وجو در سایت‌های فروش املاک و کالا در سایت‌های شیپور و دیوار، املاکی را که نیاز به فروش فوری داشتند، شناسایی و با استفاده از حوالجات جعلی و با مبالغی بالاتر از قیمت واقعی، املاک را از چنگ مالباختگان خارج می‌کردند. سردار میرزایی بیان داشت: این باند سازمان‌یافته سعی در جلب مشارکت مردمی در چهار حوزه تصرف اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن، اخلال در حوزه مالی و اقتصادی از طریق فریب افکارعمومی، واگذاری املاک ملی تصرفی با ارز یا پولشویی و سرمایه‌گذاری در فضای بین‌الملل برای فرار از کشور و استفاده از حوالجات جعلی در قالب پرداخت نقدی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند. وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیس امنیت اقتصادی از شناسایی تمامی اعضای این باند با ۳۵ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و اظهارداشت: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند. فرمانده انتظامی مازندران گفت: این باند سازمان‌یافته منهدم و ۱۱ متهم این پرونده به مرجع قضائی، معرفی شدند.
کشف قطعات خارجي اوراقي قاچاق
فرمانده انتظامی استان لرستان از توقيف 20 هزار قطعه لوازم و قطعات خارجي اوراقي قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال در شهرستان ملایر، خبر داد. سردار سلمان امیری، گفت: ماموران پليس امنيت اقتصادي شهرستان ملایر به 2 دستگاه کاميون بنز مشکوک شده و آنها را برای بررسی متوقف کردند. وی افزود: در ادامه مشخص شد، بارنامه هر 2 کاميون فاقد اصالت بوده و اين خودروها حامل مقادير قابل‌ملاحظه‌اي قطعات اوراقي و قاچاق خودروهاي خارجي از نوع زانتيا، پژو و رنو هستند. فرمانده انتظامی استان بیان کرد: ارزش ريالي اموال خارجي و قاچاق توسط کارشناسان 40 ميليارد ريال برآورد شده است و 2 متهم با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفی شدند.
کلاهبردار 30 میلیاردي دستگیر شد
فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری متهمی خبر داد که با تبلیغات دروغین در فضای‌مجازی بیش از 30 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری كرده بود. سردار سعید دادگر اظهارداشت: در پی وصول مرجوعه قضائی و ادعای یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی 5میلیاردی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی افزود: شاکی پرونده عنوان کرد: «فردی خود را نماینده پخـش عمده تهـيه و تـوزيع چوب خارجی معـرفـي کرده و در آگهی‌های تبلیغاتی خود نیز قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار پیشنهاد می‌داد که پس از دریافت 5میلیارد ریال بیعانه و پيـش‌پـرداخـت، پاسخگوی تماس تلفنی هم نیست.» فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: پس از انجام تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی، نهایتا متهم شناسایی و دستگیر شد. وی تصریح کرد: متهم 30 ساله این پرونده، سوابق کلاهبـرداري مشابه ديگري نيز داشـته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار