| کد مطلب: ۱۰۳۰۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

منطقه نا ایمن نداریم!
ایلنا: رئیس پلیس تهران، اظهارات یک عضو شورای شهر تهران مبنی بر شناسایی ۲۶ هزار نقطه ناایمن در پایتخت را تکذیب کرد و گفت: ما هیچ نقطه ناامنی در تهران نداریم، نمی‌دانم ایشان این اعداد را از کجا آورده‌اند. حسین رحیمی افزود: ما این موضوع را تایید نمی‌کنیم و این موضوع کاملا کذب است. چنین چیزی وجود ندارد. وقوع جرائم در یک جامعه ۱۳ تا ۱۴ میلیونی طبیعی است و مختص کشور ما هم فقط نیست و در همه دنیا به این صورت است، اما اینگونه که ایشان گفته‌اند و باعث تشویش اذهان شدند و ناامنی ایجاد کرده‌اند، کاملا کذب است و تایید نمی‌شود.
مصرف آنتی بیوتیک‌ها ساماندهی شود
آرمان ملی: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیروزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مقاومت میکروبی، ابرچالش نظام‌های سلامت دنیاست. دکتر محمدمهدی گویا با بیان اینکه باید دانش ما در زمینه مقاومت میکروبی افزایش یابد، بازتعریف نظام مراقبت میکروبی را مورد تاکید قرار داده و یادآور شد: مصرف آنتی بیوتیک‌ها باید ساماندهی شود. وقتی پروتکلی برای درمان یک بیماری تدوین و ابلاغ می‌شود تمام مراکز بهداشتی و درمانی باید مطابق با آن عمل کنند. در جریان کووید ۱۹ شاهد بودیم برخی‌ها اسم داروهایی را بردند که نه تنها در درمان این بیماری موثر نبود بلکه پروتکل‌ها را زیر سئوال می‌برد.
انتقال پلنگ از ایلام به تهران
آرمان ملی: مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: پلنگ آسیب دیده در منطقه بانروشان شهرستان مهران توسط کارشناسان اداره حیات وحش استان زنده گیری و برای درمان به تهران منتقل شد. غلامرضا ابدالی اظهار کرد: یکی از شهروندان از طریق تماس تلفنی اطلاع می‌دهد که یک قلاده پلنگ در حوالی روستای بانروشان دچار آسیب دیدگی شده است. با استفاده از اسلحه بیهوشی این پلنگ را زنده‌گیری و با رعایت تمامی جوانب ایمنی، به بیمارستان دامپزشکی شهر ایلام انتقال داده شد. ظاهرا قسمت چپ بدن این گونه آسیب دیده و حیوان به صورت خوابیده به پهلو است ولی پلنگ کاملا به هوش و دارای علائم حیاتی است.
دولت اتوبوس برقی وارد کند
میزان: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تقاضایی که ما از دولت داریم این است که آن خودرو‌هایی که قرار شده برای به کارگیری در خطوط حمل و نقل تهران از خارج وارد بشود یا در داخل ساخته شود خودرو‌های برقی باشد. سیدمحمد آقامیری افزود: در زمینه توسعه و ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی شهری که دولت هم باید کمک‌های تسهیلاتی را ارائه بکند این الزام هم برای دولت وجود دارد که اتوبوس‌های برقی را به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه بکند. چون مقرر شده تا سه هزار و ششصد دستگاه اتوبوس از طرف دولت برای به کارگیری در حمل و نقل کل کشور تامین بشود.
افزایش حقوق سربازان
آرمان ملی: معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح گفت: با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت دولت در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش حقوق کارکنان وظیفه خواهیم بود. سردار سرتیپ پاسدارعلی عبداللهی با اعلان خبر خوش برای کارکنان وظیفه و تکریم آنها به ویژه در حوزه معیشت، اظهار کرد: میانگین حقوق سربازان را مبلغ ۹۰۰ هزار تومان عنوان و تصریح کرد: حقوق‌هایی که الان سربازان دریافت می‌کنند، بستگی به میزان تحصیلات، شرایط تاهل و مناطق خدمتی آنها دارد.
نگرانی از تکرار فاجعه میانکاله
آرمان ملی: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش نگرانی ها از تکرار فاجعه مرگ دسته جمعی پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله در ماه‌های آتی زمستان 1400 خبر داد و گفت: ارزیابی دلایل و عوامل مربوط به علت مرگ پرندگان مهاجر میانکاله به‌خصوص عدم وجود شرایط تهویه مناسب آب در تالاب میانکاله باعث شده است که زمستان امسال نگرانی بیشتری از تکرار حادثه تلخ مرگ پرندگان میانکاله در ماه های آتی داشته باشیم. شهاب الدین منتظمی افزود: تنها راهکار جلوگیری از این فاجعه نیز مدیریت ورودی آب تالاب میانکاله است و ما باید تمام اقدامات لازم برای از بین بردن شرایط بی هوازی موجود در تالاب میانکاله را انجام دهیم.
امتحانات حضوری است
ایسنا: استاندار تهران گفت: تاکید شد امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها حتما حضوری برگزار شود. محسن منصوری گفت: گزارشی از آموزش و پرورش ارائه شد مبنی بر اینکه در زمینه ارتقای سطح سواد دانش آموزان باید تصمیمات جدی گرفت، چراکه تعطیلی مدارس منجر به افت تحصیلی شده و تاکید مصوبه ستاد ملی کرونا هم بازگشایی حداکثری مدارس است. در تهران به سبب ملاحظات و شرایط ۹۰ درصد مدارس شرایط بازگشایی داشتند، منتها متوسط بین دو روز دانش آموزان در مدارس حضور پیدا می‌کردند که مصوب شد با رعایت حفظ سلامت و پروتکل های بهداشتی بازگشایی حداکثری مدارس را در استان تهران داشته باشیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار