| کد مطلب: ۱۰۳۰۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد

‎هشـدار، سیل ایران را فرا می‌گیرد

‎آرمان ملی: با توجه به بارش‌های روزهای اخیر در مناطق مرکزی و غربی کشور، چهار استان کشور در شرایط سیل قرار گرفته‌اند و در پی آن چهار نفر مفقود، دو نفر کشته شده و به بیش از 4 هزار نفر امدادرسانی شده‌اند. در ۵۱ شهرستان، چهار شهر، دو روستا و ۴۷ جاده در ۱۴ استان تحت تاثیر بارش‌های شدید برف و باران، برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی قرار دارند. بنا به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در دو روز ۱۶۶ نفر از مرگ نجات داده شده‌اند، ۱۲۴ نفر از حادثه دیدگان به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۰۴ نفر نیز خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کردند. بنا به گفته ولی‌پور، سه نفر در ارتفاعات منطقه مرزی بینار در استان آذربایجان غربی در پی ریزش بهمن مفقود شده‌اند که تلاش‌ها برای یافتن این افراد درحال انجام است. معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از مفقودی یک نفر در آزاد راه پل زال - خرم‌آباد خبرداد، گفت: اطلاعاتی از این شخص دردسترس نیست. بنا به گفته محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در آذربایجان غربی در منطقه دره دینار ارومیه (حدفاصل مرز بین ایران، عراق و ترکیه) سه نفر به دلیل برف و کولاک مفقود شدند که با دستگاه امنیتی و مرزبانی رایزنی شده است که در صورت صدور مجوز عملیات جست‌وجو این افراد آغاز شود.
‎قطع راه ارتباطی روستاهای الیگودرز
‎تداوم بارش‌های باران و برف در چند روز اخیر سبب مسدود شدن راه‌های اصلی و جاده‌های روستایی است. با فعال شدن موج جدید بارشی بر آسمان استان لرستان همان‌گونه که سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی را در استان اعلام کرده بود، از روز جمعه با آب‌گرفتگی معابر، ایجاد روان‌آب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها به‌ویژه رودخانه‌های فصلی، کاهش دید و اختلال در تردد که از مهمترین مخاطرات ایجادشده توسط این سامانه در استان لرستان بوده، مواجه شده‌ایم. کولاک برف در گردنه‌های مناطق جنوب شرقی، راه دسترسی بسیاری از روستاهای الیگودرز را قطع کرده است. مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز با بیان اینکه به‌دلیل بارش‌های رگباری و نقطه‌ای بخشی از آزادراه خرم‌آباد به پل زال تخریب شد گفت: بخشی از آزادراه خرم‌آباد به‌سمت اندیمشک دچار آب‌شستگی شد که دسترسی به‌سمت اندیمشک به‌طور کامل قطع شده است.بنا به گفته پازوکی: «برف و کولاک راه ارتباطی 200 روستا در شهرستان الیگودرز و 30 روستا در شهرستان ازنا را قطع کرده است و به‌سبب بارش برف در سطح این شهرستان‌ها مدارس این دو شهرستان تعطیل شد و کارمندان ادارات هم با یک ساعت تأخیر در محل کار حاضر شدند.» آزادراه خرم‌آباد ـ پل زال مسدود شده است.
‎هشدار تشدید بارش در ۲۰ استان
‎در این شرایط سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارندگی در نقاط مختلف کشور طی هفته جاری نسبت به تشدید بارش در ۲۰ استان و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد. بنا به گزارش ایسنا، این سازمان با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داده و آورده است: حاکمیت این شرایط جوی دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) در استان‌های گیلان، غرب مازندران، آذربایجان غربی، اردبیل، لرستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، شمال خوزستان، هرمزگان و جنوب کرمان و سه‌شنبه (۲۸ دی‌ماه) در استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، جنوب شرق لرستان، نیمه شرقی خوزستان و چهارمحال و بختیاری انتظار می‌رود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار