| کد مطلب: ۱۰۲۹۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

موافقت آمریکا با فروش تجهیزات به فرانسه
وزارت امورخارجه آمریکا با توافق ۸۸ میلیون دلاری برای فروش تجهیزات اطلاعاتی مرتبط با پهپادهای ام-کیو۹ به فرانسه موافقت کرد. شرکت انگلیسی بی‌ای‌ایمهم‌ترین پیمانکار تولید این قطعات است. همچنین براساس گزارشی از آژانس همکاری‌های امنیت دفاعی آمریکا، این قرارداد شامل خرید نوعی حسگرهای ارتباطی پهپادهای‌ ام.کیو۹ و تجهیزات مرتبط به ارزش حدودا ۸۸ میلیون دلار است. دولت فرانسه درخواست خرید ۸ سری از این نوع تجهیزات را کرده است. غیراز این توافق بین دو دولت شامل تجهیزات یدکی و تعمیر قطعات، لوازم مصرفی، خدمات پشتیبانی و نرم‌افزاری، اسناد فنی نیز هست. فروش این تجهیزات در راستای اهداف سیاست خارجی امنیت ملی آمریکا با کمک به ارتقای امنیت متحدانش در ناتو انجام می‌شود. تامین این تجهیزات به فرانسه کمک می‌کند تا تهدیدهای فعلی و آتی را با اطمینان‌بخشی از افزایش آمادگی عملیاتی نیروی هوایی فرانسه رفع کند.
مذاکرات صدری‌ها
و چارچوب هماهنگی شیعیان
منابع رسمی عراقی از مذاکرات قریب‌الوقوع میان جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان خبر دادند. روزنامه الصباح عراق در گزارشی نوشت: طرف‌های سیاسی جمعه اعلام کردند که مذاکرات میان جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان به‌زودی ازسرگرفته می‌شود. این درحالی است که ائتلاف دولت قانون با تشکیل دولت توسط یک‌طرف و به حاشیه راندن دیگری مخالف است. این روزنامه نوشت: در نشست اخیر چارچوب هماهنگی شیعیان درباره راه‌های خروج از بن‌بست سیاسی و تلاش برای دورکردن کشور از هرگونه بحرانی که تاثیر منفی بر اوضاع امنیتی می‌گذارد، صحبت شد.
هشدار روسیه به ناتو و آمریکا
لاوروف هشدار داد در حالی‌که روسیه همچنان به تقاضاهایش از آمریکا و ناتو ادامه می‌دهد اما صبرش هم در حال لبریزشدن است. سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه در یک نشست خبری افزود: صبر ما رو به اتمام است. غرب به‌واسطه غرور و گستاخی هدایت می‌شود و با تشدید تنش‌ها اقدام به نقض الزامات و تعهداتش می‌کند. آمریکا و متحدانش در روزهای آینده به درخواست‌های روسیه به‌صورت مکتوب واکنش نشان می‌دهند. آنها باید بفهمند که کلید همه‌چیز همان تضمین‌هایی است که ناتو نباید به سمت شرق پیشروی کند. وزیرخارجه روسیه همچنین ادامه داد: در مجموع ما مطمئنیم که اگر یک حسن‌نیت و تمایل برای سازش وجود داشته باشد همیشه احتمال یافتن یک راه‌حل قابل قبول دو جانبه وجود دارد. در آغاز سال گذشته میلادی، مسکو و واشنگتن برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به نیواستارت برای پنج سال بدون هیچ پیش شرطی توافق کردند. وی ادامه داد: ما از این اقدام دولت جوبایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا استقبال کردیم. ولادیمیرپوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و بایدن بر ضرورت گفت‌وگو در تمامی حوزه‌های مرتبط به ثبات استراتژیک در دیدار ژوئن ۲۰۲۱ خود در ژنو تاکید کردند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار