| کد مطلب: ۱۰۲۹۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

انتخاب چهارمین
دبیرکل کنفرانس انتفاضه
طی حکمی از سوی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید مجتبی ابطحی به عنوان چهارمین دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین به جای امیرعبداللهیان انتخاب شد. حکم دبیرکلی ابطحی صبح دیروز با حضور نمایندگانی از مجلس، وزارت امورخارجه، برخی نهادها و سازمان‌های مردم نهاد توسط جواد شوشتری رئیس دفتر قالیباف به وی اعطا شد. در این نشست ابتدا شوشتری رئیس دفتر رئیس مجلس با بیان اینکه دکتر قالیباف به دلیل کسالت موفق به حضور در این جلسه نشد، از زحمات امیرعبداللهیان و همکارانشان در دوره مدیریت قبلی این کنفرانس قدردانی کرد و برای ابطحی و همکارانشان در مدیریت جدید این کنفرانس آرزوی موفقیت کرد.
دستاورد مهم سفر به چین
سفیر ایران در چین اجرای برنامه ۲۵ ساله با چین را از دستاوردهای مهم سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پکن عنوان کرد. محمد کشاورز‌زاده، سفیر کشورمان در پکن‌ در توئیتی نوشت: «‏دکتر امیر عبداللهیان دیروز صبح ‎چین را به مقصد ‎ایران ترک کرد اجرایی کردن برنامه ۲۵ ساله از دستاوردهای مهم این سفر بود. هیات ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی اقتصادی، نفتی، بانکی مذاکرات بسیار خوبی داشتند روابط دو کشور اکنون: از پی افکندم کاخی بلند که از باد و باران نیابد گزند» وزیر امور خارجه کشورمان سفری دو روزه به چین داشت که در راستای این سفر اجرای سند ۲۵ ساله ایران و چین آغاز شد.
پیشرفت در مذاکرات کند است
«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با اذعان به حصول پیشرفت در مذاکرات وین، بار دیگر مدعی شد که در قاطعیت ایران برای دستیابی به توافق، تردید وجود دارد. وی با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که این رایزنی‌ها در حال پیشرفت است ولی این پیشرفت به حدی کند است که ممکن است مذاکرات به نتیجه نرسد. لودریان با تکرار برخی ادعاها در خصوص مواضع ایران، گفت که اگر طرف ایرانی واقعا خواهان رسیدن به توافق است، اطمینان دارم که آمریکا انعطاف نشان خواهد داد و اگر این مساله محقق نشود، با یک بحران جدی در زمینه توسعه فناوری‌های هسته‌ای روبه‌رو خواهیم شد.
جزئیات طرح حل بحران یمن
شبکه المیادین جزئیاتی درخصوص ابتکارعمل ایران برای حل بحران یمن منتشر کرد. شبکه لبنانی المیادین به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که ابتکار عمل ایران برای حل بحران یمن که چند سال پیش مطرح شد و جامعه بین‌المللی و کشورهای عضو ائتلاف عربی به آن توجهی نکردند شامل آتش بس، برداشت کامل تحریم و بازگشایی گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی است. این منابع گفته‌اند: در طرح ایران آمده است که در ابتدا باید بعد از توقف جنگ و برداشت تحریم‌ها، طرف‌های درگیر وارد مذاکرات سیاسی و توافق برای رسیدن به مرحله انتقالی شوند. منابع المیادین تاکید کردند: بعد از آن نیز یک دولت فراگیر و توافقی تشکیل شود تا وضعیت موجود را اداره کند و از این دولت باید حمایت اقتصادی شود. این منابع خاطرنشان کردند: ابتکار عمل ایران نیازمند توافق کشورهای ائتلاف عربی، عربستان، امارات، آمریکا، انگلیس و خود تهران به عنوان صاحب طرح است، روسیه نیز باید در کنار سازمان ملل از این طرح حمایت کند و نقش هماهنگ کننده و میانجیگر را ایفا کند.
تاکید بر تسریع در امدادرسانی به سیل‌زدگان
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پی جاری شدن سیل در بخش‌هایی از استان ایلام در تماس با استاندار وضعیت منطقه آسیب دیده از سیل را جویا و از میزان زیان‌های وارده مطلع شد. غلامحسین اسماعیلی در تماس تلفنی با حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام تاکید کرد همه دستگاه‌های امدادرسان با سرعت عمل و جدیت هرچه بیشتر به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند و اقلام ضروری سیل‌زدگان تامین شود. براساس اولین گزارش‌های رسمی در منطقه مورموری آبدانان استان ایلام در مدت ۶ ساعت بیش از ۹۵ میلی مترباران باریده و سبب جاری شدن سیل و خسارت به زمین‌های کشاورزی و برخی واحدهای مسکونی شده است. دستگاه‌های امدادرسان بلافاصله وارد عمل شده‌اند و درحال حاضر اقدامات اولیه برای کمک به آسیب‌دیدگان در حال انجام است.
بیانیه وزارت خارجه چین
وزارت خارجه چین بیانیه‌ای در مورد دیدار وزرای خارجه ایران و چین منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که در نشستی بین وانگ یی، وزیر امور خارجه و همتای ایرانی خود، وی بر مخالفت خود با تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران تاکید و در عین حال از تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بین قدرت‌های بزرگ و ایران حمایت کرده است. خلاصه‌ای از دیدار روز جمعه وانگ یی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در سایت وزارت خارجه چین منتشر شد. وانگ یی گفت که ایالات متحده مسئولیت اصلی مشکلات جاری با ایران را بر عهده دارد، زیرا به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بین قدرت‌های بزرگ و ایران خارج شده است. وی در ادامه گفت : چین قاطعانه از، از سرگیری مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای حمایت خواهد کرد. وی در ادامه گفت: چین قاطعانه با تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه علیه ایران، بازی سیاسی با توسل به حقوق بشر و مداخله در امور داخلی ایران و سایر کشورهای منطقه مخالف است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار