| کد مطلب: ۱۰۲۹۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

افزایش سن فرزندآوری
آرمان ملی: بیشترین فراوانی ولادت‌ها در سال ۱۳۹۹ متعلق به مادران ۳۰ ساله و بیش‌ترین فراوانی ولادت‌ها مربوط به پدران ۳۴ ساله بوده است. در سال گذشته یک میلیون و ۱۱۴ هزارو ۱۲۸ ولادت در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت شد که یک میلیون و ۸۶ هزارو ۵۶۶ مورد آن در همان سال رخ داد یعنی سال ۱۳۹۹ به ثبت رسیده است. میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده سال گذشته نیز ۲۹ سال و ۲ماه و میانگین سن پدران در ولادت‌های ثبت شده ۳۳ سال و ۷ماه بوده است همچنین سهم پدران و مادران جوان یعنی ۱۸ تا ۳۵ ساله از کل ولادت‌های جاری ثبت شده بدون توجه به مرتبه تولد فرزند به ترتیب ۶۵. ۳ و ۸۱. ۸ درصد بوده است.
قاچاق شاهین‌سانان به کشورهای عربی
ایلنا: مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیش‌ترین گونه‌های پرندگان در معرض قاچاق، شاهین سانان از جمله بحری و بالابان‌ها هستند که اغلب به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌شوند. شهاب الدین منتظمی افزود: درحال حاضر عمده‌ترین حیوانات در معرض تهدید قاچاق، پرندگان شکاری هستند. بیشترین گونه‌های پرندگان در معرض قاچاق، شاهین سانان از جمله بحری و بالابان‌ها هستند که اغلب به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌شوند.
کاهش دمای کشور
آرمان ملی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور از کاهش دما از ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خبر داد. صادق ضیائیان افزود: امروز شنبه ۲۵ دی ماه در اغلب مناطق کشور بارش پیش بینی می‌شود، شدت بارش در این روز در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب کرمان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی مناطق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.
درخواست از رئیس‌جمهور
آرمان ملی: جمعی از فعالان و کارشناسان در استان هرمزگان از رئیس‌جمهور خواستند نسبت به ثبت جهانی جزیره هرمز اقدام شود تا از تخریب این سرمایه ملی جلوگیری و مقدمات تبدیل آن به دومین اکو موزه فراهم شود. در نامه آنها خطاب به سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نوشتند: سالیان سال است که این پیشینه سرافراز تاریخی و طبیعی گاهی خود را در قالب سنگ نوشته‌های بادافشان رودان، سنگ نگارهای باستانی دهتل بستک، قلعه‌های هزاره میناب و فین و مغویه، صنعت لنج سازی قشم، بافت معماری بندر کنگ و گاهی در قالب مناظر بی‌نظیر طبیعی چون جنگل حرا (هرا) و غارهای نمکدان قشم موجب افتخار و عشق به مام میهن شده است.
۵ هزار تبلیغ غیرمجاز سلامت
میزان: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، خواستار ساماندهی تبلیغات سلامت محور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شد. محمد رئیس زاده، افزود: بالغ بر ۵ هزار تبلیغ غیرمجاز سلامت در فضای اینستاگرام وجود دارد که رفع آن ریشه در حل کاستی‌های قانونی دارد، زیرا زیرساخت‌های سازمان نظام پزشکی برای ورود به این حوزه کافی نبوده، اما دلیل بر ساکت ماندن هم نیست و به انجمن‌ها این تفویض اختیار داده شده است که اگر تعداد انگشت شماری از همکاران اقدام به تبلیغات غیرمجاز می‌کنند؛ انجمن مربوطه می‌تواند تذکرات لازم را به فرد خاطی بدهد و انجمن‌ها نیز در این زمینه باید فعال‌تر و جدی‌تر عمل نمایند.
۵۰ جاده روستایی زیر برف
آرمان ملی: مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوی گفت: به دلیل بارش برف و کولاک در حال حاضر محور خوی - چالدران مسدود است. اصغر کاظمی با اشاره به بارش سنگین برف در خوی اظهار کرد: بر اثر بارش سنگین برف راه ۲۶ روستا در بخش صفائیه و منطقه آلند، ۱۳ روستا در بخش قطور و ۱۳ روستا در بخش مرکزی خود مسدود شده است. به دنبال بارش سنگین برف و کولاک محور خوی به چالدران تا اطلاع ثانوی مسدود و تردد در سایر محورهای اصلی خوی امکانپذیر نیست.
آب شرب مردم شیرین نشد
رکنا: یک از نمایندگان زابل در مجلس گفت: به خاطر بی‌برنامگی دولتمردان وقت، آب مردم شیرین نشد، پروژه‌ای که به نام مردم سیستان بود اما به کام دیگران شد. محمد سرگزی، افزود: مقام معظم رهبری 850 میلیون دلار برای بهبود وضعیت معیشت مردم به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داد. مسئولان و دولتمردان باید بهترین تدبیر را انجام می‌دادند تا وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد. متاسفانه این پول نقد تزریق شد و به جای اینکه با مدیریت صحیح مصرف شود در یک پروژه که مطالعاتی روی آن صورت نگرفته بود هزینه شد. با این استدلال که هر چه سریعتر باید این پول هزینه و مصرف شود تا برگشت نخورد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار