| کد مطلب: ۱۰۲۹۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

تهدید مسکو علیه آمریکا
معاون وزیرخارجه روسیه همزمان با رویارویی کشورش با غرب بر سر اوکراین هشدار داد که احتمال اعزام نظامیان روس به کوبا و ونزوئلا در صورت افزایش تنش با آمریکا منتفی نیست. ریابکوف تاکید کرد که اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به کوبا و ونزوئلا را تایید نمی‌کند؛ اما آن را منتفی نیز نمی‌داند. گفت‌وگوهای امنیتی ژنو بین روسیه و آمریکا و مذاکرات مسکو با ناتو در بروکسل نتیجه‌ای در راستای کاهش تنش بر سر اوکراین در بر نداشت. این در حالی است که نظامیان روسیه در مرز با اوکراین صف‌آرایی کرده‌اند و آمریکا مسکو را به تدارک حمله به اوکراین متهم کرده است. روسیه با رد این اتهام خواستار ارائه تضمین‌های امنیتی از سوی آمریکا و ناتو از جمله عدم پذیرش عضو جدید در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شده است. در مقابل آمریکا قاطعانه با این درخواست مخالفت کرده است. سرگئی ریابکوف تاکید کرد که واکنش‌های کشورش به اقدامات ایالات متحده بستگی دارد. وی افزود که ولادیمیر پوتین، هشدار داده است که مسکو در صورت افزایش فشارهای آمریکا و اقدام تحریک‌آمیز از سوی واشنگتن اتخاذ تدابیر نظامی و فنی را منتفی نمی‌داند. سرگئی ریابکوف همچنین گفت که مخالفت آمریکا و متحدانش با درخواست روسیه برای ارائه تضمین‌های امنیتی تردیدهایی را درباره ادامه گفت‌وگوها پدید آورده است.
سالیوان: مقامات روس در گفت‌گوها بودند
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که نمایندگان روسیه در مذاکرات اخیر بین مسکو، ایالات‌متحده و ناتو در طول این گفت‌وگوها حرفه‌ای و منظم بودند. جیک‌.سالیوان افزود: مذاکره‌کنندگان روس در گفت‌وگوهای سه‌جانبه حرفه‌ای و منظم بودند. ما به‌وضوح در مورد مسائلی اختلاف نظر داشتیم و زمینه‌هایی هم وجود داشت که طرفین گفت‌وگوها می‌دیدند که امکان پیشرفت وجود دارد. سالیوان همچنین ادامه داد: آمریکا و شرکای اروپایی‌اش در این باره توافق دارند که یک رویکرد دیپلماتیک در قبال روسیه و بر اساس اوضاع اوکراین امکان‌پذیر است.
تعلیق فعالیت هیات‌رئیسه پارلمان عراق
رهبر جریان صدر عراق در سخنانی نسبت به تعلیق موقت فعالیت هیات‌رئیسه منتخب پارلمان تا زمان رسیدگی به شکایت ارائه شده درباره عدم مشروعیت جلسه نخست پارلمان واکنش نشان داد. مقتدی صدر در توئیتر نوشت: اگر تصمیم دادگاه عالی فدرال بدون اعمال فشار از سوی طرف‌های مختلف بوده باشد، این نخستین گام‌ برای تشکیل اپوزیسیون در پارلمان و عدم توسل به خشونت در مقابل تشکیل دولت اکثریت ملی است. وی ابراز امیدواری کرد که این اپوزیسیون برای خدمت به منافع عمومی فعالیت کند و زمانبندی مندرج در قانون اساسی و همچنین نیاز ملت عراق و تمایل آنها به تسریع در روند تشکیل دولت را مدنظر قرار دهد تا این دولت به وظایف امنیتی، اقتصادی، خدمت‌رسانی و مجازات فاسدان عمل کند نه اینکه مانع از تشکیل دولت در راستای به‌دست‌آوردن غنیمت‌های سیاسی شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار