| کد مطلب: ۱۰۲۹۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد

سیر نـــــزولی تـــورم آغاز شده است

آرمان ملی: رئیس‌جمهور در چهاردهمین سفر استانی خود به استان هرمزگان سفر کرد و با سیل‌زدگان، اقشار مختلف مردم، مردم جزیره هرمز دیدار و از مجتمع بندری شهید رجایی و توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه دیدن کرد. رئیس‌جمهور مساله تورم را نگرانی مردم و علما دانست و با بیان اینکه این مساله در اولویت دولت قرار گرفته است، گفت: تورمی که تجربه می‌کنیم در هفتاد سال گذشته بی‌سابقه بوده، اما بحمدا... سیر نزولی تورم آغاز شده است و اگر همه کمک کنند زمینه برای تغییر و کاستن از مشکلات فراهم شده است و همه باید کمک کنند. وی افزود: افتخار دولت سیزدهم این است که خدمتگزار مردم باشد. اهم اظهارات سید ابراهیم رئیسی از این قرار است:
در پرتو امنیت موجود در هرمزگان می‌توان هر نوع سرمایه‌گذاری در استان را تضمین کرد و با اتکا بر این سرمایه‌گذاری‌ها بر توسعه هرمزگان همت گماشت. دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای توسعه هرمزگان در عرصه‌های مختلف انجام داده تا بتواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد و مردم و فعالان اقتصادی احساس کنند که در این جهت گام‌های موثری برداشته می‌شود.
حوزه‌های علمیه مبدأ و خاستگاه انقلاب است. دین باید در عرصه زندگی اجرا شود، اجتهاد تمدن‌ساز می‌تواند مبتنی بر مبانی غنی ما بسیاری از سؤالاتی که در جامعه وجود دارد را پاسخ دهد. حوزه‌های علمیه به‌عنوان حامی نظام باید همواره دغدغه انقلاب و پیشرفت امور را داشته باشند و نمی‌توانند نسبت به دغدغه‌های جامعه بی‌توجه باشند. شناخت نیاز جامعه، آمادگی برای نقش‌آفرینی برای رفع نیازهای جامعه دو وظیفه سنگین علما و حوزویان است. علمای ما در این مسیر هرچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند، برای این‌که علم دین برپا بماند.
محوری‌ترین نقطه اجرای عدالت است که همه باید به دنبال آن باشیم، علمای بزرگ ما بر اساس میثاق علم و اقامه عدالت و مبارزه با فساد که باخدای خود بسته‌اند، باید خود را برای چنین نقش‌آفرینی آماده سازند. چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته، کارهای زیادی شده که باید نسبت به آن قدردان بود، اما عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌هایی داریم، به‌ویژه در حوزه اقتصاد کاستی‌هایی داریم، اگر به فرمایشات امام و رهبری عمل می‌شد وضع ما بهتر از این بود. در بستر گام دوم انقلاب و بیانیه که هم کاستی‌ها و هم‌افق‌ها روشن‌شده باید بیش‌ازپیش تلاش کنیم، از جامعه محترم مدرسین به‌عنوان نهادی اثرگذار و علمای محترم و حوزه‌های علمیه می‌خواهیم نسبت به این حرکت که همه باید در آن سهیم باشیم نقش‌آفرین باشند.
ما در دولت تلاش می‌کنیم تا عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، به نظرات حوزه‌های علمیه و ارشاد علما نیاز داریم، حوزه‌های علمیه و روحانیت می‌توانند اتاق فکر دولت باشند، به دولت کمک کنند و پشتیبانی نمایند تا بتوانیم کارها را به سامان برسانیم.
مساله دیگر مساله بودجه و اعتبارات کشور بود، درحالی‌که برخی تصور می‌کردند ما نمی‌توانیم منابع خود را تأمین کنیم به لطف خدا هم صادرات نفتی و هم غیرنفتی را دنبال می‌کنیم، میزان صادرات نفتی ما خوب است و ما در این زمینه نگران نیستیم، بله تهدیدها و تحریم‌ها هست اما ما در هر دو جبهه خنثی‌سازی و هم رفع تحریم‌ها تلاش می‌کنیم و این‌ها را عزت‌مندانه دنبال می‌کنیم؛ صادرات غیرنفتی ما بیش از چهل درصد افزایش‌یافته است، برگشت منابع به خزانه دنبال می‌شود، نسبت به ذخایر ارزی و ریالی خود نگران نیستیم. مساله تورم نگرانی مردم و علما است و در اولویت دولت قرارگرفته است. تورمی که تجربه می‌کنیم در هفتادسال گذشته بی‌سابقه بوده، اما بحمدا... سیر نزولی تورم آغازشده است و اگر همه کمک کنند زمینه برای تغییر و کاستن از مشکلات فراهم‌شده است و همه باید کمک کنند.
دشمن به دنبال ناامید سازی مردم است، اما ما در عمل و اجرا تلاش داریم مردم را امیدوار کنیم، شما علمای محترم هم کمک خواهید کرد و هم دعا خواهید کرد. امیدواریم که با کمک علمای اعلام و حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین، دولت بتواند در مسیر رفع مشکلات بهتر از قبل عمل کند.
در هیأت دولت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این سواحل را مطرح کردیم و ساز و کاری برای آن تصویب شد تا در سطح ملی و با همکاری وزارتخانه‌ها بتوانیم از این سرمایه به نحو کامل استفاده کنیم. صنایع ملی، سهم مهم و مسئولیت اجرایی در آبادانی و عمران هرمزگان دارند همه صنایع فعال استان باید نقش خود را ایفا و درصدی از درآمد خود را در همین منطقه هزینه کنند. با تشکیل صندوق پیشرفت در استان‌ها از ابتدای سال آینده، دولت یک تنخواه به همه صندوق‌ها پرداخت می‌کند و درآمدهای استان همچون مازاد مالیات، حق مالکانه معادن و اموال مازاد دولت به این صندوق واریز خواهد شد؛ به نحوی که بتواند با اشتغالزایی پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند.
موافق ایجاد بازار مشترک مرزی برای فروش محصولات کشاورزی استان به کشورهای همسایه هستیم. فعال کردن صنایع پایین‌دستی همچون پتروشیمی می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند و استان هرمزگان ظرفیت ایجاد صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام‌فروشی را دارد. رهبر معظم انقلاب هم بر مسأله‌محوری تاکید دارند و و ارائه «نظام مسائل» و تحقق مشارکت مردمی و دولت مردمی می‌تواند در برون رفت از مشکلات بسیار مؤثر باشد. موضوع کمبود پزشک، کادر درمان و مراکز درمانی در شورای اداری استان پیگیری می‌شود و عدالت ایجاب می‌کند پزشک در دسترس همه مردم ایران باشد زیرا اصلاً قابل قبول نیست که یک بیمار به دلیل نبود پزشک از بین برود.
حجم محدودیت و تحریم‌های نظامی و هسته‌ای در هیچ صنعت دیگری وجود ندارد، : اما به رغم این تحریم‌ها بیش‌ترین پیشرفت را در این حوزه داشته‌ایم. تا وقتی روحیه انقلابی و بسیجی باشد، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. آنچه امروز به کشور قدرت داده اراده پولادین است. امروز مردم خیالشان از امنیت کشور در بخش‌های مختلف آسوده است زیرا هیچ حرکتی از چشم دلاوران نیروهای مسلح پوشیده نیست. این احساس امنیت به‌دلیل اقتدار سپاه، ارتش و بسیج است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار