| کد مطلب: ۱۰۲۹۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

حادثه‌ای عجیب؛ سنگ‌پرانی به اتومبیل‌ها در اتوبان‌ها

آرمان‌ملی: طی چند وقت اخیر اتومبیل‌هایی که در مسیر بزرگراه‌های تهران همچون نواب در حرکت بودند، با یک صحنه حیرت‌آور و ترسناک مواجه می‌شدند. فردی ناشناس با پرتاب سنگ به‌سمت خودروهای سواری در مسیر اتوبان، باعث رعب و وحشت همگانی می‌شد و در پی این کار وی، یک زن در تاریخ نهم دی‌ماه در پی اصابت بلوک سیمانی کشته شد. یک فرد دیگر نیز به همین شکل به قتل رسید تا اینکه رئیس پلیس تهران بزرگ، خبر از دستگیری وی داد. این فرد که به‌غیر از 2 فقره قتل، موجب زخمی‌شدن چندین نفر دیگر هم شده است، بنا به توصیف سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، «در روز ۱۲ آذرماه امسال، پلیس راهور گزارشی از یک حادثه ترافیکی برای دفتر فرماندهی انتظامی پایتخت ارسال کرد؛ گزارشی که در آن عامل تصادف پرتاب سنگ از میانه بزرگراه به‌سمت یک خودروی سواری در بزرگراه یادگار امام(ره) اعلام و متاسفانه منجر به مرگ راننده مرد و ۳۳ ساله خودرو شده بود. براساس این گزارش همچنین مشخص شد که به چندین خودروی سواری در حال حرکت نیز خساراتی وارد و حتی راننده یا سرنشینان برخی از آنها نیز مصدوم شده بودند.
حرکتی عجیب
سردار رحیمی در ادامه افزود: «2 پلیس پیشگیری و آگاهی پایتخت نیز دستور ویژه دریافت کردند که با تشکیل تیم‌هایی عامل یا عاملان این اقدام را شناسایی و دستگیر کنند. در همین راستا نیز ۵۰ تیم شامل تیم‌های محسوس و نامحسوس فعالیت خود را آغاز کردند، تا اینکه ۹ دی‌ماه حادثه مشابهی و این‌بار در محدوده بزرگراه نواب رخ داد و متاسفانه به‌علت پرتاب بلوک‌سیمانی به‌سمت یکدستگاه خودروی سواری در حال حرکت، راننده این خودرو که زنی حدودا ۴۵ ساله بود، جان خود را از دست داد. در این محدوده نیز تصاویر دوربین‌های مداربسته مورد بررسی قرار گرفت و این‌ بار ماموران در تصاویر به‌دست آمده به فردی با رفتارهای غیرمتعارف مشکوک شدند. صبح روز پنجشنبه (۲۳ دیماه) ماموران پلیس پیشگیری پایتخت از حضور همان فرد مشکوک در حوالی محل وقوع حادثه قبلی در بزرگراه نواب باخبر و برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند. این فرد قصد داشت که اقدام به پرتاب سنگ به‌سمت خودروهای عبوری کند که از سوی ماموران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. این فرد که مردی حدودا ۴۵ ساله بود، مورد بازجویی قرار گرفت و به جرم خود اعتراف کرد. این فرد معترف شد که پرتاب مرگبار سنگ به‌سمت 2 خودروی سواری در بزرگراه‌های یادگار امام(ره) و نواب صفوی از سوی خودش انجام شده است.
دستگیری 10 سنگ‌پران دیگر
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدام مشابهی از سوی افراد دیگر در بزرگراه‌ها و معابر تهران وجود داشته یا خیر نیز اظهارکرد: موارد دیگر به این شدت نبوده است اما پلیس طی همین مدت زمان تقریبا یک‌ونیم ماهه حدود ۱۰ نفر را دستگیر کرد و حتی یکی از این افراد با سنگی ۵۰ کیلوگرمی دستگیر شد البته قصد آنان و شدت کارشان به اندازه این فرد نبوده است و دستگیرشدگان قصد و نیت متفاوتی داشتند. رحیمی درباره اقداماتی که باید برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی انجام شود ادامه داد: بعداز اولین حادثه نگاه ما در حوزه گشت‌های انتظامی تغییر کرد و علاوه بر اقدامات انتظامی و ترافیکی، موضوع مراقبت از رفتارها و افراد و اقدامات مشکوک در محورهای بزرگراهی و پل‌ها و... نیز در دستور کار تمامی واحدهای گشتی و حتی گشت‌های پلیس راهور قرار گرفت. ما دستورات جدیدی را صادر کردیم و مراقبت‌های ویژه‌ای از سوی گشت‌ها و ماموران ما در حال انجام است تا علاوه بر کار گشت انتظامی، نگاه مراقبتی و ایمنی هم در این مسیرها وجود داشته باشد.
صحبت‌های تکان‌دهنده قاتل
اما پس دستگیری، «ایسنا» در گفت‌وگویی با عامل پرتاب سنگ به انگیزه‌های او اشاره دارد، وی که در این گفت‌وگو مدام خواستار حضور پدرش در کنار خود بود، دیپلم دارد و بعداز آن ترک تحصیل‌ کرده است. بنا به گفته وی، پس کارکردن در چندجای مختلف فعلا بیکار است. وی در پاسخ به این سوال که چند وقت است که به سمت خودروها سنگ پرت می‌کنی؟ گفته یک یا دو ماه، اما درباره انگیزه‌اش افزود: «می‌خواستم دل خودم را خالی کنم چون همه به من ظلم کردند. همین مردم در جامعه یک موقع‌هایی من را مسخره می‌کردند. می‌خواستند کتکم بزنند. اذیتم می‌کردند. من بلد نبودم از حق خودم دفاع کنم. من زبان دفاع از خودم را ندارم. من با کسی دشمنی نداشتم. مثلا در پیاده‌رو راه می‌رفتم و کسانی با عصبانیت و چپ‌چپ به من نگاه می‌کردند. همین چند وقت پیش برای اولین‌بار برای دوستم شیرینی بردم اما شیرینی‌فروش سر من را کلاه گذاشت. قیمت ۴۰ هزارتومان بود اما با من ۸۰ هزارتومان حساب کرد. یا یکبار یکی به من چپ‌چپ نگاه کرد، گفتم چرا چپ‌چپ نگاه می‌کنی اما او من را بلند کرد و انداخت در مغازه موتورسازی‌اش و مرا کتک زد و فحش داد. حتی طایفه مادرم، مرگ مادرم را بر گردن من انداختند. می‌گفتند مادرم دیابت و ناراحتی قلبی دارد و آنقدر حرص و جوش مرا خورد، مرد. در حالی‌که مادرم عاشق من بود. مادرم مرا دوست داشت و بغل می‌کرد و می‌بوسید و می‌گفت «تو زبان دفاع نداری همه حق تو را می‌خورند و من تو را می‌شناسم.» او در پاسخ به این سوال که روز پنجشنبه می‌خواستی نفر سوم را هم بکشی که دستگیر شدی؟‌ ادامه داد: «نه. من قبلش نمی‌دانستم که باعث مرگ 2 نفر شدم. من فکر می‌کردم در حد خرابی ماشین می‌ماند. وقتی دستگیر شدم، فهمیدم. من فکر می‌کردم سنگ بندازم فقط ماشین خراب می‌شود. از کجا می‌دانستم وارد ماشین می‌شود. پنج صبح سنگ پرتاب می‌کردم. اگر تو روز و شلوغی بود، من را می‌گرفتند و خسارت ماشین را از من می‌خواستند. من درخلوتی این کار را می‌کردم. می‌خواستم خودم را تخلیه کنم. صبح از شدت اعصاب که غرور من را جریحه‌دار کرده بودند و حقم را خورده بودند از خواب بیدار می‌شدم.» وی که سابقه کیفری، بنا به اظهاراتش ندارد، اعلام کرده که موادمخدر مصرف نمی‌کند، ولی ۲۷ سال پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت درمان، برای بیماری‌های روانی بوده است.» ادعای مطرح شده ازسوی این فرد باید با انجام تحقیق از سوی پلیس و دستگاه قضائی و همچنین بررسی پزشکی قانونی به اثبات برسد و از این‌رو آنچه که تاکنون مطرح کرده، صرفا ادعاهای اوست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار