| کد مطلب: ۱۰۲۹۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

حذف جرائم کرونایی
آرمان ملی: رئیس پلیس راهور ناجا درباره نحوه حذف جرائم کرونایی اظهار کرد: در این خصوص ابلاغ کردم که طی شرایطی بتوان جرائم کرونایی را حـــذف کرد. سردار سیدکمال هادیانفر افزود: ممکن است افرادی احکامی را از فرمانداری‌ها گرفته باشند، اما این احکام از سوی استانداری یا فرمانداری به ما ابلاغ نشده باشد. یا در مواردی پرستاران و کادر درمان، افرادی دارای احکام قضائی، خبرنگاران، بیماران و افراد دارای وقت عمل جراحی، افرادی که محل کار و ماموریتشان در طرح باشد و... می‌توانند مشمول حذف این جرائم شوند.
ثبت ملی
خانه پدری سردار سلیمانی
آرمان ملی: خانه پــــدری سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی واقع در روستای قنات مَلِک شهرستان رابُر در فهرست آثار واجد ارزش فرهنگی- تاریخی ثبت ملی و مراتب آن در نامه‌ای از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار کرمان ابلاغ شد. اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارتخانه است و هر گونه دخل و تصرف، توسعه و مرمت و یا بازسازی اثر با تأیید و نظارت این وزارتخانه ممکن خواهد بود.
۳۲ فوتی جدید کرونا در کشور
آرمان ملی: بنابر اعلام وزارت بهداشت، از سه شنبه تا چهارشنبه ۲هزار و ۸۹ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۳۲ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. در این شرایط معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با بیان اینکه فعلا روند بیمارستان‌ها ثابت است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته می‌دانیم سویه امیکرون اغلب درگیری به شکل سرپایی ایجاد می‌کند؛ مگر اینکه وسعت ابتلا انقدر زیاد شود که تعدادی هم بستری شوند. نادر توکلی افزود: روند نسبت به هفته گذشته ثابت است و مرگ و میرها تک رقمی شده است. در حال حاضر ۷۶۰ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان‌ها بستری هستند که حدود ۳۰۰ نفر آنها در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند. همچنین روزی حدود ۲۰۰ نفر بستری جدید هم به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.
احیا خانه فروغ فرخزاد
آرمان ملی: با هــدف حفاظت از میراث فرهنگی کشور خانه فروغ فرخزاد که مهر‌ماه امسال به تملک شهرداری منطقه 11در آمده است؛ با حفظ اصالت بنا احیاء و به روی مردم گشوده خواهد شد. سیــد محمد موسوی شهردار منطقه 11 افزود: قرار است با همکاری مشاور ادبی شهردار تهران فرایند احیای خانه فروغ فرخزاد بررسی و اقدامات مرمت با رعایت حفظ هویت و اصالت بنا انجام شود.
برف و یخبندان در راه است
آرمان ملی: اداره کل هواشناسی استـان تهران مانند دیگر شهرهای نیمه شمالی کشور از بارش برف و باران و وزش باد شدید و مه رقیق خبر داد و نسبت به کاهش دما و یخبندان هشدار داد. این سازمان اعلام کرده تا ظهر فردا(پنجشنبه) آسمان نیمه ابری گاهی همراه با غبار محلی در بعضی ساعات پیش می‌شود. از عصر فردا (۲۳دی ماه) با نفوذ سامانه بارشی به‌تدریج افزایش ابر و از اوایل وقت جمعه (۲۴دی ماه) تا اواخر وقت شنبه (۲۵دی ماه)، بارش باران در نیمه جنوبی، بارش باران و برف در نواحی شمالی و بارش برف و کولاک در ارتفاعات مورد انتظار است.
آبگیری جازموریان با باران
ایلنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از آبگیری بیش از ۵۰ درصد مساحت تالاب جازموریان بعد از بارش‌های اخیر خبر داد. مرجان شاکری افزود: تالاب جازموریان در حال آبگیری است. آب از دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان وارد تالاب جازموریان می‌شود و همچنان ادامه دارد. بررسی‌های‌ تصاویر ماهواره‌ای توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گویای آبگیری بیش از ۵۰ درصد تالاب جازموریان بعد از بارش‌های اخیر است.
دانش‌آموزان کرمانشاهی آسیب ندیدند ایلنا: مدیرکل آموزش و پــرورش استــان کرمانشاه جریان آتش گرفتن بخاری مدرسه یکی از روستاهای استان را تشریح و تصریح کرد: خوشبختانه هیچ دانش آموزی در آتش گرفتن بخاری مدرسه روستای کـــرم بست کرمانشاه، آسیب ندیده است. مجید یزدان پناه، اظهار کرد: بخاری مدرسه موسی بن جعفر (ع) واقع در روستای کرم بست کرمانشاه به علت سهل انگاری یکی از دانش‌آموزان و دستکاری بخاری، در زنگ تفریح، دچار مشکل شده و آتش گرفت که خوشبختانه با هوشیاری معلم کلاس و بستن به موقع شیربخاری، از سرایت آتش به سایر نقاط جلوگیری کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار