| کد مطلب: ۱۰۲۹۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

تحرک جدید در پرونده آشتی فلسطین
منابع فلسطینی از تحرکات جدید و مهمی در پرونده آشتی فلسطین خبر دادند. منابع فلسطینی اعلام کردند، الجزایر طی روزهای آتی تحرکات اولیه‌ای را درباره پرونده پیچیده آشتی میان فتح و حماس از طریق برقراری تماس‌هایی با رهبران این دو جنبش آغاز خواهد کرد. به گفته این منابع، قرار است نشستی میان فتح و حماس در فوریه در الجزایر برگزار شود. این منابع تاکید کردند، فتح و حماس به الجزایر حمایت خود را از هرگونه تحرکی در پرونده آشتی اعلام و تاکید کردند که آماده رفتن به الجزایر هستند. این منابع پیش‌بینی کردند که الجزایر گام مهم و اساسی را از طریق طرحی که به فتح و حماس ارائه می‌کند، بردارد. اخیرا تبون اعلام کرد که کشورش قصد میزبانی از نشست جامع گروه‌های فلسطینی را دارد. وی بعد از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این مساله را اعلام کرد.
بایدن، هریس را رئیس‌جمهور خواند!
جو بایدن رئیس‌جمهور ۷۹ ساله آمریکا در جریان یک سخنرانی در شهر آتلانتا، باردیگر گاف داد و کامالا هریس معاون خود را پرزیدنت(رئیس‌جمهور) خواند. جو بایدن در شهر آتلانتا بازهم درباره معاون خود گاف داد. جو بایدن ۷۹ ساله بارها به‌دلیل گاف‌دادن با انتقادها و سوالاتی درباره وضعیت سلامت جسمی و ذهنی خود مواجه شده است، این بار در آتلانتا معاون خود را رئیس‌جمهور آمریکا خواند. رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی در جمع دانشجویان «مرکز کنسرسیون دانشگاه آتلانتا» به حمله مرگبار حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا اشاره کرد و بر لزوم حفاظت از دموکراسی و حق رای در آمریکا تاکید کرد. وی سپس به کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و به اشتباه گفت: «هفته گذشته رئیس‌جمهور هریس و من در ساختمان کنگره ایالات‌متحده ایستادیم.»
منتقد کرملین از روسیه فرار کرد
ویکتور شندروویچ ۶۳ ساله اما نگفت که به کجا رفته و در حال حاضر هم در دسترس نیست. تعدادی از روس‌ها در سال گذشته از این کشور گریختند که شامل حامیان الکسی ناوالنی، منتقد کرملین و چند روزنامه‌نگار می‌شوند. کرملین گفته که ناپدیدشدن شندروویچ از دست مخالفانش پس از مطرح‌کردن یکسری اظهارات از سوی وی بوده و همچنین عنوان کرده که خروج وی از روسیه ربطی به عامل خارجی نامیدن وی ندارد. شندرووچ ماه گذشته میلادی از سوی وزارت دادگستری روسیه در فهرست عاملان خارجی قرار گرفت. این برچسب دارای مفاهیم منفی دوران شوروی است و این برچسب بر روی تمام محتوایی که منتشر ‌شود، قرار می‌گیرد. افراد یا نهادهایی که این برچسب را دارند، همچنین با موانع مالی و بوروکراتیک سخت مواجه هستند. این منتقد گفت که در سال‌های گذشته با تهمت، افترا، حمله و حتی تهدید به مرگ شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار