| کد مطلب: ۱۰۲۹۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

بخاری نفتی باز هم حادثه آفرید
آرمان ملی: بخاری نفتی مدرسه روستای «کرم‌بست» از توابع استان کرمانشاه هنگام حضور دانش‌آموزان در زنگ تفریح دچار آتش سوزی شد. طبق گفته برخی اهالی، روستا چند سالی است که مشکل گازکشی دارد البته گازکشی در حـــال انجام است همچنین بخاری نفتی مدرسه قدیمی بوده که باعث وقوع آتش‌سوزی می‌شود. مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه می‌گویند که کلاس‌ درس مدرسه با بخـــاری نفتی کاربراتوری گرم می‌شود و هنگـــام زنگ تفریح یکی از دانش‌آموزان، نفت زیادتری را داخل بخاری ریخته و معلم متوجه شعله‌ور شدن بخاری می‌شود. پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی، بخاری‌ برقی در کلاس‌های درس این مدرسه به منظور گرمایش دانش‌آموزان نصب شد.
منع مدرسه‌داری مسئولان کشوری
ایسنا: مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از موافقت کمیسیون آموزش با پیشنهاد تسری قانون «ممنوعیت مدرسه‌داری برای مسئولان کشــــور» خبر داد و گفت: باید منتظر بمانیم تا ببینیم طرح نمایندگان مجلس پیرامون تعارض منافع، در صحن علنی هم رای می‌آورد یا خیر. سعید صالح اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ به صورت داوطلبانه بخشنامه‌ای را با موضعیت تعارض منافع صادر کرد که بر اساس آن اعضای شوراهای نظارت و شورای سیاست‌گذاری نباید مدرسه راه‌اندازی شده داشته باشند و اگر دارند باید از سمت خود استعفاء دهند و کناره گیری کنند.
۲۵ فوتی و ۱۹۶۱ مبتلای جدید کــرونـــا
آرمان ملی: بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دوشنبه تا سه شنبه یکهزار و ۹۶۱ بیمار کووید‌-‌۱۹ در کشــــور شناسایی شدنــــد و متاسفانه در این بازه زمانی ۲۵ بیمار نیـــز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۲۹۸ نفر رسید و ۱۳۱ هزار و ۹۴۰ نفر تا کنون جانشان را از دست دادند.
60 هزار نزاع در پزشکی قانونی
آرمان ملی: درهشت ماهه اول سال‌جاری ۶۶ هزارو۴۸۹ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه دهم درصد افزایش یافته است. این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که تعداد مراجعان به‌دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۶۶ هزار و۲۹۰نفر اعلام شده بود سه دهم درصد کاهش یافته است. از کل مراجعین به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع درهشت ماهه اول سالجاری ۴۲ هزار و۱۳۰نفر مرد و ۲۴ هزار و ۳۵۹ نفر زن بوده‌اند.
ابلاغ سند راهنمایی و مشاوره
آرمان ملی: وزارت آموزش و پرورش، در راستای اجرای سند تحول بنیادین مبنی بر «نظام جامع راهنمایی و مشاوره تربیتی مبتنی بر مبانی اسلامی و افزایش نقش معلمان در این عرصه و بکارگیری مشاوران متخصص برای ایفای نقش تخصصـــی در تمام پایه‌های تحصیلی» و همچنیـــن استقرار نظام جامع هدایت تحصیلی و استعدادیابی و…، «سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره» به وسیله وزیر آموزش و پرورش جهت اجرا، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.
تخلیه آب از ۱۲۵۰ خانه
آرمان ملی: رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه امدادرسانی به مناطق سیل‌زده تداوم دارد، از تخلـــیه آب ۱۲۵۰ واحد مسکونی خبر داد. پیرحسین کولیوند افزود: در حین وقوع سیل نیز امدادرسانی انجام و تعداد زیادی از شهروندان از سیلاب نجات داده شدند. راه‌های ارتباطی، پل‌ها، شبکه آب و برق و ارتباطات و نیز ابنیه و منازل بر اساس دستورالعمل‌های جاری، سطح حوادث در روزهای نخست، استانی بود و پس از شدت بارندگی‌ها و سرریز آب‌های ناشی از بارش‌های بالادست به استان‌های جنوبی و جنوب شرقی، اقدامات اجرایی در سطح ملی از سوی جمعیت هلال احمر در دستور کار قرار گرفت.
کشف نیم میلیون دارو
ایرنا: رئیس پلیس فضای تولـــید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد و گفت: از انبارهای متهم دستگیر شده بیش از نیم میلیون قلم انواع داروی نایاب و کمیاب کشف شد. سرهنگ داود معظمی گودرزی افزود: پلیس، یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۹۰ هزار دنبال کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می‌کرد مشاهده شد. مجرم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما با مشاهده مستندات جمع آوری شده توسط پلیس بزه انتسابی را پذیرفت و به جرم خود اقرار کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار